Arne90 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Veldig bra prosjekt evelen. Har litt erfaring med plexi faktis! Lagde et aquarium i det for ei tid tilbake. da brukte jeg silikon så vidt jeg husker. Holdt hele tiden jeg hadde aquariumet. Var ingen bevegelse i det om jeg rigget på det heller. Var 3 falter. Skal du ha noen form for dr eller sperre på hhd som ligger der inne? Med tanke på transport. Ville anbefalt en kombo av skruer og silikon. Du bør nok borre før du skrur. Skurer ser btw ikke så fint ut på plexi. Håper du får dette fint til for det så veldig niz ut Edit: noen mener du bør ha psuen på toppen, dette ville sett stygt ut imo, men hvorfor ikke ha den på midten? Isteden for i hjørnet, midt på bak underst. Endret 8. juli 2008 av arnders Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Grunnen til at jeg ikke vil ha den i modtener at da bil det bli liten plass for kablene, diberse USB hubber, Lys utstyr osv (er ganske lite plass fra føra av). Grunnen til at jeg ikke vil ha den på toppen, er som du sier, jeg tror ikke det blir fint. Desutten vil jeg ha den i bunnen pga vekten (sklikt sett hadde mitten vert optimalt). Harddiskene skal festes på den ene siden med tanke på frakt, om det var det du mente. angående silikon. I et akvarium er jo trykket hovedsaklig bare på innsiden og ut. Silikon vil vel også lage et ganske tykt lag utenpå jørnene? Skal forsette litt på egningen nå btw Lenke til kommentar
Arne90 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Stemmer at hovedtrykket er innside out Evelen, men så lenge det holdes på plass så blir alt utside trykk tatt seg av glassets styrke. F.eks: skrur du sammen en båt som er i to deler (babord/styrbord) så er det trykket fra innsiden skurene skal ta seg av ^^ Tror ikke silikonen vil ta for mye plass, eneste problemet jeg ser er at den vil lett bli sett siden den er hvit. Derfor kan det kanskje lønne seg med lim som blir gjennomsiktig da det stivner. Har du noen vekt på hdd og psuen? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 tengte og på det, at det muligens ble styg med ett feit lag silikon. Må nokk bruke noe lim eller skruer. Har ingen vekt på hdd-ene eller PSU-en, men er sånn standardvekt Lenke til kommentar
Arne90 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Ta de i hånda og kjenn da Hvor tung er PSU-en i forhold til HDD-ene eller omvendt. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 PSU-en er litt tungere en en harddisk. En harddisk er ganske lett, men blir ganske tung når det er flere av dem. Om man tar vekt i forhold til volum er selvsagt harddisken tyngst. Lenke til kommentar
Arne90 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 5mm plexi er jo forholdsvis tykt og det blir sikkert solid men siden du har alle hdd i toppen så kan det jo være den kan bli litt ruggete. Vet du hvor hard denne plexien er? Er det meninga du skla ta med denne på lan ++ eller skal den bare stå hjemme? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 er selvsagt noe jeg skal ha med på lan ol. Hvor hard plxien er vet jeg ikke, ikke kjøpt enda. Har teng og kjøpe nede på gyli, der jeg kjøpte vinduet til kabinettet mitt. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Genialt å ha på lan ol. ja, lykke til Hvor mange gb skal det bli til sammen? Endret 12. juli 2008 av Mr. Fiskum Lenke til kommentar
vezeil Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Kanskje du kan vurdere ett håndtak av noe slag? Greit å ha på LAN. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Genialt å ha på lan ol. ja, lykke til Hvor mange gb skal det bli til sammen? Skal ha 4x500GB+1x320GB til og starte med ivertfal Kanskje du kan vurdere ett håndtak av noe slag? Greit å ha på LAN.Joda, mulig jeg setter på et håndtak, får se litt på det. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 En enklere måte i mine øye å gjøre det på er å bygge to Rack som du monterer inne i kassa, gjør det enklere for å bytte ut disker. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Men takler pcen så mange harddisker via Usb? Når jeg har tilkoblet 8-9 USB ting og alle brukes samtidig får jeg beskjed om at Usb grensesnitt er overgått, eller noe lignende det. Og vil dette bli på lik linje med en ekstern harddisk?-eller vil den oppdage alle? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Microplex, norsk nettbutikk har billigere Katoder osv. som du kjøpte på dealekstreme til 35 nok per. Microplex selger for 29 og 35 får inverteren. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Da blir det jo dyrere WildWolf, på DealExtreme (som jeg har handlet fra, og anbefaler ) koster det totalt med Inverter og èn Kald Katode KR 35,- mens på microplex blir disse solgt separat, altså 29 + 35 = kr 64,- OT: Kult prosjekt, men sant at jeg tror at det blir noe tull med alle usb tilkoblingene... En hub deler koblingen opp i 4, altså du får 4 ekstra usb utganger, den vil ikke samle alle utgangene fra hubben... hmm, nå ble jeg usikker er usikker på om det er 2 hubber eller 4 hubber man max kan ha på... men dette kommer helt ann på hovedkort... EDIT: fant denne, sier at man kan ha max 127 tilkoblinger: http://blogs.guardian.co.uk/askjack/2008/0..._i_have_in.html sålenge man ikke skriver til alle hdd samtidig , da vil jeg tro at du vil få opp 8 hdd'er, og ikke 2 som du kanskje forutså Endret 16. juli 2008 av Famen Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 90 graders kutt på endene og m4 bolter tvers i gjennom er en lettvint metode. Enten så gjenger du det opp eller bare limer boltene på plass. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) En enklere måte i mine øye å gjøre det på er å bygge to Rack som du monterer inne i kassa, gjør det enklere for å bytte ut disker. Kan du beskrive litt mer hva du mener? Håper ikke du mener jeg skal ha to store rack skap inni der. Men takler pcen så mange harddisker via Usb? Når jeg har tilkoblet 8-9 USB ting og alle brukes samtidig får jeg beskjed om at Usb grensesnitt er overgått, eller noe lignende det. Og vil dette bli på lik linje med en ekstern harddisk?-eller vil den oppdage alle? Det regner jeg med ja. Så en som hadde lagd seg en 20 porter (tror ejg det var) USb hubb og brukte alle ingangene uten problem. Microplex, norsk nettbutikk har billigere Katoder osv. som du kjøpte på dealekstreme til 35 nok per. Microplex selger for 29 og 35 får inverteren. vet, skal kjøpe nye derfra, de jeg kjøpte fra DX kjøpte jeg bare midlertidig. 90 graders kutt på endene og m4 bolter tvers i gjennom er en lettvint metode. Enten så gjenger du det opp eller bare limer boltene på plass. omm.. slkønner ikke helt hva du mener. EDIT: var på jobb, dermed litt korte svar. Endret 17. juli 2008 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 En enklere måte i mine øye å gjøre det på er å bygge to Rack som du monterer inne i kassa, gjør det enklere for å bytte ut disker. Kan du beskrive litt mer hva du mener? Håper ikke du mener jeg skal ha to store rack skap inni der. 90 graders kutt på endene og m4 bolter tvers i gjennom er en lettvint metode. Enten så gjenger du det opp eller bare limer boltene på plass. omm.. slkønner ikke helt hva du mener. EDIT: var på jobb, dermed litt korte svar. Ikke rack skap, men 2 bokser av plexi som du lett kan ta ut av en større boks med plexi. 90 graders kutt på platane også kjør m4 bolter igjennom hjørnene. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 en boks inni boksen mener du? skudd sammen med M4 skruer? Lenke til kommentar
vcx Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hva fikk deg til å starte med dette prosjektet? Hvordan fant du på at du måtte ha et skap med 2,3TB lagringsplass? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå