Gjest Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) hei jeg er allergisk for støv og gress og pollen osv. Er vanlig tett og nyser utrolig mye, mer en vanlig allergikere. Men jeg har et problem som ingen andre har, som er at når jeg ikke nyser, så har jeg 90% av tiden bare vondt i nesa. jeg kommer ut av trikken og jeg kjenner at det kommer vondt oppover i nesa og det blir sterkere og sterkere. akkurat som rett før man nyser, men det er likevel umulig å nyse. det er veldig anstrengende å gå og nesten nye hele dagen. noen ganger når jeg ikke har hatt den følelsen på en liten stund så utløser dette et skikkeig nyseanfall, og jeg har denne følelsen resten av kvelden, men jeg kan ikke lyse. for å nyse er den eneste måten å stikken en qtips og/eller presse veldig hardt mellom øynene og nesa, og da nyser jeg og renner smått resten av dagen og har vondt, ikke av det, men at jeg har brukt papir så mye (*jeg bruker ekstra soft!!!). neste morgen er det ofte nesten en usynlig skorpe rundt nestebordene. når jeg får nyseanfall, så strammer alle musklene i kroppen jeg, og det har hendt at jeg har f.eks holdt et glass og etter jg har nyst så har jeg all isteen over meg. det har tom hendt en gang da jeg skulle åpne en dør mot meg at jeg slo meg selv med døren samtidig som jeg slo hodet mot døren da jeg nøs. jeg fikk stor kul. (Du skulle ha sett det, det så nok veldig morsomt ut bare forestill deg.) og etter anfallet er jeg helt vondt i musklene mellom armen og ribbbeina fordi de strammes så mye, og jeg har fått krampe der før etter. når jeg er ferdig med et nyse anfall, kommer det ikke et nytt på flere timer, men jeg går og har den vonde vonde følelsen i nesa helt til det slutter og noe utløser den nye. f.eks når jeg lekesloss, så kan jeg komme så vidt nær nesen og det ekspolderer. dette er ikke bare mye nysing og rennende nese og kløe i øynene (det gjør jeg aldri), dette er noen nærver inni nesa og inni nesa er det veldig følsomt. og dette er sånn at jeg blir støl i musklene på sidene av kroppen. edit: bruker to piller med resept, og nesespray. har prøvd kortisonsprøyte men det fungerte ikke. merka ingen ting. Endret 7. juli 2008 av Gjest Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Hatt det samme problemet,det løste seg etter at jeg sluttet og bruke nesespray(sånn du helst skal bruke i kun 10 dager) og startet med saltvann og allergispray(husker ikke helt hva den heter).Også nyser jeg noe helt sinnsykt til tider,skal ta sånn sprøyte så får hope det hjelper. -Andreas Endret 8. juli 2008 av Black Panther Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Ja, jeg har også vondt i nesa med sånne smerter som du beskriver, men det skjer kun i solfulle dager hvor jeg puster inn varm luft. Da svir det litt. Men hvis du er allergisk mot pollen og støv osv, så viser det at du har en ekstra følsom nese ja. Er ikke det mulig å ta noe som bedøver nesenervene litt? Vet ikke om det finnes, men ville det ha påvirket luktesansen? Prøv å pust med munnen en stund Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 hehe, jeg har ikke luktesans uansett jeg. og puster aldri med noe annet en munnel heller Men når du sier at det er varm luft, så kjenner jeg meg igjen i det ja. har brukt både saltvannspray og kortison. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå