Gå til innhold

Kritikk ønsket ved kjøp av ny pc

Anbefalte innlegg

Dette er delene jeg er kommet frem til nå

Datamaskin (skal ha 4GB minne)

jeg har en Mist strømforsyning på 500W og lurer på om den holder til de valgte delene.

Jeg er også litt usikker på valget av minnet og skjermkortet. Noen som kan anbefale andre eller bedre minnebrikker i henhold til pris og ytelse?

Hovedkortet er relativt nytt på markedet og ser ut til å være meget bra?. Jeg er ingen overklokker og tipper det er mer enn bra nok til fremtidige spill o.l?.

Jeg er ute etter å bygge en meget stille pc som også holder seg kald.

Kabinettet jeg har i bestilling er Kabinett

Kom gjerne med tanker og meninger, setter pris på alt :)

På forhånd takk.

Endret av Archeus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyningen holder den ja. Valget ditt av minne er riktig. Crucial er kvalitet med høye utelser. Jeg bygger aldri en pc uten minne fra Crucial.

Skjermkortet er også veldig bra, men velger du et kort fra ATI, f.eks. HD4870 får du mer ytelse for pengene. Men personlig syntes jeg at nVidia er best.

Hovedkortet ser veldig fint ut og vil nok holde lenge.

Kabinettet var jo veldig stilfullt, og det er nok vifter, så det vil nok holde seg kaldt.

Totalt sett en veldig fin pc som vil klare de fleste spill med høye grafikkinstillinger.

Lenke til kommentar
Strømforsyningen holder den ja. Valget ditt av minne er riktig. Crucial er kvalitet med høye utelser. Jeg bygger aldri en pc uten minne fra Crucial.

Skjermkortet er også veldig bra, men velger du et kort fra ATI, f.eks. HD4870 får du mer ytelse for pengene. Men personlig syntes jeg at nVidia er best.

Hovedkortet ser veldig fint ut og vil nok holde lenge.

Kabinettet var jo veldig stilfullt, og det er nok vifter, så det vil nok holde seg kaldt.

Totalt sett en veldig fin pc som vil klare de fleste spill med høye grafikkinstillinger.

Takk for et flott svar :)

Blir vel for det meste å bruke den til spilling :p

Skal se på det skjermkortet du nevnte. Har hørt mye om det og lest litt, men foretrekker nvidia sine kort ettersom det er de jeg har erfaring med.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal overklokke,så har du overhodet ikke bruk for et så dyrt hovedkort.

Et HD4870 skjermkort er et bedre valg. Da har du også muligheten til å kjøpe et HD4870 til senere og kjøre Crossfire.

Edit: Hvis du skal bruke maskinen hovedsaklig til spill,så vil du få bedre ytelse ved å velge en dual-core cpu. For eksempel E8400.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal overklokke,så har du overhodet ikke bruk for et så dyrt hovedkort.

Et HD4870 skjermkort er et bedre valg. Da har du også muligheten til å kjøpe et HD4870 til senere og kjøre Crossfire.

Edit: Hvis du skal bruke maskinen hovedsaklig til spill,så vil du få bedre ytelse ved å velge en dual-core cpu. For eksempel E8400.

Spiller ikke spill som crysis e.l. som tar mye cpu kraft.

Skal se nermere på nevnt skjermkort.

Takk :)

Lenke til kommentar
Ville kjøpt et 4GB sett minne (2 x 2 GB)

Ville absolutt vurdert et ATi 4870! Koster 1900 kr! Tull å betale 600 kr ekstra for merke. I enkelte spill sloss tom 4870 med 280.

Gigabyte GA-EP45-DS4 er et like bra kort og 600 billigere. Et Gigabyte DS3 med P45 brikkesett vil også gjøre jobben og er 1000 kr billigere.

Har kun erfaringer med asus sine hovedkort. Skal se nermere på det hovedkortet du nevner.

Takk :)

Lenke til kommentar

Du kan eventuelt vurdere Asus P5Q Pro, som også er et godt kort basert på P45 brikkesettet, og ca 900 kr billigere.

Leser du rundt på forumet vil du ellers se at Dual Core gir bedre pris/ytelse i spill. Simen1 har forklart det bra en del steder, også andre. Og dette har intet med om spillene er ekstremt CPU intensive eller ei, men primært med logikken i spill og hvordan det påvirker muligheten til skalering med kjerner.

Men har du andre bruksområder så kan Quad Core være fornuftig. Personlig hadde jeg kjøpt Quad Core i dag, men jeg driver mest med ting som utnytter flere kjener.

Lenke til kommentar

Velg:

Asus P5Q Deluxe (Høy kvalitet)

Radeon HD 4870 (masse, masse for pengene, ligger et sted mellom gtx 260 og 280..

Intel core 2 duo E8400 (beste cpu for pengene, lett å overklokke og best i spill)

Seagate Barracuda 7200.11 500 GB (God harddisk, masse for pengene)

OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 (veldig bra minne, 4 gb)

Veldig bra oppsett der assa :)

Endret av Stidilko
Lenke til kommentar
Du kan eventuelt vurdere Asus P5Q Pro, som også er et godt kort basert på P45 brikkesettet, og ca 900 kr billigere.

Leser du rundt på forumet vil du ellers se at Dual Core gir bedre pris/ytelse i spill. Simen1 har forklart det bra en del steder, også andre. Og dette har intet med om spillene er ekstremt CPU intensive eller ei, men primært med logikken i spill og hvordan det påvirker muligheten til skalering med kjerner.

Men har du andre bruksområder så kan Quad Core være fornuftig. Personlig hadde jeg kjøpt Quad Core i dag, men jeg driver mest med ting som utnytter flere kjener.

Takk for informasjon, mulig jeg endrer cpu da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...