Gå til innhold

Ødelagt .avi fil pga PC-crash

Anbefalte innlegg

Hei, jeg holdt på å frapse noe greier her en dag, men så frøs PCen seg, og jeg måtte reboote uten at jeg fikk avsluttet filmen. Når jeg spiller den av, så har den ingen timebar(slik slider som man kan flytte seg frem og tilbake i filmen), filmen går i rask film OG jeg får ikke redigert den i feks Vegas eller Windows Movie Maker. Jeg har prøvd div. AVI repair programmer, men uten særlig hell. Fikk fikset slikk at jeg fikk velge hvor jeg ville se i filmen, men med litt tap av kvalitet (pixler henger igjen og er generelt stygt).

Dette opptaket er av høy verdi for meg, og jeg vil helst kunne redigere det slik jeg vil. Noen som har noe tips til hvordan jeg kan fikse fila, eller få til å redigere den, rendre den med annet codec eller hva som helst bare for at den skal fungere?

Mvh

Audun B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan jo ha prøve og konvertere filen.

sjekk ut imtoo

imtoo!

du kan jo teste dette programmet jeg har aldri prøvd det men står at det skal kunne hjelpe deg.

Digital video repair!

google søk

Repair avi files!

Edit: la til link

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Testa ut det siste der, og det funker jo. Selv om ting blir litt groggy. Jeg kan teste en konvert også.

Men hva med avspillingshastighetsproblemet? Jeg recorda i 30 fps, og spiller av i 30 fps, men det går mye fortere enn hva det gjorde når jeg frapset. Tips til fiks her?

Lenke til kommentar
du kan jo teste dette programmet jeg har aldri prøvd det men står at det skal kunne hjelpe deg.

Digital video repair!

Testa dette, og det står "File is repaired!", men jeg får ikke spilt den av. Alle programmer sier at de ikke har riktig codec. Selv programmer som GOM-Player og VLC.

Det var jo ikke helt kult.

Lenke til kommentar

Digital video repair!

Testa dette, og det står "File is repaired!", men jeg får ikke spilt den av. Alle programmer sier at de ikke har riktig codec. Selv programmer som GOM-Player og VLC.

Det var jo ikke helt kult.

Du tok ikke en kopi av filen på forhånd? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

last ned K-lite mega codec pack

K-lite!

Dette her er en pakke med utrolig mange codecs og kan hende du finner codece du trenger her.

håper det hjelper deg

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Nå er det vel slik at GOM og VLC kan spille av så og si alt, så det burde jo fungere med de programmene. Samt at Vegas Pro 8.0 burde også kunne importere alle mulige formater, men får error der på filtype.

Endret av Audun B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...