Gå til innhold

Xbox 360 Wireless Adapter

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå kjøpt en wireless adapter til min xbox 360. Men jeg klarer ikke å få den på nett

Denne xboxen har tidligere vært tilkoblet dette nettverket med kabel, men routeren er flyttet, så det går ikke lenger

Når jeg forsøker å koble til nettverket trådløst stopper xboxen opp på IP-adresse punktet, og får failed.

Jeg tror dette problemet ligger i instillingene på routeren. Men hva skal jeg gjøre?

Et par punkter:

DHCP er for tiden aktivert (så vidt jeg kan se)

Modemet mitt er et Zyxxel Prestige 660HWT.

Når jeg velger at xboxen skal få IP adresse automatisk, får jeg opp 0.0.0 på gateway, og en IP-adresse som er veldig annerledes enn den min laptop har.

Det blir oppgitt at "the device could not negotiate a lease with the DHCP server" som grunn til at det failet.

Dersom jeg velger manuell, og skriver inn blant annet "nettverksmaske" som jeg får opp ved å skrive ipconfig i ledetekst, får jeg feilmeldingen "invalid gateway".

Når jeg sjekker statusen på routeren, får jeg opp to MAC adresser, så såvidt jeg kan se har xboxen fått kontakt med routeren.

Dette er sikkert snakk om et enkelt problem, så førstemann til mølla, og takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...