Gå til innhold

Total War: Har du noen gode strategier og tips?


Gjest

Anbefalte innlegg

hei, jeg tenkte siden dette total war delen, at det burde være en tråd hvor man kan dele strategier med hverandre. tips både i campagin map og i kamp. i medieval og rome. man må tenke likt på alle. eller må man?

 

hvordan løser du forskjellige situasjoner, eller vinner en kamp med de forskjellige typene kirgere? hvordan pleier du å utvide imperiet ditt? det er mange hoved metoder man gjør dette og noen ganger virker det nesten som det er en fasit på hvordan man vinner kampene. Men noen ganger får man bruk for ekte smarte strategier i avgjørdende slag. og det er disse du virkelig blir engasjert og må gjøre ditt aller beste og må tenke nytt.

 

la oss dele hva vi har lært. ofte går det opp from meg, å dette var lurt, det hadde jeg ikke tenk på. det er ikke bare alltid å sende infanteriet på og hestene bakfra. fienden har mange forskjellige typer. man må skjønne hvor de kommer til å angripe deg og bruke det til sin fordel. det er når alt dette fungerer perfekt og når man ser at det virkelig fungerte etter planen at det er ekstra morsomt.

 

hva pleier du å gjøre i campagin? pleier du å sende en flåte med folk og plyndre uforbredte byer i middelhavet for penger og dra videre, eller pleier du å sende hæren din på felttog over fjellene for å ødelegge en faction ved hjelp av strategiske posisjoner og bakholdsangrep med generalen som agn?

 

det hadde vært intresangt å se hva dere pleier. akkurat vet jeg ikke hvor jeg skal begynne. men skal skrive mer i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

art of war handler ikke om drategier på slagmarken eller noe. den handler om hva som skal til for å bli en sterk leder eller militær fyr. generelle ting. som f.eks, du må kjenne fienden osv.

Lenke til kommentar
hei, jeg tenkte siden dette total war delen, at det burde være en tråd hvor man kan dele strategier med hverandre. tips både i campagin map og i kamp. i medieval og rome. man må tenke likt på alle. eller må man?
For å være litt pirkete her nå. Det har allerede vært hvertfall to tråder med flere svar i Total War-kategorien.

 

Den store strategitråden!

Strategier i Total War-spillene- hva liker du?

 

Det var og en ganske liten tråd for taktikker i flerspiller.

Post dine online taktikker her!

 

Å søke i kategorien etter lignende emner er alltid smart. Sier ikke at det er noe galt i å opprette tråden, bare opplyser. ;) Det er sikkert lurt å lese i de trådene i og med at flere av de som har svart der ikke er like aktive her lenger. Jeg har svart i de trådene før og har ikke spilt Total War på en stund, men får se om jeg ikke får postet noen taktikker her etterhvert.

Lenke til kommentar

strategiene i både rome of medieval er ganske simple.

 

fiks en fientlig enhet og send noen andre rundt for å flanke. også bare gjør du det omigjen og omigjen.

 

det som kan være tricky er å gjøre det med de enhetene man har, det er ikke altid man har mange nok osv. og det er her man må passe på å finne måter å vinne på.

 

det er lett å vinne med en full hær, det er når man ikke har mange nok det kan bli vansklig

Lenke til kommentar

Var en gang en hær med bare kavaleri, en del av den var generaler , å disse befant seg innenfor mine landegrenser. Sendte en hau med archere i kamp mot dem. Dannet en stor firkant, og satte skarpe stokker rundt. De idiotiske hestene red rett inn i stokkene, og en hel hau hester døde, mens jeg bare mistet nogen få.

 

Pleier også å sette stokker forran byporten, viss byen blir angrepet.

Tar nesten alltid knekken på hestene :D

Lenke til kommentar
Har spilt lite total war, men vet at det er såpass realistisk at man allerede har en genial bok fullspekket med strategi - Art of War, Sun Tzu

 

Kineserne kunne krigføring for mange tusen år siden, og de har enda triks å lære bort.

 

The Art of War handler om å vinne slaget, før kampen er i gang! Altså psykologisk krigføring.

-------

 

Eg pleier å lure fienden mot meg, så soldatane mine slipp å løpe. Så flankar eg dei med kavaleri, og bryter frontrekka med spydmenn eller sverdmenn. Da er det kaos i hæren, og eg sender resten av hæren inn. Etter ei lita stund pleier dei å flykte, og da brukar eg kavaleriet til å ri dei ned!

 

Det er ikkje alltid det funkar, men det pleier å gjere det.

Lenke til kommentar
Var en gang en hær med bare kavaleri, en del av den var generaler , å disse befant seg innenfor mine landegrenser. Sendte en hau med archere i kamp mot dem. Dannet en stor firkant, og satte skarpe stokker rundt. De idiotiske hestene red rett inn i stokkene, og en hel hau hester døde, mens jeg bare mistet nogen få.

 

Pleier også å sette stokker forran byporten, viss byen blir angrepet.

Tar nesten alltid knekken på hestene :D

 

Stokker? hvordan lager man det? Er dette M2-TW?

Lenke til kommentar

På vanlig medievla total war 2 kan kun archerene til england + et aent land ( kommer ikke helt på d andre ) sette ut skarpe stokker forann seg. Dette er utrolig effektivt mot kavaleri. Stokkene kan ikke settes ut under slaget, og de må settes ut før slaget starter. Viss du trykker på den ene archeren din før slaget vil du se at det er et ikon med noen stokker på. Legg merke til at bare noen få units kan bruke dette. PÅ Medieval SS som jeg spiller kan de fleste nasjoner lage archere som kan sette ut stokker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nå kom jeg på en ting jeg pleier å bruke om jeg beleirer en borg som jeg ikke har gode nok units/mange nok til å ta over. Da venter jeg til de kommer ut, og ser at alle turene de har holdt seg inne, har jeg bygget en mur med battering rams, og antallet steget hvert år.

 

det gjør det enklere å få dem til å angripe meg der jeg ønsker det, og man kan bruke det til å beskytte bueskytterne fra en charge. om man er scotland er det også kult å sette annenhver ram og spearwall, eller man kan bruke det for å gjøre sin linje større

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...