Gå til innhold

BK: Feriebilde fra akvariet i Monaco

Anbefalte innlegg

Jeg legger normalt ikke ut familiebildene mine i BK, men her er ett jeg ønsker meg litt tilbakemelding på - primært utsnitt/komposisjon:

post-65389-1215461101_thumb.jpg

D300, Sigma 30/1.4 @ f/3.5. iso 400, 1/60 sek, +2/3EV exp.komp

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, den som var tilbake i Rødehavet..... Utsnittet er fint, og nestensiluettene av barna er det som gjør at bildet blir mer enn bare et akvariebilde. Ser for meg at de står med store øyne og gransker fiskene.

den største jenta til venstre danner en fin balansetil de to mindre barna nede på gulvet... Skal jeg pirke litt, ville jeg kanskje kuttet litt der gulvet endrer seg, men det er bare plukk. Vet ikke noe særlig mere utenom at jeg liker det.

Psst... på neste tur ta med ungene til Sharm El Sheik, der kan de svømme med disse fiskene på en halv meters avstand.... Det er gøy det :-)

Lenke til kommentar

Jeg liker godt konseptet med fargerikt akvarium og barn i forgrunnen i siluett. Stilig! Jeg ønsker meg imidlertid litt mer akvarium og litt mindre forgrunn, den er litt mørk & kjedelig. Tenker at det hadde vært artig å se mer av havet over barna også, en slags "på bunnen av havet"-ting?

Artig å se at du bruker 30mm'ern, trodde den var fordømt til evig partnerskap med ditt gamle kamera (D70 ?)?

Lenke til kommentar

Oj, dette likte jeg også. Vi har hatt et par sterke bilder med mennesker som viktig ingrediens, og dette er kjempetøft for meg. Fargene står ut av bildet, og personene er helt anonymiserte og animerte. Akkurat passe dosering av elementene også. Meget bra.

Og jeg ble inspirert til å gå i arkivet og hente frem noen bilder fra i fjor.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Huff - har hatt litt dårlig samvittighet for at jeg ikke kom med noen respons på kritikken her, så jeg tillater meg å bumpe denne.

Først: 30'n og D300 kommer faktisk sånn tålelig godt over ens. Man må jukke litt med AF'en og kanskje justere front/bakfokus litt avhengig av objektivets dagsform (tilsynelatende!), men det er jo et objektiv med personlighet... Det har gått fra å være et hovedobjektiv på D70, til å bli noe jeg finner frem når jeg trenger en lyssterk normal.

Ellers klarer jeg ikke helt å bestemme meg for om jeg er enig i at det er for mye gulv eller ikke (det var forsåvidt derfor jeg la det ut). Skulle ønske jeg hadde tatt et annet ustnitt, med mere vann og mindre gulv, for å ha et sammenligningsgrunnlag. Takker i det minste for kommentarer... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...