maglame Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hei! Jeg har satt sammen en handlevogn, ved hjelp av prisguiden her på HW, og kunne tenke meg å få noen tilbakemeldinger før jeg kjøper systemet. Lønningen kommer ikke før om to dager, så det er enda tid til å forandre noe. Datamaskinen jeg prøver å sette sammen skal brukes primært til spilling, og bør kjøre AoC veldig godt. Allikevel vil jeg ikke bruke alt for mye penger og har derfor prøvd å få prisen så lav som mulig. Jeg håper noen her kan komme med litt kritikk og forslag til mulige endringer om nødvendig. Vil ikke ende opp med å kjøpe et system jeg ikke får noe glede av. Dette er systemet så langt: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=77169 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Bytt hovedkort til et Intel P45 og bytt cpu til Core 2 Duo E8400. Hvis du ikke har planer om å kjøre Crosssfire,så kan du også kjøpe en mindre strømforsyning. For eksempel 550wattern til Corsair. Lenke til kommentar
JA Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Stort sett ening med Morten K, jeg. -Men trenger du ikke p45 hovedkort kan vel dette også være en god deal http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346570. P35 kort lever i beste velgående ennå..:-) - Og har ikke Corsair en 650W forsyning til nesten samme pris som 550W utgaven? (Tror nok 550W er nok uansett, jeg også) E8400 er nok hakket bedre til spill, kanskje - men en overklokket Q6600 kan nok klare seg bedre..og er mer fremdriftsrettet. Spill kommer med 4-kjernestøtte etterhvert...:-) Ulempen er at Q6600 har et mye større varmeproblem enn E8400. Jeg har ikke ville bruke stock-kjøler til en overklokket Q6600 - så i det tilfellet har du en potensiell utgift som bare venter på deg når du finner ut at prosessoren blir litt varm.. Endret 8. juli 2008 av JA Lenke til kommentar
maglame Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Takk for hjelpen! Gikk for P45-hovedkortet men byttet ikke prosessor. Jeg har en vifte jeg kan sette på den slik at jeg har muligheten til å overclocke. Håper vel også at spillene som kommer ut nå fremmover vil ta nytte av Quad Core teknologien. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Takk for hjelpen! Gikk for P45-hovedkortet men byttet ikke prosessor. Jeg har en vifte jeg kan sette på den slik at jeg har muligheten til å overclocke. Håper vel også at spillene som kommer ut nå fremmover vil ta nytte av Quad Core teknologien. Du har verken valgt hovedkort eller ram som er bra til overklokking. Styr unna MSI og velg heller et Asus P5Q Pro. Skal du ha billig ram som klokker bra,så velger du Mushkin Redline 4Gb PC8000. Vær klar over at du aldri vil klare å klokke en Q6600 så langt som en E8400. E8400 er enormt klokkevennlig. 4Ghz er oppnåelig for de fleste med en god cpu-kjøler. Lenke til kommentar
JA Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Her kan du finne forskjellige data: http://www.tomshardware.com/charts Q6600 kan glatt klokkes til 3.3 GHz etter hva jeg ser i diverse forum. Jeg har en slik og jeg skal ikke noensinne ha en tokjerne igjen..:-) Lykke til! Lenke til kommentar
Stidilko Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Gå for E8400 Det er bedre i spill enn quad core og kan lett klokkes til 4.0 Ghz ellers ser det greit ut... Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 ville gått for en mist 5 eller 600w psu og ville ikke gått for corsair ram Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 ville gått for en mist 5 eller 600w psu og ville ikke gått for corsair ram Hva er galt med Corsair psu og ram? Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 psu'en vet jeg ikke noe om, men vet at corsair ram ikke liker seg så godt med alt av hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå