T3X4C0 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Heisann. "Long story short". Min nybygde "Råtass" kræsjet idag under WoWspilling. Første gang det har skjedd egentlig. Kjørt ca 10timer WoW etter bygging, ca 2t i strekk det lengste. Somsagt, var jeg inne på WoW, alt gikk bra, plutselig ble Skjermen svart, PCen hang seg(med lyd loopende).. Den sto slik i 5sec, da hadde skjermen mista SIgnal. Trykka en veldig rask gang på Powerknappen, og da reboota den. Skjermkortet gikk da plutselig på 100% fanspeed, og PCen ville ikke boote med engang. Men så gikk den til boot, og tilbake i Windows, og nå er alt Ok. Jeg startet ett lite Feilsøk: GPU Temp var på ca 50grader under "load", og vifta gikk på ca 30-35% av 100%. CPU Temp var på 16grader konstant. Så virker ikke som varme heller. Nå har ikke dette skjedd igjen etter jeg starta WoW, kjørte på i ca 30min med alt iorden. Men, jeg lever litt etter "Bedre føre var" greia En jeg kjenner snakka om "3 problemer".(Som jeg "svarer på" bak) 1) Varmt Skjermkort - Tempen lå på ca 45-50grader, har på Asus Smartdoctor som skal si i fra, og som styrer Vifter 2) DriverKræsj - Driver: 7.15.0011.7741 Kan dette være en "Beta"? 3) For Lite Watt på PSU - Kan liksom ikke skjønne at den kunne dra WoW i 10timer uten problem før. Noen som har noe Tips? Oppsett: Antec Nine Hundres Asus Maximus Formula Intel Q9450 Mushkin XP6400 Asus GTX280 Mist 600W WD Raptor, 500gb, 1TB (aka 3disker) Lenke til kommentar
T3X4C0 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 *bump* Ingen Guruer som har peiling på hva dette kan være? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 1) Varmt Skjermkort - Tempen lå på ca 45-50grader, har på Asus Smartdoctor som skal si i fra, og som styrer Vifter Dette er ingenting for en GPU, den får som oftest ikke problemer for den er oppe i 100c, noe som forekommer vært sjelden. 2) DriverKræsj - Driver: 7.15.0011.7741 Kan dette være en "Beta"? Snakker vi her om en skjermkort driver? Den "lønner" seg aldri og laste ned Beta versjoner hvis man vil ha en stabil konfigurasjon. Last heller ned den siste driveren som ikke er Beta og se om det hjelper. 3) For Lite Watt på PSU - Kan liksom ikke skjønne at den kunne dra WoW i 10timer uten problem før. Det er lite sannsynelig. Siden du kjørte WoW i 10 timer(!), uten at det var noe problemer, er det trolig ikke dette som er problemet hvis du da ikke overbelastet PSUen, men dette er lite trolig. Mitt tips er at du laster ned en ny skjermkort driver som ikke er en Beta versjon, eventuelt går over maskinen innvendig en gang til, sjekker alle kabler, og sluttter og spille WoW i 10 timer i strekk Lenke til kommentar
T3X4C0 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Haha, ånei, ta det med ro WoWer ikke 10timer i strekk! Ville bare påpeke at jeg har spillt rundt 10timer etter Maskinen ble bygd uten noe store problemer. Så, jeg hadde maks 1,5-2t på "Baken" når det skjedde. Legger Nvidia ut Betadrivere som "Eneste" driver? Jeg lasta ned de nyeste, og når jeg søker igjen kommer samme driver frem. Jeg leita absolutt ikke etter en Betadriver når jeg lasta ned, men fikk liksom "Ikke noe valg". Men, flere jeg hører fra mener dette er Driverproblemer som kan skje engang i blant. Noen enig? Lenke til kommentar
maximus Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 For meg høres dette ut som. Litt for lite volt til ram brikker eller CPU. Eller litt for høye frekvenser på ram/CPU FSB. Har du kjørt PRIME95 stress test? Hvis ikke kjør den og se om maskinen er stabil. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Haha, ånei, ta det med ro WoWer ikke 10timer i strekk!Ville bare påpeke at jeg har spillt rundt 10timer etter Maskinen ble bygd uten noe store problemer. Så, jeg hadde maks 1,5-2t på "Baken" når det skjedde. Okey... Mange som spiller WoW i 10 timer Men det høres ut som driverproblemer ja eller eventuelt det maximus sa... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg forslår at du kjører 1 time OCCT Mix stabilitetstest for elminire feil på CPU og RAM. Hvis alt går bra, da kan du fokusere på kjemkortet og driveren. 50'C er ikke for høy temp for GPU, da kan dette trolige med driveren å gjøre. Lenke til kommentar
T3X4C0 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Takker alle sammen. Er det noen som har hørt om at denne drivern fra Nvidia har skapt litt problemer? Jeg må si det ikke føles som ett kjempeproblem altså Spiller WoW nå, og det er ingen tegn til problemer. GPU cruiser på 45-46grader. Sam_Oslo: Dette programmet kan ikke skade noen komponenter pga høy load? Spør dumt ofc, men greit å være sikker Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Den torturer systemet for å finne feil på CPU og RAM. Flere bruker det for å teste stabiliten og den pleir å stoppe og gi en feilmelding før den skader noe. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Får du en feilrapport? Post den! Lenke til kommentar
T3X4C0 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) La meg spørre ett enda mer "rart" spørsmål. Om det skulle vært noe Hardware feil, er det ikke rart at feilen ikke oppstår igjen da, evt rett etter? Spillte uavbrutt nå i 2,5t uten problem i havet. Vil også påpeke at jeg har ikke klokka noe som helst. Alt er "Standard", og er ganske fornøyd med det hitil. Har ikke rørt på noe Voltsettings eller noe Edit: Nei, ingen feilmelding, bare en svart skjerm og maskinheng" Virker for meg noe som skjer engang iblant Endret 8. juli 2008 av T3X4C0 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Det er ikke lett å si hvor feilen ligger. Du må eliminere mulighetene. Selv om du ikke har overklokket, det kan være noe feil på CPU eller RAM innstliinger. Du bør ta 1 time OCCT Mix test å forsikere deg. Endret 8. juli 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå