Gå til innhold

Ny pc som er gunstig for å spille med

Anbefalte innlegg

Heisann

Da har jeg bestemt meg for å spandere på meg en ny pc ettersom laptoppen er gåeen og drita lei laptopper. Jeg har plukket ut noe hardware som jeg syntes så bra ut, men lenge sia jeg har vært borte i å bygge pc nå så ber om hjelp om at dere vurderer hardware om det er et godt kjøp. Om det er noe bedre for 100,- kr mer så vil jeg jo gjerne spandere de 100,- kronene for da å få det "beste". Jeg er ute etter en pc som ikke går ut på dato til jul og klarer i alle fall å kjøre Diablo 3 når det kommer med full grafikk og oppløsningen på topp.

Hardware:

- Intel CPU Core 2 Duo E8500 3160MHz FSB1333 LGA775 6MB TRAY W / O FAN, EU80570PJ0876M

- Asus Mainboard S-775 X48 ATX Audio GbLAN 2xPCI-E Raid 1394 Retail, P5E DELUXE

- Samsung Harddisk 1.0TB 7200RPM SATAII 3.0Gbps 3.5" NoiseGuard SilentSeek 32MB NCQ , HD103UJ

- Msi VGA-Card Radeon HD4870 512MB PCI-E DVI HDMI HDTV TV-Out Retail, R4870-T2D512

- Ocz DDR2 PC2-8500 ReaperX Dual Channel 1000MHz 4G Kit 5-5-5-18 Heatpipe heatspreader , OCZ2RPX10004GK

Hva mener du?

Takk på forhånd.

- Mvh,

Martin

Endret av addp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan trappe ned til E8400 og spare 500kr.. 166mhz forskjell på de to, og du klokker den enkelt opp 600mhz. Hvis du legger litt av sjela di i overklokkingsprosjektet, klarer du mest sannsynlig greit 4ghz på cpu.

Og bare så du er klar over det, du har valgt en cpu uten kjøler, så det må bestilles i tillegg. Noctua lager supre kjølere!

Strøm trenger du også, Mist og Corsair lager bra vare. sats på sånn ca 700W, skal holde i lange baner, selv med 2stk 4870

Lenke til kommentar
Om du velger E8500 vil jeg anbefale "Thermalright ULTRA120 Extreme"

https://prisguiden.no/product.php?productId=76529

men merk deg at den er veldig stor så om så du velger denne kjøleren så sjekk om du har plass i kabinettet :thumbup:

ZEROtherm Nirvana NV120 Premium er også en svært bra kjøler. Faktisk så slår den TRUE-kjøleren i enkelte tester jeg har lest av den. ZEROtherm koster 475 kr hos Netshop.

Lenke til kommentar

Aah, stemmer.

Har da funnet et kabinett:

- Coolermaster Midi Tower Mystique II Black Steel Chassis Aluminium Front

Strømforskyning:

- Chieftec PSU Turbo Series 750W ATX 12V 2.2/EPS-12V w/14cm Fan PFC Cable Management PSU Retail

Men har jeg da plass til denne CPU kjøleren?

Hvordan ser da dette ut? Det eneste jeg er litt i tvil på er skjermkort for det kommer så mye nytt og er ikke helt med på hva som er bra og dårlig, så er det et godt kort jeg har plukket meg ut?

Takk for tipset med E8400 og tror jeg kutter ned til den da og heller satser på overklokking, hehe.

Så når da alt dette er på plass? Er det noe mer jeg trenger som jeg har hoppet over eller er jeg i boks og klar til å bestille? :)

Jeg har skjerm, tastatur o.l så det er ikke noe problem.

Takk for alle svar og setter stor pris på at dere hjelper meg ut her.

- Mvh,

Martin

Lenke til kommentar

Tenkte da å bytte til dette skjermkortet:

Msi VGA-Card Radeon HD4850 512MB PCI-E DVI HDMI HDTV TV-Out Retail

Er det så mye forskjell på disse to at det "nye" jeg har valgt vil bli fort utdatert igjen?

Byttet også hovedkort til dette:

Asus Mainboard S-775 P45 ATX 3xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 SATA-II Raid DDR2 Retail

Hva er forskjellen på dette "nye" hovedkortet og det jeg hadde valgt tidligere? Er det slik at jeg egentlig ikke trenger alt det som er på det andre kortet, men at jeg klarer meg helt fint med det "nye" jeg har valgt til spilling?

Endret av addp
Lenke til kommentar

Ikke bestem deg for hvilken skjermkort-produsent du velger. Finn deg et produkt du vil ha, og velg billigste den dagen du bestiller. Om du velger MSI, Asus, Gainward, XFX, EVGA eller hvem som helst annen, så er det samme produkt alt sammen.

Noen av dem leverer såkalte fabrikk-klokka skjermkort, men de koster som regel mer enn det er verdt.

Sats på et ATI 4870 hvis lommeboka tåler det, og hvis det skulle møte et spill det ikke takler om ett år, så er det bare å kjøpe et til... (og 4870 er et av de råeste skjermkortene på markedet. nVidia sin akskekurs har falt 40% på en bitteliten stund nå. Ting ser lyst ut for ATI)

Har forresten ikke hørt om den strømforsyninga. Er den stabil og stillegående? Sistnevnte er som regel et viktig tema for mange...

Lenke til kommentar
Tenkte da å bytte til dette skjermkortet:

Msi VGA-Card Radeon HD4850 512MB PCI-E DVI HDMI HDTV TV-Out Retail

Er det så mye forskjell på disse to at det "nye" jeg har valgt vil bli fort utdatert igjen?

Byttet også hovedkort til dette:

Asus Mainboard S-775 P45 ATX 3xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 SATA-II Raid DDR2 Retail

Hva er forskjellen på dette "nye" hovedkortet og det jeg hadde valgt tidligere? Er det slik at jeg egentlig ikke trenger alt det som er på det andre kortet, men at jeg klarer meg helt fint med det "nye" jeg har valgt til spilling?

HD4850 er helt nytt på markedet og blir ikke utdatert med det første.

Et P45-hovedkort holder for de aller fleste. P45 er det aller nyeste chipsettet fra Intel.

Hvis du skal overklokke,så bare pass på å ikke kjøpe det aller billigste. P5Q-E eller Deluxe er gode valg.

Edit: Kjøp forresten en Corsair PSU. Det er et bombesikkert valg.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

hehe, måtte sjekke aksjekursen til nVidia =) Den har falt fra $39 i oktober til $12 igår... Ting ser ikke fullt så lyst ut for nVidia nå. Kanskje de kan få ræva i gir og utvikle nye produkter igjen, istedet for å bare lage ny-release av gamle produkter hele tiden. Syns 8800-serien ble tatt litt for langt når de lagde 9800-serien med samme chip som forrige generasjon.

Og få orden på hovedkorta sine igjen. Lenge siden nForce4 lå på topp ytelsesmessig

Lenke til kommentar

Ser fint ut.

Ps: Crossfire handler om å legge en kabel mellom to ATI kort for å få dem til å samkjøre med hverandre. Dette gir vanligvis mye bedre ytelse, men hovedkortet ditt spiller også inn her.

Beste anbefalingen jeg har til deg er å kjøpe Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP, Lite-R & hvis du føler at du må ha mer om en stund, da kjøper du bare ett til og kjører crossfire. :)

Lenke til kommentar
Har forresten ikke hørt om den strømforsyninga. Er den stabil og stillegående? Sistnevnte er som regel et viktig tema for mange...

Chieftecen produseres av CWT, og den baserer seg på samme plattformen som f.eks Thermaltake Toughpower 750W og Corsair TX750W. Har brukt den et par ganger i maskiner jeg har bygd for arbeidskollegaer.

Lenke til kommentar

Jeg gikk da for:

VGA-Card Radeon HD4870 512MB PCI-E DVI HDMI HDTV TV-Out Retail

Dette fungerer på samme måte ved å koble to kort til hverandre sant? Saphire Radeon er det er det jeg har kjøpt eller er dette MSI? Mener det stod MSI nemmelig, men var det kanskje et dårlig valg det? Er ikke helt med på dette her med alle de forskjellige merkene, men kortene heter jo det samme. *Forvirret*

Også mener jeg hovedkortet mitt støtter å kjøre to skjermkort samtidig aight? (Mainboard S-775 P45 ATX 3xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 SATA-II Raid DDR2 Retail)

Lenke til kommentar
Jeg gikk da for:

Dette fungerer på samme måte ved å koble to kort til hverandre sant? Saphire Radeon er det er det jeg har kjøpt eller er dette MSI? Mener det stod MSI nemmelig, men var det kanskje et dårlig valg det? Er ikke helt med på dette her med alle de forskjellige merkene, men kortene heter jo det samme. *Forvirret*

Også mener jeg hovedkortet mitt støtter å kjøre to skjermkort samtidig aight? (Mainboard S-775 P45 ATX 3xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 SATA-II Raid DDR2 Retail)

Slik som du lister opp komponentene,så er det umulig for oss å si hvilket merke det er på det du har kjøpt.

Lenke til kommentar
Jeg gikk da for:

Slik som du lister opp komponentene,så er det umulig for oss å si hvilket merke det er på det du har kjøpt.

Det var slik de var lista opp der jeg fant dem, men men. Tusen takk for hjelpen ppls :) Setter pris på det. Tror det skal bli bra jeg, he-he

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...