Gå til innhold

Hvordan behandler PCUtstyr.no returvarer?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Jeg har nå endelig tatt skrittet og sendt inn både skjermkortet og hovedkortet til PCUtstyr.no (fikk selvsagt et returnummer)

 

 

Har opplevd alle slags problemer med det ASUS P5N32-E SLi nForce680i hovedkortet, alt fra BIOS Checksum error, til generell ustabilitet, elendig overklokking osv..

 

Jeg vet jo helt sikkert at det er noe galt med hovedkortet, ettersom jeg får helt tilfeldige bluescreens, BIOS Checksum error, og maskinen kommer seg ikke igjennom en skikkelige Prime95 selv på standard innstillinger.

 

Og jeg har da prøvd med forskjellige minnebrikker, forskjellige prosessorer og jeg har attpåtil prøvd prosessor og minnebrikkene mine på et annet hovedkort og da var disse problemene ikke-eksisterende, så da er det jo bare hovedkortet det kan være noe galt med.

 

 

 

Det har også vært noe rart med skjermkortet (MSI GeForce 8800GTS 640MB), det var i en periode at BIOS'en på hovedkortet ikke ville boote om jeg hadde skjermkortet koblet til hovedkortet. Men om jeg fjerner skjermkortet så fungerte det, jeg har forsøkte med begge PCI-Express portene og uansett hva jeg gjorde ville ikke BIOS starte om jeg har skjermkortet koblet til hovedkortet. Jeg prøvde da i en annen maskin og det samme skjedde der, det jeg endte opp med var å måtte flashe BIOS'en på skjermkortet, fordi det viste seg at den hadde av en eller annen merkelig grunn blitt defekt eller noe.

Sjeleglad for å få skjermkortet i livet igjen sånn at jeg var klar til Age of Conan så brydde jeg meg ikke så mye om at det så ut til å ha dukket opp en del visuelle bugs i diverse spill som jeg nesten helt sikkert kan si at ikke var der før. Men disse ignorerte jeg mens jeg var lykkelig og spilte Age of Conan, nå har Age of Conan bølgen lagt seg litt og jeg har prøvd å sette meg litt dypere inn i disse visuelle feilene.

 

Kompisen min har et XFX GeForce 8800GTS 320MB, og jeg da MSI GeForce 8800GTS 640MB så det er jo mye av det samme og han har ikke de samme problemene som meg. Jeg har nå prøvd med uttalige drivere, alt fra eldgamle til de helt nye 177.39 (krevde modifisert inf), men problemene vedvarer, det faktisk sånn at den nedre venstre delen av skjermen min nå rett og slett ser misfarget ut, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det men riktig ser det hvert fall ikke ut. Har forsøkt å reinstallere maskinen, prøvd XP 32bit, XP 64bit, Vista 64bit, Server 2008 64bit men samme greia med alle. Kunne jo vært skjermen min som begynner å slite litt, men er det samme på kompisen min sin 17" LCD-skjerm.

Har prøvd å flashe med standard BIOS som lå på skjermkortet da jeg fikk det, prøvd med siste BIOS fra MSI, men neida ingenting ser ut til å hjelpe?

 

 

Disse visuelle feilene har etter hvert begynt å bli mer og mer irriterende, spesielt irriterende er det jo at den nedre venstre delen av skjermen ser ut til å konstant være misfarget til enhver tid. Kunne jo vært PCI-Express porten på hovedkortet, men det har jeg mine tvil om.

 

Så mens jeg er i gang med å sende inn hovedkortet så kan jeg vell slenge med skjermkortet også, da de begge helt tydelig har noen problemer.

 

 

 

 

Problemene med skjermkortet oppsto for ikke så alt for lenge siden, hovedkortet har jeg egentlig hatt problemer med fra dag en, men det siste jeg ønsker er jo å sende tilbake hovedkortet så jeg må sitte uten maskin 2-3uker rett etter å ha brent av 12'000kroner på nye komponenter, så jeg har overlevd med det nå og prøvd å finne måter å komme rundt problemene i nå 1.3år helt til disse BIOS Checksum error problemene, nå orket jeg rett og slett ikke mer. Derfor sendte jeg nå altså både hovedkort og skjermkortet tilbake til PCUtstyr.no

 

 

 

 

Det jeg da lurer på er hvordan PCUtstyr er med returvarer?

Er nå over to uker siden jeg sendte det inn, og jeg har ikke noen form for mulighet til å sjekke noen "returstatus" i det hele tatt? Og det å sende de mail får meg ikke spesielt langt det heller akkurat.

 

 

Når kompisen min sendte inn sitt gamle 7900GT skjermkort til Netshop så tok det ca 1uke før de fant ut at det var noe galt med det og han fikk enkelt og greit velge et erstaningskort fra deres sortiment for verdien han betalte for sitt 7900GT.

 

Altså han fikk seg da et 8800GTS tilbake, samme skjedde når han nå for 1mnd siden tok med sitt nForce5 kort til Netshop, de bare tok imot kortet (uten å sjekke det i det hele tatt) og sa han kunne plukke ut et nytt kort til samme verdi som han da betale for sitt nForce5 tilbake i tiden og han endte da opp med et Rampage Formula og betalte litt i mellomlegg.

 

 

Alle jeg kjenner som har sendt tilbake produkter til Amentio, Stretto og Komplett har gått igjennom mer eller mindre nøyaktig det samme som kompisen min, de sender inn varen, det tar ca 1-2uker på at det blir sjekket så får de selv velge ut et erstatningsprodukt til samme verdi som de betalte for produktet de sendte inn? Eventuelt får de sendt tilbake samme produktet om de fremdeles har det på lager?

 

 

Er det slik det "skal" fungere? Er PCUtstyr.no like her? Eller gjør de ting på en annen måte? Hvilke krav har jeg?

 

 

 

Det jeg frykter er jo at de skal si det ikke er noe galt med verken hovedkortet eller skjermkortet og at jeg ender med å ha betalt 120kr frakt, samt må betale testgebyr når jeg selv vet at det er noe merkelig med komponentene (ellers så hadde jeg jo aldri sendt dem inn å sittet på denne elendige maskinen med 8MB skjermkort som ikke engang kan vise 320x240 filmer)

 

 

 

Så det jeg lurer på er om noen har erfaringer med PCUtstyr?

Hvordan behandler de returordre? Og hvilke krav er det jeg egentlig har i en slik situasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

hadde problemer med mitt 3870x2 kort , kjøpte det hos PS.no

fikk ikke bilde på skjermen.

De tok det inn og fant ut at kortet fungerte for dem men de ga meg fortsatt et nytt kort sidene viftene spant konstant.

 

Feilen hos meg var at bios ikke støttet kortet.

Så etter en bios oppdatering gikk det bra.

 

Men så lenge du skrev en god feil mld og ikke utelot noe som kunne gjøre at de må feilsøke en stund for og finne feilen. så skal det gå ganske raskt.

 

Det jeg kan anbefale deg er og ta en tlf ned dit i morgen når de åpner og spør dem hvordan det går og om det er lang tid igjen. så slipper du og lurepåh det. For de har mest sannsynlig et svar til deg når du kan forvente at de er ferdig og teste.

Lenke til kommentar

Jeg sendte inn en nokså detaljert beskrivelse av alle problemene jeg har hatt både på mail og printet også mailen ut og la den ved i pakken som jeg sendte tilbake, for å forsikre meg om at de skulle være oppmerksomme på hva jeg skrev.

 

 

Klart det å bare sende inn noe å si "jeg har problemer" og ingenting mer så kan jo de bare koblet det opp, skru på maskinen se at ting ser ut til å virke og si at ingenting er galt og kreve gebyr for sjekken.

 

Nå har jeg spesifikt skrevet at jeg har fått ca 20 ACPI og diverse andre bluescreens på 2-3 uker, har skrevet at jeg får plutselig BIOS Checksum error ved oppstart, at Prime95 fort gir meg bluescreen eller feiler selv ved standard innstillinger, at jeg har forsøkt med forskjellige minnebrikker, med en E6600 og en Q6600 prosessor også prøvd mine nåværende minnebrikker og prosessor på min kompis sitt Rampage Formula kort og der fungerer det ypperlig uten problemer. Nevner også at jeg har forsøkt med alle slags BIOS versjoner, jeg nevner også at selv den minste lille overklokking er ustabilt (ikke så rart når ting er ustabilt selv på standard innstillinger)

 

 

Nevnte også problemene jeg hadde da jeg fikk kortet (da ringte jeg faktisk supporten deres også) da mente hovedkortet at prosessoren ble 110grader på 2-3sekunder og bare skrudde seg av, noe som naturlig nok var bullshit som tvang meg til å skaffe ny prosessorkjøler og kjølepasta bare for å rekke å skru på maskinen, flashe BIOS og få det problemet ut av verden.

 

 

Også nevnte jeg jo det med skjermkort som jeg skrev her og litt sånt, har forsøkt å være så detaljert og spesifikk som overhode mulig så de ikke kan klage på dårlig beskrivelse fra min side.

 

 

 

Får ta en telefon til dem i morra og høre hva status er, men er fremdeles en smule skeptisk til det hele, grunnen er at forrige gang jeg prøvde å sende inn noe på garantien så endte det med at en arrogant Apple support bare skyldte på fuktskade og sa at det var ingenting de kunne gjøre, og det var på en 2mnd gammel iPod Touch som ikke hadde vært i nærheten av fuktige omgivelser?

 

 

Du kan si at jeg har utviklet en naturlig skepsis mot alt som har med support å gjøre :p

Frykter at de sier at de ikke fant noe galt med komponentene og at jeg må betale 310kroner i gebyr (eller hva det er), eller at jeg får igjen kortet og har de samme irriterende problemene!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Da ringer du opp igjen og krysser fingrene for at du får en som ikke er arrogant.

har ikke opplevd noen arrogante folk enda, men har opplevd litt forskjellig ja, noen er mer hjelpsomme enn andre ivertfall.

Vis du treffer rett fyr så får du perfekt service.

Lenke til kommentar

Kjøpte en NEC 19" LCD Skjerm på PCUtstyr som fikk pixel feil etter ca. en uke. Ringte til dem for å høre hvordan vi skulle ordne dette.

PCUtstyr sendte meg en ny( og bedre skjerm) på dagen.

Fikk den nye skjermen etter noen dager, puttet den gamle i esken som fulgte med og returnerte den uten å betale noen ting.

Enkelt å greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...