Gå til innhold

Grønn laser som lyser opptil 7000 m

Jtand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville ikke forventet noe av kvalitet fra DealExtreme, men for de prisene hvem bryr seg om det.

Skal være forsiktig med de kraftigere laserne, refleksjonen fra en blank vegg tilbake på øyet er mer en nokk til å gjøre en blind.

Lenke til kommentar
Ville ikke forventet noe av kvalitet fra DealExtreme, men for de prisene hvem bryr seg om det.

Skal være forsiktig med de kraftigere laserne, refleksjonen fra en blank vegg tilbake på øyet er mer en nokk til å gjøre en blind.

kvaliteten er faktisk imponerenes bra. laget av no form av metall og laseren kommer i en box(som også er solid og bra:P)

Endret av probin
Lenke til kommentar
Kan man se 30mW laserstrålen i dagslys? Hvis nei, hvilke styrker må man opp i?

Man kan se den såvidt om du står rett bak den og ser i "banen dens".

Anbefalte ting å gjør er å enten lyse på et skilt (de har refleks i seg, så det lyser no helt sinnsykt og du kan lyse på de 3km vekk og skremme folk ^^)

Eller lys på en måke eller anna fugl. De merker det utrolig nok, får panikk og flyr.

Lenke til kommentar

Har 30mW laseren selv, fikk stebroren min til å kjøre avgårde en kveld det var rimelig mørkt, etter han hadde kjørt rundt en km, stoppet han og sa hvor han var. Jeg stod ute på verandaen og lyste sånn ca der han var, og han kunne se hele strålen over seg og fortsette så langt han kunne se.

Lenke til kommentar
Har 30mW laseren selv, fikk stebroren min til å kjøre avgårde en kveld det var rimelig mørkt, etter han hadde kjørt rundt en km, stoppet han og sa hvor han var. Jeg stod ute på verandaen og lyste sånn ca der han var, og han kunne se hele strålen over seg og fortsette så langt han kunne se.

Nice^^ Denne havner nok i postkassa så fort jeg får 18års-kortet mitt!

EDIT: leif

Endret av Joney
Lenke til kommentar

De grønne laserne til dx har ikke IR filter så man må være veldig forsiktig med dem hvis man holder på inne feks. Man ser ikke IR strålingen så det kan være at man får den rett i øyet uten å merke noe til det, og dette kan være veldig skadelig for synet.

edit: Anbefaler å kjøpe briller som beskytter mot laser lyset samt IR strålingen

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar
Har man lov til å bruke den i Norge?

Ikke vet jeg, men er den C€-merket så har du lov å ha den. Hvorvidt du har lov til å bruke den er en annen sak. Men det følger jo ikke akkurat noen etter deg for å se om du bruker den eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...