knegg Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Ein rektor eg jobba litt for har no eit dataproblem, heime klipte han ut file frå sin stasjonære pc til ein ekstern maxtor 500 Gb harddisk, når han var ferdig med det kom han til å velte den eksterne hardisken og ikona forsvant på min datamaskin og den lagde ulyda. Er det mogleg for han (eller eg) å hente ut data eller fikse den opp igjen?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Fungerer harddisken? forsvant filene? vis harddisken fungerer enda så kan du bruke program som gjør recovery Search and recover hvordan er den koblet til? får den strøm lyser det noe på kabinette som harddisken er i? Noen kabinetter har lys som blir skrudd på når harddisken er i gang. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 sida ulydane kom ok ikona forsvant på min datamaskin forsvant, slo han berre av pc'n eg får sende han ei tekst melding Det er eit lys framm ja, men om det fungera no veit eg ikkje. Den blir kopla til med straum og USB, om det var spørsmålet? som sakt - eg sende sms, får vente Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Tyder på fysisk skade på harddisken (ulyd). Selve harddiskplaten(e) kan være skadet, lese/skrive hodene kan være skadet eller kommet ut av stilling (ekstrem finmekanikk). Harddisker tåler lite når de er igang. Noe mer når der er avslått. Men fortsatt ømtålige saker. Det kan være verdt å forsøke å montere ut harddiksen og plassere den som en intern harddisk i en PC for å se om man kan nå deler av disken. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 for det er s-ata tilkpoling inni? eller ide? det veit ikkje eg, takk for svar Lenke til kommentar
knegg Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Den lyste framme forsatt når den velta ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå