ZiggyStardust Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Jeg må oppgradere vannkjøling fra Reserator 1 og har sett på MIST Tsunami. Lavt lydnivå er veldig viktig for meg og jeg overklokker ikke. Jeg er i utgangspunktet kun interessert i å kjøle cpu (AMD X2 3800+) og de to grafikkortene (X1950 Pro). Holder det med singel rad eller må jeg gå for dual? Finnes det gode/bedre alternativer. Jeg er ikke interessert i å kjøpe fra det store utland så alternativer må være tilgjengelige i Norge. *redigerings* Det kan nevnes at jeg har 'sneglehus'-kabinettet til Lian Li og det er ikke aktuellt å bytte på en stund. I den sammenheng så jeg på denne vifteholderen siden det er ganske trangt inni kabinettet. Dersom jeg trenger en dual rad må denne ihvertfall på utsiden. Jeg vurderer også denne for å plassere vanntanken ut av veien. Endret 8. juli 2008 av ZiggyStardust Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hvis du skal kjøle 3 kraftige komponenter. Vil jeg si at du minimum trenger en trippelradiator eller en kombinasjon slik at du får 3x120 radiator. 1x120+2x120 osv.. Du kan bruke Radbox system hvis du ikke ønsker å modde på kabinettet. Artikkelnr: MCB120BK på microplex Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 3x120? Pokker, det blir svære greier å ha bakpå kabinettet. Det vil ikke bli for tungt for den stakkars, lille radboxen? Oppdelt blir egentlig mer trøbbel enn en 3x120. 2x120 blir altså for lite? Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Du trenger nok en trippel, du kan forresten få kjøpe min AC vannblokk, aquagrATIx, X1800/X1900 om 1 til 2 måneder Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ja det er store greier. Har selv plassert den største dobbel radiatoren på markede på en radbox. Funket overraskende bra. Har også sett at folk har brukt denne løsningen med trippel radiatorer. Det vil bli dyrer å ha flere små men ofte er det letter å plassere dem inni kabinettet da enn en stor. Men en 2x120 vil ikke holde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå