nree Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Hei, holder på å forsøke meg på en slik "nyhetsbar" nederst på skjermen (slik som er på infoskjermer på flyplasser ol.) Problemet er at jeg har 0 peiling på javascript og har til nå brukt marquee (som hakker og ikke er valid) Det neste problemet er at scriptet scroller teksten feil vei, altså fra venstre til høyre isteden for motsatt. Det gjør det hele veldig vanskelig å lese. Håper noen kan hjelpe meg å forklare litt hvordan dette kan fikses <html> <head> <script type="text/javascript"> function marquee(div, width) { var element = document.getElementById(div); var offsetWidth = element.offsetWidth * -1; var tmpLeft = parseInt(element.style.left, 10); tmpLeft += 1; if(tmpLeft == width) { tmpLeft = offsetWidth; } element.style.left = tmpLeft + "px"; setTimeout('marquee("' + div + '", ' + width + ')', 0); } </script> </head> <body onload="marquee('nyheter', 1280);"> <div id="nyheter" style="position: absolute; left: 0px; top: 0px; white-space: nowrap;"><?php include("rss.php"); ?></div> </body> </html> EDIT: Om jeg endret "tmpLeft += 1;" til "tmpLeft -= 1;" går scriptet rett vei, men da looper det ikke når teksten er slutt.. Endret 9. juli 2008 av Goggen90 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Kanskje noko som dette? <html> <head> <script type="text/javascript"> function marquee(div) { var element = document.getElementById(div) var offsetWidth = element.offsetWidth; var timer = 10000/offsetWidth; var i = 0; while (offsetWidth >= 0) { var newtimer = timer * i; setTimeout("render(\""+div+"\","+offsetWidth+")", newtimer); offsetWidth--; i++; } } function render(div, value) { document.getElementById(div).style.marginLeft = value + "px"; if (value == 0) marquee(div); } </script> </head> <body onload="marquee('nyheter');"> <div style="width:100%;"> <div id="nyheter">test</div> </div> </body> </html> Endret 7. juli 2008 av siDDIs Lenke til kommentar
nree Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Takk for svar Scriptet fungerte utmerket på ett ord, men når det ble en hel rss feed streiket det. Det var veldig fint at du fikk inn "100%" bredde, det savnet jeg i det andre. Noen flere forslag? Fant ut at om jeg endret "tmpLeft += 1;" til "tmpLeft -= 1;" går scriptet rett vei, men da looper det ikke når teksten er slutt.. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Vis meg RSS'en så skal eg sjå kva eg får til. Lenke til kommentar
nree Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Sendte link til systemet på PM Si ifra dersom andre trenger det samme. Lenke til kommentar
nree Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Fikset.. Bruke kode fra "* Memory Scroller script- © Dynamic Drive DHTML code library (www.dynamicdrive.com)" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå