Blirr Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Tiden er igjen kommet for å "investere" i ny mobil. Har i flere år nå vært en trofast Sony ericsson mann, men tror nå jeg har peilet meg inn på nokia. Eier for tiden en W950 og elsker jo gadgets. Så sånn det ser ut nå har jeg tenkt til å kjøpe enten Nokia n82 eller n95, jeg har lest en del tester men mangler førstehåndserfaringer. Jeg lurer derfor på om det er noen som har noen erfaringer / anbefalinger og komme med i dette tilfelle. Er nemlig blant annet litt skeptisk til n82 sine knapper. Så hvis noen kan komme med litt plusser og minuser med disse 2 telefonene, eller evt komme med et bedre forslag så er jeg veldig takknemlig. (Har forresten telenor så drit i å anbefale en iphone, liker den heller ikke ) Lenke til kommentar
Capt. Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Når det gjelder tastene foretrekker jeg personlig N95 sine taster vs N82 sine taster.. Min samboer har denne.. Kameraet er derimot til fordel N82.. Ellers er de ganske like så det er vel egentlig et spm om hvilken design du liker best Lenke til kommentar
Blirr Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Takk skal du ha kan du si meg hvor mye bedre kameraet er da?? Er det kjempeforskjell? Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Jeg lurte litt på det samme nå som jeg skulle ha ny telefon, men endte opp med en N95 8GB. Her: https://prisguiden.no/vis_side_ved_side.php?pids[]=79697&pids[]=84742 kan du se tekniske spesifikasjoner telefon mot telefon, som du ser er de ganske like. N95 er en større telefon men den har også større skjerm. Jeg liker også ideen med de dedikerte musikktastene, da jeg ikke har noen funksjonell mp3spiller heller. Tastene var med i stor grad til å vippe meg over, jeg testet å skrive litt på en N82 og fant fort ut at jeg ikke kunne tenke meg å skrive mye med den telefonen der og stadig skrive SMS på de tastene der over lengre tid. N95 8GB har sust ned i pris i det siste også, jeg betalte ikke mer enn 2000,- for telefonen med 12mnd binding hos telenor! Jeg får telefonen min iløpet av uken, kan skrive ned plusser og minuser samt poste noen kamerabilder om du ønsker det når jeg har fått brukt telefonen litt! Endret 8. juli 2008 av MannY318 Lenke til kommentar
Blirr Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Takk skal du ha. Skjønner at vi har hatt en del av de samme tankene, jeg har jo selvfølgelig også lest begge testene på amobil. Jeg har heller ikke noen mp3 spiller, har brukt min sony ericsson til det. Kan se ut som om jeg ender opp på samme valget som deg, la jo også merke til at begge telefonene er priset likt på teleneor med superminutt, men skal ikke handle før til uka jeg så andre innspill mottas med takk Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Kan trygt anbefale deg N95 8gb ja Er kjempefornøyd med min. Både denne og N82 er knakende gode telefoner så du blir nok fornøyd uansett hva du velger. De største fordelene over N82 er bedre taster, større skjerm og dedikerte knapper for musikk. Selv synes jeg også utseende på N95 8gb er langt lekrere enn på N82. Lenke til kommentar
jonasgutvik Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Jeg hentet min N95 8GB igår, og er strålende fornøyd så langt. Den har vært i bruk siden i går ettermiddag, riktig nok, ikke mye tung bruk, men den har enda ikke gått ned en eneste strek på batteriet. For å sammenligne med N82, er det de følgende tingene som er vesentlige: Kan jo bare si at tastene på N95 er mye bedre enn N82, etter min mening. Folk som har N82 sier det er en vanesak, men jeg syns de er små, harde og lette å "bomme" på rundt navigasjonstastene. En annen sak som også fikk meg til å velge N95, er skjerm "plasseringen". N82 har skjermen like langt ut som den ytterste delen av dekselet, som i praksis betyr at det veldig enkelt blir riper i skjermen. På N95 er skjermen et hakk innafor ytterste dekselkant, noe som forebygger riper. Kameraet skal jo være hakket vassere på N82, men det er kun på grunn av blitzen den har fått. Har sett resultater av bildene mot hverandre, og i dårlig lys gir N82 bedre bilder, men i godt lys tar faktisk N95 litt bedre bilder enn N82. Tror også N95 er vassere på Videoopptak. Tror også uansett du blir fornøyd med begge to, da de i all helhet er to veldig like telefoner. Ville bare nevne de faktorene som fikk meg til å velge N95 8GB. Lykke til med valget! Endret 9. juli 2008 av jonasgutvik Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 N95 8 GB kan absolutt anbefales. Den er en slide telefon, og det er et relativt svakt punkt i forhold til en uten (drar med fett og drit fra fingrene inn i telefonen når du lukker den, og selve sliden har jo dårligere kontakt enn en fast sak. Om det er noe stort problem tviler jeg på. N82 har en dual core prosessor, hvor hver core er litt tregere enn N95. HVIS det hadde blitt utviklet programmer og spill som utnyttet dual core ville N82 hatt en stor fordel, men så lenge alt kjører på en core så vinner N95. N95 tar veldig gode bilder, synes jeg, også i mørke omgivelser. Skjermen er også bra. Telefonen bruker mye strøm på å spille, noe den gode skjermen sikkert må ta sin del av skylden for. Det jeg ble litt skuffet over, var at de ikke hadde lagt inn NFC, DVB-H, DAB, og en kraftig FM-sender. Men igjen, dette har de færreste. Lenke til kommentar
Blirr Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Takk for alle tips. Er vel ikke så mange som har fm sender ennå, vet at n78 har fått det, men resten er ikke i nærheten av N95 som det ser ut til at det blir. Fikk nemlig kikka litt på en N82 og er fortsatt meget skeptisk til knappene, og særlig de rundt navigasjonstasten som mange har nevnt. Men nok en gang takk for alle innspill. Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hentet min N95 8GB i går, er utrolig for nøyd! Den er kjapp og responsiv, god skjerm som roteres automatisk når du vipper mobilen, mye plass og god funksjonalitet. Videokameraet er veldig bra, det tar 30 bilder i sekundet i 640x480, når du kobler telefonen til tven med den medfølgende TV-kabelen ser filmen fortsatt bra ut. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hvordan er GPS'en på N95, jeg sitter mellom TYTN II og N95 8gb, de dedikerte mp3 tastene gjør at jeg har lyst på n95 pluss at jeg kjenner symbian så godt. men TOMTOM på TYTNII gjør at jeg har litt vanskelig å bestemme meg. si at Jeg kommer til å bruke GPS en del(ikke hver dag, men de gangene jeg skal finne fram), vil N95 fortsatt være det som er å foretrekke hvis jeg skal ha alt i ett Lenke til kommentar
Blirr Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Takk for all respons på posten. Etter en del frem og tilbake så har jeg nå bestillt en N95 8gb. Det ble vel til slutt taster og design generelt som ble de avgjørende faktorer, da specs er ganske like. Den lille forskjellen på størrelse var også viktig for meg. Nok en gang takk til alle som har svart. Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hvordan er GPS'en på N95, jeg sitter mellom TYTN II og N95 8gb, de dedikerte mp3 tastene gjør at jeg har lyst på n95 pluss at jeg kjenner symbian så godt.men TOMTOM på TYTNII gjør at jeg har litt vanskelig å bestemme meg. si at Jeg kommer til å bruke GPS en del(ikke hver dag, men de gangene jeg skal finne fram), vil N95 fortsatt være det som er å foretrekke hvis jeg skal ha alt i ett Nå har jeg ikke testet TyTn II sin GPS ei heller TomTom sin programvare, men jeg er ok fornøyd med GPSen på n95. Første gang jeg var ute og kjørte var den ikke særlig med i svingene, men jeg tror jeg bare fikk en dårlig start. Nå om dagen fungerer den veldig bra, og følger med meg så lenge jeg ikke er i en tunnell. Jeg likte også programvaren, Nokia Maps, den var veldig grei! Mye praktiske funksjoner (som å legge inn "landemerker" på forskjellige posisjoner, for eksempel hjemmet, så går det kjapt å velge hvor du skal uten å kave med adresser eller rote rundt på kartet) og brukervennlig. Det er lagt mye informasjon inn på kartet også, og du kan finne resturanter/minibank/butikk/bensistasjon/gudshus/what ever floats your boat. Du må huske at om du skal ha stemmestyrt navigering (noe som jeg syntes er et must ved GPS i bil) så koster det 500,- for ett års lisens hos Nokia Maps. Evt. kan du kjøpe dags-eller ukeslisens og prøve ut funksjonen. Jeg syntes stemmen er veldig god og klar og har aldri hatt problemer med å forstå hva hun preiker om. Jeg mener at TomTom er gratis å bruke, men du kan kun velge det et kart over en by gratis ved kjøp, så må du betale for resten av verdenskartet. Er ikke helt sikkert på at det er helt korrekt, men du må ihvertfall betale noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå