granny Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Fastmontert tre stykker i stua? Men kan også være på bad og kjøkken? Vanlig å ha mer en èn, går ikke på strøm men via "sveiv". Kan være i forskjellige størrelser. Brukes ikke til matlaging, men er en nyttegjenstand men ikke et redskap? Vanligere i bruk nå en for ti år siden, og få eldre som bruker dette. Avgir ikke lyd (annet en av "sveiva") Avgir den lys? Lenke til kommentar
Gregzter Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Har personlig ingen ide om hva dette kan være, men utrolig spent. Må nesten gå til anskaffelse av en sånn dingseboms Lenke til kommentar
granny Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Har personlig ingen ide om hva dette kan være, men utrolig spent. Må nesten gå til anskaffelse av en sånn dingseboms Kanskje du har en? Lenke til kommentar
granny Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Siden det tar så lang tid å få svar på forrige spørsmål drister jeg meg til å komme med et til: Du sier det er vanskelig å si rike da den kommer i forskjellige utgaver. Vil det si at den kan være laget både av plast, metall, tre og eventuelt også glass? Består den i så fall av en sammensetning av disse? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 eh... Dørhåndtak? Lenke til kommentar
Gregzter Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Har personlig ingen ide om hva dette kan være, men utrolig spent. Må nesten gå til anskaffelse av en sånn dingseboms Kanskje du har en? Ja, pinade. hvem vet? Han har jo 3 i stua Lenke til kommentar
granny Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 eh... Dørhåndtak? Egentlig et godt forslag - men det skal være kun ett ord - samt at man vel gjerne også har dørhåndtak på soverommet?? OG at det var vel vanlig med dørhåndtak for over 10 år siden så vidt jeg kan minnes.. hihi... Hmmm. ikke noen lett nøtt det her.. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Vel, et annet forslag er persienner...? Men ja, en hard nøtt.. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Var innne på persienner selv, men fikk det ikke helt til å stemme. Markiser har sveiv, men de er utendørs. Er det noen som gidder å samle alle opplysningene ? Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Vel, et annet forslag er persienner...? Men ja, en hard nøtt.. Persienner er riktig! Siden de ikke har sveiv sånn som vi tenker på sveiv, har jeg også sakt det klart ifra òg brukt ordet sveiv med anførselstegn " " hele veien (tror jeg). De har jo en stang som man sveiver på for å lukke åpne!! Håper dere ikke synes det var for teit... Dessuten er jeg ikke en han, Gregzter.. Lenke til kommentar
granny Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Fin oppgave det der . Gleder meg til neste... Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Håper dere ikke synes det var for teit...Dessuten er jeg ikke en han, Gregzter.. Njaei, greit nok. Persienner er nok mye eldre enn du tror, mener man brukte det imellom dengang det var to vinduer så eldre folk er nok rimelig vant til dette. Da er det vel Slimda sin tur. Endret 15. september 2008 av Fjellvaaken Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hmm.. Veit jo at det har vært en stund, men er de seinere åra det har tatt av.. Kan ikke huske å ha sett det hjemme hos så mange eldre .. (har jobbet i hjemmesykepleien, og vært hos en del..) men-men, kanskje jeg bare ikke har lagt merke til det.. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Ser Miss_Pepsi har vært pålogget så jeg tar meg den frihet å komme med ny oppgave. Starter med å si det er dyreriket Lenke til kommentar
granny Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Er det noe vi betegner som kjæledyr? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) ordet er FESK NJET Er det noe vi betegner som kjæledyr? NEI Endret 16. september 2008 av Fjellvaaken Lenke til kommentar
granny Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Er det et pattedyr? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Er det et pattedyr? JA Lenke til kommentar
granny Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Er det et dyr som lever vilt i Norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå