Gå til innhold

OCZ Vendetta 2 -plass?

Rakash

Anbefalte innlegg

Hei

Er i dag eier av et en C2D E6600 CPU og ettersom jeg har lyst til å ha muligheten til å drive med litt lett overklokking hadde det vært kjekt med en ny kjøler. Har et Lian Li PC-65 kabinett, og har sett litt på OCZ Vendetta 2 ettersom den gir en ok ytelse til ikke alt for gal pris. Problemet er bare om jeg har plass.

Jeg har målt avstanden fra hovedkortet til døra i kabinettet, og har kommet fram til at den er ca 18cm. Informasjonen til Vendetta 2 sier at den er 16cm høy, noe som i første øyekast virker som burde passe, men jeg vil bare forsikre meg før jeg gjør en bombestilling. Er de 16cm inkludert de skruene på toppen? Og kan jeg risikere at PGA monteringsmåten til akkurat denne kjøleren så vil den ta opp de 2 ekstra centimeterne?

Håper på kjappe svar slik at jeg kan få bestilt så fort som mulig :)

Rakash ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Den skal være til toppen altså til skruene på toppen.

jeg har selv en thermalrigt 120 extreme og den er 16 cm til toppen og det skruene på toppen.

link til nettsiden med info om kjølern:

OCZ vendetta 2!

Det står at den er 159 mm høyt eller 15.9 cm

og da skal det gå.

er det noe kanter på kabinett døren som gjør at den går innover?

vis ikke så skal det gå bra.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Hadde vel egentlig den infoen fra før av, var mer opptatt av hvordan høyden kunne variere i praksis. Men jaja, det finner jeg ut av om et parr dager for kjøleren er bestilt :p

Om noen har liknende problem og ønsker samme kjøler kan de bare kontakte meg (skal ta litt mål av plassbruken til kjøleren).

Rakash ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Varier nok ikke så mye i høyden, er jo avhengig av om du har de plast festene/klipsene eller om du har skruer som fester kjølern fast. for vis du ikke skrur skruene skikkelig til vis den skal skrus fast så kan du jo ende opp med høydeforskjell.

Lykke til ivertfall håper det blir fint

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...