eb81 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Finnes det diffuser/softbox/bouncer som passer til sb400? Har også lyst å ha forlengingskabel til blitzen. Er det slike eller burde jeg få meg en større blitz?? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Denslags finnes det fint lite av, så vidt jeg veit. Mener å ha sett et låvedør-kit til den, men husker ikke hvor. Jeg er redd du bør ha SB-600 eller opp for å få tak i noe særlig ekstraustyr. Da kan du få tak i fargefiltre (Nikon SJ-1) og en rekke diffusere (Sto-Fen OmniBounche, for eksempel). Du kan også vurdere LumiQuest 80-20 (eller var det 20-80) eller noen sånne Gary fong-greier hvis du gidder å ta deg råd. Mulig jeg tar feil, jeg har aldri lett etter ekstragreier til '400. Men jeg tror den primært skal fungere som en noe bedre popup-blits. Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Denslags finnes det fint lite av, så vidt jeg veit. Mener å ha sett et låvedør-kit til den, men husker ikke hvor. Jeg er redd du bør ha SB-600 eller opp for å få tak i noe særlig ekstraustyr. Da kan du få tak i fargefiltre (Nikon SJ-1) og en rekke diffusere (Sto-Fen OmniBounche, for eksempel). Du kan også vurdere LumiQuest 80-20 (eller var det 20-80) eller noen sånne Gary fong-greier hvis du gidder å ta deg råd. Mulig jeg tar feil, jeg har aldri lett etter ekstragreier til '400. Men jeg tror den primært skal fungere som en noe bedre popup-blits. Jeg fikk tilfeldigvis bouncet blitsen i porselenen på vasken i dag når jeg tok bilde av datra mi i badekaret. Likte effekten. Litt annerledes enn en matt malt vegg/tak... Ikke noe greier det går an å montere på blitsen for å få annen refleks? Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 jeg kjøpte en "demb diffuser" eller noe sånn, google det. Kosta 10-20 $. Det funker forsåvidt greit, men utretter ingen mirakler. Hovedårsaken til at jeg ikke bruker den er at det ser teit ut... Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 jeg kjøpte en "demb diffuser" eller noe sånn, google det. Kosta 10-20 $. Det funker forsåvidt greit, men utretter ingen mirakler. Hovedårsaken til at jeg ikke bruker den er at det ser teit ut... er det den til høyre du har? Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Fant denne også. http://www.amazon.com/Dot-Line-STO-FEN-Omn...t/dp/B000RA2IXU eller man kan ta en "kenrockwell" Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 jeg kjøpte en "demb diffuser" eller noe sånn, google det. Kosta 10-20 $. Det funker forsåvidt greit, men utretter ingen mirakler. Hovedårsaken til at jeg ikke bruker den er at det ser teit ut... er det den til høyre du har? Jepp, den til høyre. De sender med to størrelser. Jeg fant ut at den største gav best resultat, men så også mest nerdete ut... Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Blir sikkert til at jeg kjøper både flip-greien og Sto-fen omni-bounce. Fant også et annet tips på nettet så inntil videre bruker jeg kredittkort.... funker det og Endret 7. juli 2008 av eb81 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå