Gå til innhold

Hjelp til valg av skjermkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville bare valgt et enkelt 4870 og spart meg for mange problemer! Så kan du evt kjøre et til senere for å kjøre Crossfire eller bare bytte det ut med et bedre kort når den tiden kommer.

Kombiner med et Intel P45 hovedkort f.eks Gigabyte DS3, et 4GB sett DDR2 minnePC6400 og en E8400.

Lenke til kommentar
Kombiner med et Intel P45 hovedkort f.eks Gigabyte DS3, et 4GB sett DDR2 minnePC6400 og en E8400.

En ting jeg lurer på, ser mange anbefaler PC6400, er det noen spesifikk grunn til at man anbefaler dette minnet kontra 8500 eller 9600, de fleste hovedkort støtter jo minst 8500, og prisforskjellen er vel ikke så spesiell?

Lenke til kommentar

Grunnen er at de fleste ikke trenger mer enn PC5300, men "standard" hastigheten er PC6400 ved bruk av divider.

Det er ingenting/svært lite å hente ytelsesmessig ved å kjøre med divider. PC8500+ brikker er derfor egentlig bare for folk som driver mye med klokking og er avhengig av at brikkene henger med langt

PC8500 betyr f.eks at brikkene henger med til 4,8GHz med 1:1 divider på en E8400, noe de færreste oppnår.

PC6400 vil på sin side holde til 3,6 GHz på samme prosessor.

Det er med andre ord et kompromiss, hvor en anbefaler brikker som er mer enn nok raske og tom henger med på litt overklokking.

Om du først overklokker prosessor så kan du alltids klokke minne, også dær med varierende resultat.

For personer som ikke vet at det er mulig og en bør stille spenning til brikkene burde en egentlig anbefale brikker som er spesifisert til 1,8 volt, som er standard spenning.

Lenke til kommentar

Heisann! Har tenkt å bestille 2stk HD 4870 og kjøre i cf nå, men ser at HD 4870x2 kommer i august og jeg kommer ikke til å bruke maskinen mye den neste måneden. Noen som kan svare meg på om 2 stk HD 4870x2 blir mye bedre enn HD 4870 CF?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...