Gå til innhold

*slettet*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
La oss si at jeg nå nettopp tok 200 sit-ups. Hvilke deler av kroppen min ble trent da?

Kan man brenne bort fett på hele kroppen ved å kun ta sit-ups?

sit-ups så trener du hovedsakelig bryst og triceps. Du kan brenne bort fett selv ved å se på tv.

EDIT: Så feil, så sit-ups som pushups, min feil :D

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor jeg skal starte men her var det noen merkelige påstander ;)

For det første, du kan ikke punktforbrenne fett, om du trener f.eks biceps så forsvinner ikke automatisk fettet rundt biceps. For å få mindre fett rundt magen må du forbrenne flere kalorier enn du inntar gjennom mat, altså kaloriunderskudd. Ja, du kan forbrenne fett fra andre steder på kroppen med sit-ups, men det finnes tusenvis av andre øvelser og typer trening som er helt overlegne. Skal jeg anbefale noe så kan knebøy og markløft være gode alternativer. Om du ikke har tilgang på vekter, prøv f.eks etbens knebøy, 4x4 intervallopplegg som jogging eller sykling osv.

"Nei. kroppen har flere hundre muskler, du må trene såkalte compound øvelser for å stimulere flest mulig av de til vekst. sit-ups og push-ups bruker du også kroppsvekta, det blir ingen progresjon av det."

Dette trenger ikke være riktig, prøv øvelser som en-arms pushups eller pushups med sekk på ryggen eller bena høyt oppe, dette kan bidra til bra progresjon. Ift sit-ups finnes det mange andre mageøvelser som faktisk er bedre og snillere mot ryggen (sit-ups gir stor kompresjon på ryggsøylen, spesielt korsryggen). Eksempler på disse er planken, sideplanken og diagonalløft i firefotstående (fuglehund). Om disse skulle bli for lette så kan man lett gjøre de vanskeligere med f.eks å løfte et ben når man kjører planken, stå på fotranden og håndflaten ved sideplanken osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...