Woilef Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Heisann ... Er litt i tvil her..... Skal ha nytt hk (Asus nForce2 kortet ikke deluxe), ram (2x256) og en ny prossesor. Valget mitt faller da på enten XP2400+(T-Bird) eller 2500+(Barton). Å kjøpe barton prossesoren vil også innebære og kjøpe dyrere ram så det vil klart bli ett dyrere alternativ.... Mitt spørsmål er da, hvordan er ytelsesforskjellen? er det verdt de ekstra kronene?. Jeg skal klokke litt men trenger ikke presse komponentene til det ytterste. Er på ett litt stamt budsjett så hvis det er liten ytelseøkning vet jeg ikke om jeg gidder..... Noen som har peil? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Det er nok T-Bred du mener... Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 ja, selvfølgelig.... sorry Lenke til kommentar
corcky Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Med det systemet du har vil du nok merke størst ytelses økning ved skifte av skjermkortet. Lenke til kommentar
Clark Kent Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hadde XP2400+ før, har XP2500+. Du vill ikkje merke stor forskjell på ytelsen i vanlig bruk, kun i teoretiske test-programmer. Men skal du klokke litt ville eg gått for Barton da du slipper å øke Vcore før du har passert ca 400 Mhz overklokking. Men det er jo alltid snakk om hvor mange kroner du er interesert i å bruke på cpu. XP2400+ er og en bra overklokker opp til 350-400 Mhz, men over det må du begynne å øke Vcore veldig masse og da stiger tempen fort. Konklusjon: Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Barton er jo bare best!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå