MacBain Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg for min del flashet utelukket for å få ned støynivået på 360'en, 12x tornadoen er helt utelukket for min del. Nå er nok jeg ekstremt kresen på støynivå, men en uflasha 360 støyer såpass mye at det ødelegger spillopplevelsen for meg. Greit nok at man kan skru opp lyden på tv'en på fullt samt skru opp stereoen på full guffe bare for å overdøve støynivået fra dvd-drevet, men dette er helt uaktuelt for min del. Nå lager heldigvis de nye lite-on drevene betydelig mindre støy enn de grusomme benq'ene. Blir også spennende og se hvordan det vil bli etter høstoppdatering med tanke på å legge inn spillene på hd'en. Hvis det funker smertefritt vil jeg ikke modde min neste 360 (Regner med at min tredje 360 også får rrod ). Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 WTF! Da har du en gammel Xbox 360. Støyer ikke slik som du beskriver MacBain hos meg. Du overdriver ditt troll. Hvordan folk oppfatter støy er selvsagt individuelt, men alle umodda maskiner jeg har hatt kunne jeg høre fra rommet ved siden av og da må man beskrive det som støyende. Min nåværende 360 er produsert i 2008 og denne hadde ett benq dvd-drev orginalt og selv med denne på 8x var den veldig støyende. Jeg satte derimot inn ett "gammelt" hitachi dvd-drev med 8x fw og da er støynivået akkseptabelt. Støynivået på 360'er er helt avhengig av hva slags dvd-drev som sitter i, selve kjøleviften er den samme som satt i modeller fra 2005, det er kun designet på kjøleribbene som er endret. At nyere cpu'en er på 65nm fører ikke til at viftene går noe roligere av den grunn, det er som sagt dvd-drevet som er årsaken til støyen. Vannavkjølte den forrige 360'en med passiv kjøler (Reserator) og da var det kun drev støy igjen. Denne ble faktisk nesten like lydløs som min PS3 . Etter min oppfatning så er det de gamle hitachi og nye lite-on drevene som er de stilleste mens benq'ene lager mest lyd. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Ja du sier noe der... Det er BenQ i min. Du må nesten komme og besøke meg! Jeg hører ingenting forskjell mellom DVD i og ikke i. (Tar ut tray'en slik at jeg vet at ikke noe beveger seg). Men! Putter man i et spill er alt dette en annen sak! Da støyer det mer en viftene. Så det er bare og glede seg til 11.November Jeg skal plugge i RockBand Mic'en i maskinen og ta opp lyden og poste det senere i dag eller i morgen. Når min kompis avslutter en DVD spinner viftene opp på lettingsmodus. Det er litt rart, gjør ikke det hos meg, gjør det bare så vidt. PS: Har influensa og tette ørekanaler ned til nesen får dermed ikke depressurized, men jeg hører for det. Trenger bare og kjøpe det Acer kabinettet + vannkjøling så har man en grei spiller... Så lenge det ikke støyer så mye under DVD er jeg veldig fornøyd! Endret 10. oktober 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg åpna også en boks med dette drevet idag, så de er kommet i aller høyeste grad ja. Håper trådstarter får en slik, det fortjener han virkelig! Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Jeg åpna også en boks med dette drevet idag, så de er kommet i aller høyeste grad ja. Håper trådstarter får en slik, det fortjener han virkelig! Lite-On er bare et hårstrå unna å kunne bli flashet nå. c4eva, mannen bak iXtreme, har nettopp klart å lese hele Lite-On firmwaren, så nå gjenstår det bare å lage en modifisert versjon... skriving av Lite-On firmware er allerede mulig. <AGP22> c4eva is here dudes ! <jam11> so c4eva do we have a new fw! <AGP22> yeah c4eva the world is starving for your creativity. <c4eva > liteon flash reading done 100%, new modified ixtreme fw will be available soon . <AGP22> do you mean reading the liteon fw completely. <c4eva > yes ! <jam11> so what next ? can you upload that fw? <c4eva > No because it still needs modification! <AGP22> can you give us an eta! <jam11> yeah please give us an eta! <AGP22> well!!. <c4eva > No ETA, liteon is over ! Endret 16. november 2008 av JerkenovDecoq Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå