Gorguss Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Satt og spilt Assassin's Creed i stad, og plutselig ble skjermen svart og lyden hang seg opp. Jeg kjørte en reboot, men fortsatt er skjermen svart. Har brukt denne maskinen lenge, så det er litt merkelig at den plutselig streiket nå. Har undersøkt kabler og latt den stå avslått en stund. Fortsatt så får jeg ikke noe skjermbilde når den starter. Det er strøm på det og alt ser ut til å boote, men får altså ikke skjermbilde. Noen som har noen konstruktive råd til hvordan jeg burde gå frem i testingen? Har ikke ett ekstra skjermkort. Endret 7. juli 2008 av Gorguss Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 1) Om du har en annen PC i nærheten kan du teste skjermkortet i den 2) Om du har flere ram-brikker i PCen, ta ut alle untatt 1, så prøver du og boote, funker det ikke da heller prøver du en av de andre ram-brikkene (om du har flere) Svart skjerm da du booter kan skyldes ram, men seff også skjermkortet om det har fått seg en smell. Lenke til kommentar
Gorguss Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 1) Om du har en annen PC i nærheten kan du teste skjermkortet i den 2) Om du har flere ram-brikker i PCen, ta ut alle untatt 1, så prøver du og boote, funker det ikke da heller prøver du en av de andre ram-brikkene (om du har flere) Svart skjerm da du booter kan skyldes ram, men seff også skjermkortet om det har fått seg en smell. Takk for gode tips. et jeg gjorde til slutt, og som gjorde at jeg kunne fjerne endel feilkilder var å: 1. Boote pcen og høre godt etter på harddisken om den begynte å laste. Det gjorde den så da visste jeg at det sannsynligvis ikke var en feil med hardware(dersom det er skjermkort eller RAM så vil boot ofte stoppe ved POS. Dvs. at den ikke begynner å laste operativsystem. 2. Ventet til jeg regnet med at den var ferdig med å laste WinXP og så trykket jeg på power knappen, dvs. dersom den hadde lastet windows ferdig så ville den bruke litt tid for å slå seg av da den ville forsøke å slå av operativsystemet før pcen slåes helt av. Dermed visste jeg at komponentene fungerte så jeg begynte feilsøking på skjermen. Dette var en Samsung SyncMaster eller noe sånt. Det viste seg at den autodetekterer DVI eller analog. Jeg fikk slått av denne autodetekteringen til slutt, men før dette så måtte jeg dobbeltklikke på en eller annen knapp som fungerte som kilde knapp og da fikk jeg til slutt skjermbilde. HAr nå som sagt slått av autodetektering og nå fungerer den feilfritt. Håper noen får bruk for dette senere, men sannsynligvis ikke God sommer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå