Gaute65 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Ønsker å kjøpe meg et amd 780g kort., noe ala dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=92450 Dette fordi jeg ønsker å kjøre hyridCrossfire når AMD etterhvert støtter det for Linux og hvis jeg føler at jeg får bruk for det. Da trenger jeg selvsagt et AMD kort. hvilket er det som gir mest smell for penga? Har sett på AMD X64 5000 BE, men ser at den kommer uten kjøler. Er det bedre å kjøpe en som er litt dyrere og kommer med kjøler? Har også tenkt på 9850, men det er jo 800 kroner dyrere, er det verdt prisforskjellen? Jeg skifter ikke maskin ofte, sitter nå på en barton 2500+ Skal bruke pcen til surfing, spill i Linux, film, musikk Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Billigere med medfølgende boxed vifte ja, på den annen side er retail-viftene man kjøper seperat "High-end" og generelt bedre/mer stillegående, hvis dét er et issue/overordnet på prioriterings-lista. forslag/alternativer; Athlon X2 5000 BE 2.6GHz og THERMALTAKE CPU Fan TMG A12 (er denne) Sum = 718 kroner X2 5600 2.9GHz m/kjøler kr.679 X2 4800 2.5GHz m/kjøler kr.399 Hovedkort: MSI K9A2GM-FIH. Er det sist ankommende 780g (m-atx) med mest up-to-date cpu-support "rett ut av boksen" Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Takk for tilbakemeldingen. Såvidt jeg forstår er Athlon X2 5000 BE 2.6GHz lett å overklokke til 3.0ghz uten at den blir noe særlig varmere? Ihvertfall hvis en bruker en slik vifte du foreslår. Har alle 780g kortene internt grafikk kort? Det kortet du foreslår står det at det er en opsjon, hvis jeg klarer å lese teksten rett. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Alle 780g har integrert grafikk/IGP ja. Det med "opsjon" du nevner, gjelder kontakter for DVI, HDMI, etc. (MSI FIH kortet har VGA og HDMI) Andre har DVI i stedet for HDMI, og noen har "alle tre" Også ATX størrelse 780g kortene har IGP. Hvis du ikke "må" ha m-atx som over her, ville jeg gått for vanlig ATX size siden de er "romsligere" og kan ha litt ekstra vifte-kontakter på hovedkortet, etc. nevner; Gigabyte GA-MA78G-DS3H Asus M3A-H/HDMI Forøvrig ikke lett å velge blandt de prosessorene. En dual-core 2.5GHz for 399 kroner virker uimotstålig for oss som liker å handle billig Hvilken av de to andre, er jeg ikke helt sikker på. Mulig jeg ville gått for "raskest mulig", dvs. X2 5600/2.9GHz. aktiverer man Cool'n Quiet så sviver stock-kjølerne ganske stille & rolig. På den annen side kan du klokke opp 5000 Black Edition som du sier, og du "får" med High-end vifte, det er også en god kombinasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå