chma Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 HVem selge rackskap i norge til akseptable priser? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Skal du ha 10" eller 19" Gulv eller veggskap? Eilag, Nexans(alcatel), Elektroskandia, Solar, Malmbers elektriske as, elektrikkeren ret nede på hjørnet.... Det enklese er å gå til ein elektrikker/teleinstalatør og bestille igjennom dei. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Jeg gjør. Hva skal du ha? ::Dan Lenke til kommentar
fredster Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Du finner 19" rack skap her: http://www.makker.no/firma/nyhetsarkiv/astrumrack.htm Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 hmm, merkelig så sløv jeg er som vanlig. Skal være 19", men jeg trenger ikke noe stort, skal romme en eller to 4U servere, en 1U switch, og må ha plass til fremtidig ups som vel er ca 1-3u og må ha en hylle til div ting som ikke kan rack monteres. Men det viktigste av alt det bør være billig, eller ikke blant de dyre for å si det sånn... Kan man bruke de som er er beregnet for vegg å sette dem på gulvet å kjøre inn det jeg tenker eller er de for vegg laget for switcher etc? Christian Lenke til kommentar
fredster Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Du må vel ut med ca. 3-4 000,- for veggskap, og ca 13 000,- for "fullskap" (42 U). "Halvskap" kjenner jeg desverre ikke til..... Når det gjelder ditt ønske om å sette et veggskap på gulvet så skal du vite at det kan hende at døren kan skrape nedi, men det er det minste problemet. Et lite veggskap har neppe kraftige nok profiler i front til å tåle vekten av en 4 u server.... for ikke å snakke om at dybden kan by på trøbbel, desverre. Nå kjenner ikke jeg til detaljene til andre rack enn MKS, men det er mulig at f.eks. Rittal har noe.... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Siden du skal ha servere og kanskje ein ups inni skapet, så vill eg på det sterkeste ambefale eit skap med 19" profil både framme og bak i skapet. Slik at du får eit feste i bakkant på server/ups og. Ambefaler og å montere eit par 12-20cm vifter i skapet. Eller å bruke det uten sideplate/open dør. Hvis det ikkje er nøye på korles skapet ser ut, så kan jo d lage et sjølv i 2" x 2" og kryssfiner Koster deg ikkje meir en 500kr Lenke til kommentar
chma Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Siden du skal ha servere og kanskje ein ups inni skapet, så vill eg på det sterkeste ambefale eit skap med 19" profil både framme og bak i skapet. Slik at du får eit feste i bakkant på server/ups og. Ambefaler og å montere eit par 12-20cm vifter i skapet. Eller å bruke det uten sideplate/open dør. Hvis det ikkje er nøye på korles skapet ser ut, så kan jo d lage et sjølv i 2" x 2" og kryssfiner Koster deg ikkje meir en 500kr skal ha vifter som skal gå om sommeren, men om vinteren lurer jeg på om jeg skal kjøre varmluft nedi slik at tempen i kab kommer til rundt 20grader. Den skal stå på et loft hvor det blir veldig kalt om vinteren, derfor skal jeg ha rack for å få opp varmen og at det ser litt mer ryddig ut. Etter å ha lest litt så skal jeg ikke kjøpe veggskap til server, men gulv 19", men 23U det er det minste som finnes? Så et annet problem som jeg ikke hadde tenkt på, vekta...de veier jo &/(¤## mye. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Nå vet ikke jeg hvor kaldt det er på det loftet om vinteren, men ca. 20-22 grader er ideèlt for UPS`en ihvertfall :smile: ! Men med tanke på at det sikkert blir tilsvarende varmt om sommeren, så bør du sørge for skikkelig lufting. Hvis du anskaffer SNMP overvåkning av sensorer og utstyret du har i racket, så vil det automatisk sette igang evt. vifter ved en angitt temp. Du kan også bli varslet om temp. endringer/feil på utstyr/brann eller røyk via f.eks. mail/SMS. 8) For å si det enkelt; ALT kan ordnes, men det koster !!! Du nevner også at det veier en hel del (for å si det på en penere måte :wink: ), og det har du helt rett i.... F.eks. så veier UPS`en alene fra ca. 23 kg (1,5 kVA for rack med standard batt. tid) og oppover. Alt avhengig av hvor stor du skal ha den og lengden på batteritiden. Lenke til kommentar
chma Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Nå vet ikke jeg hvor kaldt det er på det loftet om vinteren, men ca. 20-22 grader er ideèlt for UPS`en ihvertfall :smile: ! Men med tanke på at det sikkert blir tilsvarende varmt om sommeren, så bør du sørge for skikkelig lufting. Hvis du anskaffer SNMP overvåkning av sensorer og utstyret du har i racket, så vil det automatisk sette igang evt. vifter ved en angitt temp. Du kan også bli varslet om temp. endringer/feil på utstyr/brann eller røyk via f.eks. mail/SMS. 8) For å si det enkelt; ALT kan ordnes, men det koster !!! Du nevner også at det veier en hel del (for å si det på en penere måte :wink: ), og det har du helt rett i.... F.eks. så veier UPS`en alene fra ca. 23 kg (1,5 kVA for rack med standard batt. tid) og oppover. Alt avhengig av hvor stor du skal ha den og lengden på batteritiden. om vinterern ligger tempen på et noen grader grader over den som er ute, dvs -25 som det var i vinter her, så er det rundt -20 her. skal ikke ha ups med en gang og den kommer ikke til å være så stor, skal bare ha en som tar ned alt kontrollert, men det kommer trolig, sammen med en mulig server nummer to fra delene til en eldre maskin. Men om sommeren er det varmere inne enn ute..... , så må nok ha hvertfall 8 vifter som kan suge ut, om ikk mer.... Så med switch, router, firewall, server og ups så kan det bli interessant å se hva jeg klarer.. men det største problemet nå som jeg fant ut, tenkte ikke på før, disse skapene veier MYE, kommer alle ferdig, eller finnes det noen som kommer flatpakket, vil aldri få 60kg opp den trappa de må opp Lenke til kommentar
fredster Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Nå må jeg avslutte, men les mailen din.... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 23 unit skap veier normalt mindre enn 60kg. Dessuten kommer dei fleste golvskap i flatpakket form, så du kan bære den opp i deler. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/16/168242.htm Pris mellom 3 og 6000 kroner. Det er jo ikke stort mer enn en krank..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå