Gå til innhold

Den store 20-spørsmål leken. -Bli med DU også! :)

Anbefalte innlegg

Fastmontert tre stykker i stua? Men kan også være på bad og kjøkken? Vanlig å ha mer en èn, går ikke på strøm men via "sveiv". Kan være i forskjellige størrelser. Brukes ikke til matlaging, men er en nyttegjenstand men ikke et redskap? Vanligere i bruk nå en for ti år siden, og få eldre som bruker dette. Avgir ikke lyd (annet en av "sveiva")

Avgir den lys?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det tar så lang tid å få svar på forrige spørsmål drister jeg meg til å komme med et til: Du sier det er vanskelig å si rike da den kommer i forskjellige utgaver. Vil det si at den kan være laget både av plast, metall, tre og eventuelt også glass? Består den i så fall av en sammensetning av disse?

Lenke til kommentar
eh... Dørhåndtak? :p

Egentlig et godt forslag - men det skal være kun ett ord - samt at man vel gjerne også har dørhåndtak på soverommet?? OG at det var vel vanlig med dørhåndtak for over 10 år siden så vidt jeg kan minnes.. hihi...

Hmmm. ikke noen lett nøtt det her..

Lenke til kommentar
Vel, et annet forslag er persienner...? Men ja, en hard nøtt..

Persienner er riktig!

Siden de ikke har sveiv sånn som vi tenker på sveiv, har jeg også sakt det klart ifra òg brukt ordet sveiv med anførselstegn " " hele veien (tror jeg). De har jo en stang som man sveiver på for å lukke åpne!! Håper dere ikke synes det var for teit...

Dessuten er jeg ikke en han, Gregzter.. :cool:

Lenke til kommentar
Håper dere ikke synes det var for teit...

Dessuten er jeg ikke en han, Gregzter.. :cool:

Njaei, greit nok. Persienner er nok mye eldre enn du tror, mener man brukte det imellom dengang det var to vinduer så eldre folk er nok rimelig vant til dette.

Da er det vel Slimda sin tur.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...