TheOpiate Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Da jeg skulle slå på PCen min i dag tidlig så ble den bare stående å boote loop. Det kom en bluescreen hvor følgende melding stod: "A problem has been detected and WIndows has been shut down to prevent damage to your computer UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps: Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any Windows updates you might need. If problems continiue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode. Technical information: *** STOP: 0x000000ED (0x8A7CE030, 0xC0000006, 0x00000000, 0x00000000)" Etter å ha lest både her og på andre forum fant jeg ut at jeg burde laste ned Hirens boot CD da jeg ikke finner WIN-cd'en min. Ser kanskje ut som om jeg har fått pc'en opp å gå igjen nå. Det jeg lurer på da er hva jeg burde gjøre nå? Dette kom så plutselig at jeg er redd for at pc'en fortsatt ikke er som den skal være. Noen program jeg burde kjøre eller noe jeg burde gjøre for å forsikre meg om at pc'en forblir i samme stand som tidligere? Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Skal egentlig ikke skje så mye "skummelt" igjen da. Feilen skal være rettet nå! Så klart kan det oppstå igjen, men da kjører du bare samme prossedyre og ingenting vil gå tapt! Lykke til vidre med maskinen! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Dette kom så plutselig at jeg er redd for at pc'en fortsatt ikke er som den skal være. Noen program jeg burde kjøre eller noe jeg burde gjøre for å forsikre meg om at pc'en forblir i samme stand som tidligere? Det beste du kan gjøre er å installere et skikkelig antivirus med program med branvegg og holde deg unna sider der du kan laste ned "ulovligheter" som serials, craks ol. Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hvem klarer vel det i disse dager! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hehe... Det finnes riktignok mer "seriøse" sider enn andre! Lenke til kommentar
TheOpiate Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Dette kom så plutselig at jeg er redd for at pc'en fortsatt ikke er som den skal være. Noen program jeg burde kjøre eller noe jeg burde gjøre for å forsikre meg om at pc'en forblir i samme stand som tidligere? Det beste du kan gjøre er å installere et skikkelig antivirus med program med branvegg og holde deg unna sider der du kan laste ned "ulovligheter" som serials, craks ol. Dette har jeg allerede så regner med at det ikke var problemet. Kjørte grundige tester i forhold til virus og spyware med flere forskjellige program etter at jeg fikk den opp å gå igjen, men ingen problemer der. Satser på at maskina fortsetter et bekymringsfritt liv videre uten at lignende ting skjer=) Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 En pc vil aldri være 100% Stabil, ta backup på andre discer etc. om du driver med viktig arbeid.. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå