DementedAlbino Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Pga støy må jeg flytte filserveren inn på en bod her hjemme. I den forbindelse må jeg finne en annen løsning enn kablet tilkobling. Alternativ 1: Benytte meg av trådløst og da n standeren som vel er den raskeste? Alternativ 2: Benytte meg av nettverk via strømkabelen. Hvilket alternativ vil være det raskeste, og hvilket vil være stabilt? Med hensyn til hastigheter MÅ det være bra nok til å kunne kjøre dvd-image og x264 filer via nettverket. Så kan dere hjelpe meg litt her? Endret 7. juli 2008 av svortevik Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Da har du trådløs N ruter allerede? vis ikke så slenger jeg med en for sikkerhets skyld så kan du jo se bort i fra den bare. Rutern med N standard D-Link DIR-635 RangeBooster N 650 Router, 695,-Kr D-link Trådløse kortet D-Link RangeBooster N 650 Wireless PC 495,- Kr D-link dette skal gå takle hverandre på det aller beste ivertfall i teoretisk overførings hastighet. Den faktiske hastigheten er ikke alltid like høy. Håper dette tilfredstiller dine ønsker koster litt da 1205,- kr fins billigere alternativer vis du ikke skal ha ekstreme krav. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg har alt utstyr til trådløst, men er redd det blir for ustabilt og for lav hastighet til å streame hd, dvd og musikk over nettverket. Jeg kan jo selvfølgelig bare prøve meg fram å se, men om det er slik at det garantert ikke vil fungere via trådløst ser jeg ingen vits i å flytte på maskiner og slikt før jeg får på plass en løsning som fungerer. Har i dag følgende utstyr: D-link DIR-655 D-link DWA-556 Så spørsmålet er jo da om dette vil være raskt nok, eller om en løsning som går via strømnettet vil gi bedre hastighet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det har ivertfall høyeste teoretiske hastighet. så i teorien burde det jo være nok. Men er mye som spiller inn, alt fra om du laster ned noe mens du sender for da blir det jo flere ting på en gang. Men via strøm nettet kan jo bli ustabilt. så det du kan gjøre vis du alt eier det ruter utstyret er jo og teste det fra en kort avstand sånn som det står nå og se om det vil sende det uten noen problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå