Leah87 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Tidligere ikveld, ved stengetid på kjøpesenteret vi var på, ventet min far og jeg ute på parkeringsplassen på bilens siste passasjer. Nabobilen ble fylt opp og en jenteunge på ca 7 år smalt baksetedøra inn i siden på vår 2007 Yaris. Moren som satt foran så hva som skjedde, men kjørte før vi hadde mulighet til å undersøke om det ble bulk. Det ble det, en liten, men godt synlig bulk. Rakk å notere nummeret fordi lyden var såpass høy og denne bilen kjørte avgårde såpass kjapt, nok til å anta at det kunne være en god idé. Har allerede funnet eieren (takk vegvesenet og 2282; registrert på det jeg antar er ektemann/samboer til kvinnen som kjørte, siden hun hadde to jentunger i baksetet) og addressen deres (takk 1881). Fordi denne bilen er nesten ny og delvis utfra prinsipp vil jeg gjerne få rettet opp bulken og det virker logisk på meg at de bør betale for dette, siden det var deres unge som lagde bulken. Har planer om å få den taksert så fort som mulig, helst imorgen. Hva slags rettigheter har jeg overfor eier av denne andre bilen? Er litt redd de bare vil nekte for det når jeg kontakter dem, og at dersom det bare blir mitt ord mot dem så er det ikke noe jeg kan gjøre. Særlig fordi bilen er registrert på en mann og det var en kvinne med to unger som kjørte den. Hva bør jeg si når jeg kontakter dem? Håper noen har noen gode råd til meg, og håper dette var rette stedet å spørre. =) Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Regner med at din far også så episoden? Isåfall har du og vitne, og i tilleg hvis du er heldig så ble det merke i bilen som bulket deg, hvis de nekter for dette er det jo bare å anmelde saken, og siden du har vitne, og i bestefall skader på den andre bilen vil jeg regne med at alt ordner seg. Du kan jo starte med å ta en telefon til nevnte og høre hennes synspunkt, når hun driter seg ut såppas mye regner jeg med at hun innrømmer det. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det beste er bare å sende inn skademelding til ditt forsikringsselskap. Da vil de også bli bedt om å gjøre det samme, så blir saken avklart dem i mellom. I tillegg slipper du ubehagelige samtaler med motparten. Lenke til kommentar
festen Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Dette er ord mot ord, om du ikke har igjen noe lakkrester på bilen din med rett farge. Da har du bevis. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Dersom du har regnr og et vitne er det mer enn nok. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Så lenge du selv bruker If, og motpart nekter å skrive felles skademelding og nekter for skaden, så vil du ikke få noen hjelp fra If. Dette har jeg smertelig erfart. Jeg venter forsatt på svar fra forsirkingsklagekontoret. Og de bryr seg ikke om vitner som sitter i bilen eller er i slekt. De vil ikke engnag se bilder av skade, plassering og slikt. Så jeg håper at du bruker et bedre og billigere forsikringsselskap som vil løse saken for deg. Prøv å få de til å godta skyld og skriv felles skademelding snarest, uansett om de ønsker å dekke kostnadene selv. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Så.. får vi en update trådstarter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå