Gå til innhold

Innstalasjon av WinXP64 forskjellig fra WinXP

Anbefalte innlegg

Hei, bare lurte på om innstalasjon av Windows Xp 64-bit Edition Engelsk er noe forkjellig fra den vanlige Windowx Xp Home Edition, noe jeg bør være ops på? Jeg har innstalert Windows XP HE mange ganger før.

Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg har ikke testet det men jeg kan ikke forestille meg at de skal ha gjort den noe annerledes

Jeg har selv brukt Linux, XP home edition og nå bruker jeg vista 64 Bit home premium.

og det vakke noen serlig forskjell mellom XP og vista 64 bit home premium innstalasjonen.

Eneste forskjellen var at bildene og designet var litt penere i Vista 64 bit home premium i forhold til xp som er helt blått.

Før du konverter til 64 bit system så må du huske og ha skjekket at alle data kort og skjermkort og alt fungerer med XP64 bit så du slipper og reinstallere alt tilbake til XP 32 bit

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du må huske og skaffe Windows XP 64 bit driverne og ikke Vista 64 driverne.

Litt dumt og prøve og innstalere med feil drivere.

Håper det vil gå fint for deg og lykke til med pc-en

Lenke til kommentar

Det er WinXp 64-bit drivere, ikke Vista:)

Var også en form for 64-bit drivere til skjermen jeg skal bruke.

Takker:)

(Venter bare på at noen vifter skal komme inn på lager, og prossessoren kommer in den 16-26 denne måneden, men men, gleder meg, bekostet nesten 20 000 til sammen for alt nytt:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

wow det var en del, har du xp 64 fra før? vis ikke anbefaler jeg deg heller og skaffe Vista home premium, siden det høres ut som du har kjøpt en del pc utstyr.

Jeg gikk fra XP home og til vista 64 og alt har gått strålende og veldig fornøyd med byttet mitt.

Lenke til kommentar

Hehe, er nok ikke lite, men tenkte at denne gangen skal jeg rive laus og kjøpe maks så det holder en stund, blir en rask og kraftig makskin til spill og mye annet, spiller en del.

Jeg har bestilt Microsoft Windows XP Prof. X64 Eng OEM, kommer i løpet av denne uken.

Anngående Vista må jeg si bra for deg, det er nok bra og fint, men jeg hadde ikke så løst på Vista på grunn av så mye problemer, men det ville no gått fint, tenkte på Vista Ultimate en gang, men nesten 5000 for en plate er så si litt vell vell dyrt, men Vista har desverre ikke så bra støtte for spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg har prøv alle mulige spill i vista alt fra urgamle Delta force task force dagger, og Insane som er enda gamlere, til nye Company of heroes Opossing fronts med Direx10 støtte og Medal of honor opposing fronts.

Jeg har ikke merket at noen av disse spille har hatt problemer, alt jeg har merket er at spille fungerte raskere og bedre under vista 64 bit home premium.

Du kjøper bare en OEM plate av Vista home premium til 800 kr. Vista ultimate er ikke noe vits med mindre du skal ha mer enn 16 gb med ram.

Er ikke vits og kjøpe retail versjon av vista ultimate til 5000 kr, det er bare bortkastede penger.

Lenke til kommentar

Skal no ta å bruke Microsoft Windows XP Prof. X64 Eng OEM fåreløpig og se hvordan det går, men det er en grunn til at jeg har løst på Vista også, DX10 som ikke er på andre OS (men kan patches inn i xp og xp64), men får vente litt, kan ta å bestille en hardisk till senere, innstalere xp64 på den ene og Vista64 på den andre, så har jeg no ihvertfall:)

Windows 7 kommer jo også ut om en stund (har beta-versjonen, men ikke testet det enda).

Enig med OEM, det er jo ca 50-75% billigere, eneste man ikke får er support, men det trenger man jo ikke, man finner no alltids ut på nettett:), og man kan ikke forandre hardwaren så mye, men det er jo bare å innstalee på nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan vel bytte hardware så mye du vil, men vis du bytter for ofte må du bare ringe microsoft for og få dem til og skjønne at det er din lisens og sånt.

Windows 7 kommer vel om 1-2 år er det vel vis vi er super heldige? det kommer jo til beta testere og sånt før. men det ekte release til alle er vel i 2009 eller 2010.

Så kan man jo tenke seg at det tar litt tid før alle bugs og drivere og alt er skrevet igjen for vista 7. så jeg beholder vel vista 64 bit i 2-3 år minst spessielt siden jeg skaffet meg 64 bit versjonen og er strålende fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...