Gå til innhold

Noen få spm om konsollvalg

Anbefalte innlegg

1. Hvilken versjon av XBOX bør jeg kjøpe? Gjerne noen argumenter :)

Ville valgt prenium som er det beste valget siden det følger med hardisk på den. alle har jo HDMI inngang også, men HDD er ett must hvis man vill laste ned ting fra XBL

2. PS3 eller XBOX; hvilken er best til å spille av dvd? Hvis en av de kan spare meg for ny dvd-spiller, så henger det høyt!

PS3, xbox er mere en gaming machine mens ps3 er multimedia

3. XBOX; prøvde hos fettern min, syns det var mye støy fra den?

Ja den bråker litt men spiller du med lyd på så hører du det ikke eller rettere sagt du blir mere opptatt av hva som foregår på skjermen

4. Hvilken har flest spill å velge i? Har egentlig sett meg ut XBOX pga et par spill som virker helt rå, men det er kanskje dumt å velge den kun pga et par spill hvis PS3 har mer å velge i.

Du sier egentlig ganske lite om hva du liker å spille men 360 har det største spillkatalogen og i følge releaseplan for 2008 ser det ut som dette ikke kommer til å forandre seg.

5. Er grafikken stort sett like god på begge? Det varierer vel fra spill til spill, men sånn generelt.

Begynner å bli mere likt på multiplattform spill nå men på litt eldre tittler kan man se store forskjeller. Vill egentlig ikke gi noen seier til noen av dem.

Har en 46" LCD (helt ny), hvis det spiller noen rolle.

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Hvilken versjon av XBOX bør jeg kjøpe? Gjerne noen argumenter :)

2. PS3 eller XBOX; hvilken er best til å spille av dvd? Hvis en av de kan spare meg for ny dvd-spiller, så henger det høyt!

3. XBOX; prøvde hos fettern min, syns det var mye støy fra den?

4. Hvilken har flest spill å velge i? Har egentlig sett meg ut XBOX pga et par spill som virker helt rå, men det er kanskje dumt å velge den kun pga et par spill hvis PS3 har mer å velge i.

5. Er grafikken stort sett like god på begge? Det varierer vel fra spill til spill, men sånn generelt.

Har en 46" LCD (helt ny), hvis det spiller noen rolle.

Takker for svar! :)

Har begge konsoller.

1. Kjøp premiumversjonen hvis du skal ha 360.

2. PS3 er best på avspilling av DVD. Har brukt Mk II Eyeball i tester som viser dette ;) I tillegg så støyer Xbox 360 alt for mye til å kunne brukes som DVD-spiller. Med mindre du har PS3'n helt i nærheten av der du sitter så er støyen fra den "akseptabel". PS3 er i tillegg en god Blu-ray spiller.

3. Xbox 360 støyer, ja. Det er greit for spilling.

4. Personlig synes jeg det er flest og best spill til Xbox 360. Foreløpig.

5. Jeg synes Xbox 360'spill har hatt jevnt over bedre grafikk der spillene finnes til begge konsoller. Men spill som Uncharted: Drakes Fortune og Metal Gear Solid 4 til PS3 viser at det er stort potensial i den maskinen også. Men - ikke la pkt nr 5 avgjøre hvilken konsoll du velger. Begge leverer fantastisk grafikk, du blir fornøyd med begge på dette puntket.

Ny 46" LCD? Heldiggris. Du blir garantert fornøyd med begge konsoller i utgangspunktet.

Tenk på følgende også før du bestemmer deg:

1. Hvilken konsoll spiller vennnene dine på? Det er artig å spille med sine kompiser online og kjekt å kunne byttelåne spill.

2. Er DVD-avspilling og Blu-ray viktig for deg? Hell i så fall i retning PS3. Hvis ikke - se pkt 1 over ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
viss du har noen venner eller kjente som har ein av maskinane så tror eg eg ville gå for den samme maskinen som Han/henne slik at dere kan bytte/låne spill med/av verandre

Ikkje minst spille online med hverandre :)

To fettere av meg har XBOX og spiller COD4. De har maset på meg en stund om å skaffe det, så det er også et moment ja :)

Lenke til kommentar
Tenk på følgende også før du bestemmer deg:

1. Hvilken konsoll spiller vennnene dine på? Det er artig å spille med sine kompiser online og kjekt å kunne byttelåne spill.

2. Er DVD-avspilling og Blu-ray viktig for deg? Hell i så fall i retning PS3. Hvis ikke - se pkt 1 over ;)

Lykke til!

Jeg kom "plutselig" på at jeg må tenke en totalløsning her :) Har begynt å vurdere HD (Viasat som jeg har fra før) og der er det en løsning med opptaker. Men siden jeg uansett har vurdert ny DVD med opptaker, så blir det kanskje dette;

- XBOX360 (også pga det du sier med kompiser som har det)

- Viasat HD med den billigste løsningen, dvs kr 1,- uten opptaker

- Ny dvd spiller med opptaker (da bikker jeg enda mer over til XBOX)

HD PVR kan ikke kopiere over til dvd pga programrettigheter, men en dvd-opptaker kan vel ta opp alt mulig? :)

Ble litt OT her nå, men siden jeg må tenke totalløsning, så må det bare bli sånn, ellers kan jeg ende opp med "smør på flesk" :p

Takker for alle svar! :thumbup:

Endret av cheeba
Lenke til kommentar

Husk at ps3 får PlayTV, denne gjør at ps3 blant annet fungerer som en PVR opptaker..

PLAYTV link

rett og slett dritkult, men vi vet ikke releasedato.. det erstatter i utgangspunktet en pvr dekoder, får alt inn på ps3, kan streame til psp via wifi osv..

video av playtv

ps: hadde nå heller venta til prisene sank på blu-ray opptaker om du aboslutt skal ha en egen videoavspiller.. ser ikke helt vitsen med å kjøpe dvd-opptaker :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Jeg sitter og med begge konsollene, men pr.idag så går det mest i Playstation 3 faktisk!!

Grunner er egentlig veldig enkle:

1. Metal Gear Solid 4 som er blant det beste spillet jeg har spilt på lenge

2. Med titler som Uncharted og MGS 4 så er grafikken i dem 2 spillene bedre enn mangen på 360en, spesielt MGS 4 som er det beste man finner på konsoller pr.idag

3. Har Blu-Ray spiller som jeg bruker ganske mye

4. Gratis å spille spillene på nett

5. Ryddige menyer!

6. Har GTA IV til PS3 da det er bedre der enn på 360en har sammenlignet begge versjonene samtidigt!!

Men 360 har noe bra den og:

1. Mass Effect: Omtrent det beste i Mass Effect er historien, ikke mangen spill som overgår dette

2. Gears Of War: Rått action all the way

3. Windows Media Center der du kan streame musikk direkte fra pcen din, dette har jeg ikke fått til med PS3en enda

4. Live-tjeneste er bra til dem som er villige til å betale for den!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Takker så mye for all hjelp. Jeg har nå bestemt meg, og det blir XBOX :)

Billigste jeg fant;

Konsoll

Også noe til;

Kabel

Så at det stod "uten HDMI" og "med HDMI". Prisen var den samme, men jeg vet ikke hva det der betyr? Er det bare kabel som ikke fulgte med, eller er det versjoner i XBOX med og uten HDMI kontakt? I så fall må jeg ha kabel, og lurte på om den i linken duger?

Også er det spillet jeg tenkte på da :D

Lenke til kommentar
Takker så mye for all hjelp. Jeg har nå bestemt meg, og det blir XBOX :)

Billigste jeg fant;

Konsoll

Også noe til;

Kabel

Så at det stod "uten HDMI" og "med HDMI". Prisen var den samme, men jeg vet ikke hva det der betyr? Er det bare kabel som ikke fulgte med, eller er det versjoner i XBOX med og uten HDMI kontakt? I så fall må jeg ha kabel, og lurte på om den i linken duger?

Også er det spillet jeg tenkte på da :D

De litt eldre 360'ene kom uten HDMI, så mulig de har noen av de på lager i tillegg til de nyere med HDMI. Er usikker på om det følger med HDMI kabel i de 360'ene som har HDMI kontakt. Kabelen du linket til duger.

Lenke til kommentar

Takk :) Det virker veldig bra så langt iallfall!

Ferie, overskyet, kaffe og en XBOX, samt en litt tynnere lommebok - kan man ønske mer? :D

Vel, vel, koselig er det iallfall, og høsten er vel allerede reddet ;)

Med tanke på hva jeg skrev i en annen tråd om diverse butikker, så skal jeg krype litt til korset og gi ros til Expert. Bra service, billig var den også. Betalte 2399,- og det er vel ikke så ille? 2795,- var den på Elkjøp rett bortenfor, og billigste nettpris var 2199,- (men den var ikke på lager).

Så med frakt ville det vel blitt det samme.

Også fikk jeg den selvsagt med en gang :)

Kjøpte også en billig HDMI-kabel på Clas Ohlson til 169,- og den fungerer også helt utmerket. Glad jeg ikke lot meg overtale til enda en Monsterkabel til kr 799,- :p

Selv om det helt sikkert er glitrende kabler.

Fikk også tak i Ace Combat 6: Fires of Liberation og det har så langt svart til forventningene. Makan til grafikk på det spillet! Omtrent som å fly i Google Earth. Imponerende greier! Har så vidt satt meg i cockpiten, så her er det nok mye morro fremover.

Kjøpte også Race Driver Grid, som også virker utrolig bra. Heller ikke her har jeg fått kjørt så mye, men grafikken og hele pakka virker svært lovende!

Så alt i alt; noen kroner brukt, men når man er fornøyd så er det bare morro :D

Takk for all hjelp!! :thumbup: Også til dere som anbefalte PS3, det er nok en bra sak det også, men totalen gjorde altså at det ble XBOX - denne gang :)

Bare et par spm på tampen;

- Harddiskplassen var på bare ca 10GB etter jeg starta opp første gang (er 20GB totalt). Er det pga demospillene som ligger der? De er det vel greit å slette, eller?

- Finnes det noe downloads som gjør at vi får norske menyer i boksen? Går greit for meg, men når alle de små fetterne kommer på besøk så kan det være greit å slippe å oversette alt de holder på med.

- Går det an å ta screenshots? Med kamera blir det ikke helt bra, som man ser under her :)

p5260001zj9.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...