Gå til innhold

Sliter du med Pepsis problemflasker?

R@ge

Anbefalte innlegg

Det er på tapperiet flaskene blir sjekka så det er evt. der de burde ha blitt hevet ut. De som kommer igjennom er de som ligger i grenseland. Lekker de så ryker de i 99% av tilfellene i tappemaskinen eller blir kasta ut da de ikke vil være fulle når de omsider kommer forbi maskinen som sjekker fyllhøyde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er på tapperiet flaskene blir sjekka så det er evt. der de burde ha blitt hevet ut. De som kommer igjennom er de som ligger i grenseland. Lekker de så ryker de i 99% av tilfellene i tappemaskinen eller blir kasta ut da de ikke vil være fulle når de omsider kommer forbi maskinen som sjekker fyllhøyde.

Jg kan tenke meg at det sikkert har vært problemer med flasker i alle tider, men jeg synes det er litt pussig at dette plutselig har blitt et så enormt stort problem plutselig.

Det er jo først i det siste at jeg i det hele tatt har sett en flaske med slik porøs bunn, og så pltselig så er det jo nesten vanskelig å finn en normal flaske...

En så stor feilprosent kan vel ikke forklares med noe annet enn feilproduksjon vel?

Nå mener jeg at det er plasten i disse "nye" flaskene det må være noe galt med altså, ikke bryggeriets sorteringsrutiner...

Lenke til kommentar

De bruker ganske kraftige løsemiddler når de renser flaskene og gjøres klar til ombruk (som jeg har hørt hvertfall).

Vil sette en 10'er på at det er der problemet ligger.

Kjøpte en 4-pack i går, ingen lekasje problemer, og bunnen er sånn halvveis slitt. Ikke ille, men ikke ny heller.

Edit: En flaske var helt ny.

Trondheim btw. (annet bryggeri her kanskje?)

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar
Mistet en 1,5 i bakken for et par måneder siden og hele bunnen bare datt ut - veldig porøs. Dette var på en bensinstasjon i Bærum.

Heh, hvordan reagerte ekspeditøren?

--

Bor i Stavanger og har aldri hatt problemer med Pepsi-flaskene.

Det var utenfor og det var en av to i en sånn 2-pack så jeg bare gikk videre. Ville bare ha en uansett.

Lenke til kommentar

Det som får plasten til å svekkes er varme samt vaskinga på tapperiene. De blir vasket i veldig kraftig løsemidler og på ganske høy temperatur. Etter mange nok ganger gjennom den vaskeprosessen blir flaskene porøse i bunnen. Flasker som har vært lagret varmt (f.eks. ute i solen, på varme loft, varme garasjer etc.) kan også få svekket bunn.

Jeg har også inntrykk av at 1,5-liters "flaskeparken" er veldig gammel nå, men kan ikke uttale meg sikkert om dette.

Lenke til kommentar

Hmm, ny liten case. Åpna ei ny flaske nå, tok et par slurker, også plutselig får jeg en plastikbit i kjeften.

Wtf?

Ikke så stor akkurat, men stor nok til å ikke ville svelge :/

Tror den løsnet fra toppen av flaska, fra gjengene eller noe. Not good.

Edit: Flaska ellers ser helt ny og fin ut, ingen slitasje som er nevnt ellers i tråden.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Før helga så hadde eg eit problem med 1,5 liters Urge flaske. Etter eg hadde åpna den så begynte det å lekke frå bottnen av flaska :(

Det som var rart var at det virka som at flaska holdt seg tett til eg åpna den, sidan det kun blei vått på bordet der den stod men det var ikkje noke søl i kjøleskapet.

Lenke til kommentar

Må faktisk innrømme at dette har skjedd her i huset også. Men nå har vi kuttet ut brus(sorry, det var ikke meningen å banne i kirken) så det er sånn sett ikke et problem lenger.

Om eg skal huske tilbake så snakker vi hvertfall halvt år eller mer tilbake i tid. Sunnhordaland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...