Tord93 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hei, aner ikke hvor dette skal, men prøver fordet. Jeg har planer om og kjøpe meg en ny TV, og da fant jeg en 32" TV fra Samsung som har FullHD. Først for et par timer siden så jeg at det stod demovare bakerst på teksten... Hva vil demovare si? Betyr det at det er butikken som har stilt ut TV'en, og senere pakket den ned igjen og lagt den til i lista? Eller er det folk som er misfornøyd med TV'en og levert den tilbake? Butikken er forresten amentio.no hvis det har noe og si, og her er linken til TV'en : http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1991195 Er det lurt og kjøpe demovarer, eller burde jeg se etter noe annet til samme pris? Takker for alle svar Og jeg er ikke helt sikker på hvor dette skulle hen... Lenke til kommentar
riroil Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det kan være retur etter angrefrist, ikke avhentet postkontor osv. Du har samme garanti, men det kan fort være noen riper etc. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 demovare fortoner seg for meg som et flytende begrep, ordet i seg selv mener jeg henspeiler at butikken har hatt den utstilt. Men jeg tror også det er vanlig å bruke denne termen om angrerett varer, det skal i utgangspungtet ikke ha noe å si for deg da et vilkår for angrerettordningen er at varen ikke er beskadiget. varer som er beskadiget bør merkes med B-vare E.L Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Ok, takker for svar . Hvis det er riper i det vil jeg ikke ha det, siden jeg vil at det skal se nytt ut. Og jeg har alltid hatet riper . Er litt redd for at det skal være noe sånt no der.. Men ville dere anbefalt og kjøpe den? Eller skal jeg bare finne en annen en til samme pris? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 ring amentio i morgen og forhør deg om varens stand Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Forseint, kjøpt den nettopp Neida, vis det er en B-vare skal de opplyse om manglene eller forskjellene fra orginal varen. En demo vare har ikke vært noe feil med eller blitt returnert, den er brukt til utstilling. Brukertest Ol. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Ok. Så hvis den bare har blitt brukt til vareutstilling så kan jeg nok kjøpe den, bare alt som heter fjernkontroll og alt det andre følger med. Hvis jeg får lov til og bruke litt over 8000 kr blir det denne: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1110343 . Endret 7. juli 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Send mail til amentio og spør, eller ring vis det går. Slipper du å håpe at alt er med Lenke til kommentar
Rellativ Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 alt følger jo med. hvis ikke du er fornøyd, kan du jo bare bruke angrefristen. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Takker for svar . Enten så kjøper jeg Samsungen, eller så blir det den Sony TV'en jeg linket til.. Blir det samsungen så får jeg håpe at alt følger med + at det er minst mulig riper i den. Prøvde og sende amentio melding istad, men jeg fant ikke noe sånn derre kategorivalg for TV'er, kun data og noe annet rart. Ingen skjermer... Det var "Kontakt oss" jeg skulle bruke vel? Det er hvertfall der jeg ikke finner TV valg. (vanskelig og forklare). Lenke til kommentar
riroil Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Siden Amentio kun er et lite kontor og ikke har hverken butikk eller lager, er det vel vanskelig å tenke seg at det er snakk om en utstillingsmodell. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Klar over det, men de butikkene Amentio sender varene fra kan nok ha hatt en utstillingsmodell eller to tenker jeg. Men tror ikke det er så farlig lenger om jeg skal ha den eller ikke.. Kjøper Sony TV'en istedet. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Klar over det, men de butikkene Amentio sender varene fra kan nok ha hatt en utstillingsmodell eller to tenker jeg. Men tror ikke det er så farlig lenger om jeg skal ha den eller ikke.. Kjøper Sony TV'en istedet. Nå har ikke leverandørene til Amentio butikker heller, de består kun av lagere, så demo-tv kan fort være angrefrist. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) De fleste LCD-skjermer/tver som er demovarer har ofte et par døde pixler, men ikke nok til at det er en garantisak. Endret 8. juli 2008 av CrZy_T Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 De fleste LCD-skjermer/tver som er demovarer har ofte et par døde pixler, men ikke nok til at det er en garantisak. Døde pixler er en Garantisak. Først kjøpte jeg meg en Samsung, fikk pengene tilbake pga død pixel(Bare 1) så kjøpte jeg en Hyundai tror jeg(Som ikke er til og anbefale fra meg) Som hadde 1 død pixel, fikk ny og kjøpte en LG som jeg har hatt i ca 3 måneder nå og ikke en død pixel enda. Så joda, pixler er en garantisak. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Kjøpte akkurat en Toshiba bærbar fra Komplett, en såkalt demovare. Esken var åpnet og jeg antar maskina har vært brukt/testet, den var satt opp med svensk version av vista(fikset med en kjapp format). Selve pc'en lå i orginal eske, pakket inn i plast, forseglet og den hadde ingen fingermerker o.l. Maskina hadde blitt registrert på Toshiba sine sider, så fikk ikke aktivert "garanti" delen hos dem i deres navn. Ikke at dette gjør noe, da jeg forholder meg til komplett. Har ikke noe problem med å hande demovare, da du som privatperson har akkurat samme forbrukerrettigheter som ved kjøp av "ubrukt" vare. Hele forrige pc'en min, bortsett fra cpu var demovare, hadde ikke noe problem i det heletatt. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 De fleste LCD-skjermer/tver som er demovarer har ofte et par døde pixler, men ikke nok til at det er en garantisak. Døde pixler er en Garantisak. Det varierer. De fleste produsenter jobber utifra ISO 13406-2, denne tillater noen døde pixler og noen skada pixler. Jeg sjekket en tilfeldig Hyundai LCD-TV. og godt gjemt inni teksten står det: Alle LCD-skjermer følger ISO 13406-2-standarden, som blant annet omfatter at det kan være pikselfeil på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå