TechFrog Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 1. Hvilken versjon av XBOX bør jeg kjøpe? Gjerne noen argumenter 2. PS3 eller XBOX; hvilken er best til å spille av dvd? Hvis en av de kan spare meg for ny dvd-spiller, så henger det høyt! 3. XBOX; prøvde hos fettern min, syns det var mye støy fra den? 4. Hvilken har flest spill å velge i? Har egentlig sett meg ut XBOX pga et par spill som virker helt rå, men det er kanskje dumt å velge den kun pga et par spill hvis PS3 har mer å velge i. 5. Er grafikken stort sett like god på begge? Det varierer vel fra spill til spill, men sånn generelt. Har en 46" LCD (helt ny), hvis det spiller noen rolle. Takker for svar! Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 1: Gå for Premium. Den har alt du måtte ønske deg, uten at den koster så himla mye heller. 2: De spiller av ganske likt, vil jeg tro. PS3 kan spille av Blu-ray i tillegg, om det skulle være ønskelig. 3: Joda, den bråker en del, spesielt om du ikke er vant til lyden og/eller det er stille ellers. Jeg har hatt xboxen en stund nå, og tenker knapt over lyden. 4: Det må du bare se på selv. Jeg kan i allefall gi deg en liste over topp 5 spill som kommer på xbox 360 i løpet av ett års tid, og topp 5 spill som allerede finnes på konsollen. Alle spillene på listen er selvsagt eksklusive til 360. Topp 5 eksisterende: Gears of war. (Third person shooter) Halo 3 (FPS) Mass effect (RPG) Forza 2 (Bilspill) Bioshock (FPS, kommer på PS3 til høsten) Topp 5 kommende: Gears of war 2 (Third person shooter) Fable 2 (Action RPG) Too Human (RPG) Left 4 dead (Survival FPS) Halo wars (RTS) Noen andre kan komme med en lignende liste for PS3. 5: Det ligger likt nå. Før var multiplattform spill forskjellige fra konsoll til konsoll, men nå må man gå de etter sømmene for å merke forskjell. Hvem som kommer til å ha de lekreste spillene innen slutten av denne generasjonen gjenstår og se, men vil tro at PS3 har størst potensiale til å se best ut. Lenke til kommentar
tannpirka Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hvis du synes 360 bråka for mye kjøp deg PS3. Alle 360'er "bråker". Siden du har hdtv vil du sikkert finne bluray interessant også. 360 har generelt flere og bedre spill og de beste versjonene av de samme spillene. Tror nok PS3 passer best for deg. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) 1. Det beror på kva du treng. Om du ikkje har behov for harddisk kjøper du den Arcade-versjonen. Har du behov for harddisk, og i tillegg vil ha Headset osv kjøper du Premium. Vil du ha større harddisk (er vel det einaste som skil Elite og Premium ca. ?) så kjøper du Elite. Totalt er det berre 1300 kroner som skil desse tre versjonane frå kvarandre på f.eks. Komplett. Dette er ikkje mykje pengar i grunn, så du står vel fritt til å velje etter kva du treng. Sidan du har ein såpass god tv er det eit must med ein konsoll med HDMI utgang. No trur eg alle versjonane av xbox skal ha denne utgangen, men det er godt mogeleg eg tek feil. 2. Kva av dei som er best? Det anar eg rett og slett ikkje. Min xbox speler i alle fall av DVD'n. Då er det litt lav during i bakgrunnen, som ein ikkje legg merkje til med mindre ein har av all lyd. Eg vil tru PS3 klarar DVD-avspeling like godt, om ikkje betre. Eg har berre erfaringar frå xboxen. Og i tillegg spelar PS3 av blu-ray, noko som heilt sikkert vil kome godt med. 3. Ja, den støyer ein del når du skal spele. Dette er eit irriterande problem, men kan lett oversjåast for min del. Alternative løysingar er å skru opp volumet, spelet med lukka headsett eller noko. 4. Per dags dato har 360'n ein del fleir spel å velje i, i forhold til PS3. Du må jo ha i minne at 360'n har vore ute ein god del lenger enn PS3. Men om du kjøper konsoll for SPELA si skuld ville eg ha gått for xbox. Vil du heller ha ei meir multimedia-maskin (særleg med blu-ray i minne) går du heller for PS3. Ein veit jo aldri korleis spelbiblioteket vil utvikle seg, seinare er det godt mogeleg PS3 tek forbi xbox, mtp. historia til PS2. 5. Her vil eg velje å seia ja. Ein veit jo ikkje kva utviklarane har i vente for konsollane enno. Men pr. dags dato er spela meir eller mindre på same grafiske nivå på båe konsollane. Dette er slik eg svarar på spørsmåla dine, det er vel heilt sikkert ein masse folk som er ueinige. Endret 7. juli 2008 av aspic Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Takk for kjappe og grundige svar alle mann! Ang dvd-avspilling så er det vel ikke et must. Med en såpass god tv så vil det vel være en "skam" og ikke utnytte det fullt ut Dvs, jeg kommer nok sikkert til å kjøpe ny dvd-spiller i tillegg. Men det er jo litt penger å spare på PS3 der da, ser jeg. Noen som har prøvd dette spillet? Det er én av grunnene til at jeg har sett for meg XBOX`en. Syns det ser helt fantastisk ut! Sjekk gjerne hjemmesiden om dere ikke har sett det før. Men det har vel de fleste, regner jeg med Harddisk på XBOX, hva bruker man den til egentlig? Lagring av spill i stedet for minnebrikke? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jepp, lagring av spel og nedlasting av ting frå marketplace. Dette er ting som demoar, trailere, themes osv osv. Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Angående spillet, så har jeg lånt det av en kamerat. Innmari morsomt spill, med mange heftige kamper. Eneste minus er at siden spillet er såpass gammelt er det få personer som spiller det online. Det, og at historien suger max. Takk og lov for at cut-scenene kan skippes. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Ok, da tror jeg at jeg klarer meg med den med minst plass Jeg er ikke så opptatt av alt det ekstragreiene. Vil bare spille Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 hmm.. om du ville utnytte tven til filmavspilling er jo blu-rayen på ps3 konge... I tillegg kan du feks hive i en 320gb harddisk og laste ned hd-filmer til det tyter ut ørene på deg. Regner med at xbox kan streame hd-filmer, men kjipt å streame en feks 10gb film om det klikker.. Metal Gear 4 er forøvrig noe av det råeste jeg har opplevd på flere år som spiller, topper bioshock, cod4 og mass effect for min del, dog med liten margin.. Du blir nok fornøyd uansett hvilken du velger, xbox arcade er jo i det minste grisebillig om det spiller inn på valget Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Vanskelig valg ja. Men hvis PS3 i tillegg spiller av HD og Blu-Ray, samt har veldig mange bra spill, så begynner det kanskje bikke den veien. HD-filmer er jo ganske store da, 4-8GB? Kika litt på en side her en dag og det var svære filer. Men noen får man jo plass til Angående spillet, så har jeg lånt det av en kamerat. Innmari morsomt spill, med mange heftige kamper. Eneste minus er at siden spillet er såpass gammelt er det få personer som spiller det online. Det, og at historien suger max. Takk og lov for at cut-scenene kan skippes. Frister veldig det spillet, men som sagt blir det kanskje drøyt med XBOX pga det. Finnes det noe tilsvarende på PS3? Eller kommer det noe? Hva med trådløs gamepad på PS3, finnes det? Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Trådløs gamepad er standard på PS3 og Xbox 360 Arcade og oppover. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 ca 3500,- for PS3 i Prisguiden. Er det rundt der det ligger? Ikke så mange som hadde den inne. Følger det med alt man trenger i den pakken? Lenke til kommentar
tannpirka Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Ok, da tror jeg at jeg klarer meg med den med minst plass Jeg er ikke så opptatt av alt det ekstragreiene. Vil bare spille Da ville jeg kjøpt en arcade 360 hvis du kan leve med "bråket" og uten bluray. Den koster jo bare 1490kr. Bluray filmer er fremdeles ganske dyre også. Angående Ace Combat 6 så er det ganske bra, så lenge man ikke forventer en seriøs flysimulator. Endret 7. juli 2008 av tannpirka Lenke til kommentar
Morten_H Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 viss du har noen venner eller kjente som har ein av maskinane så tror eg eg ville gå for den samme maskinen som Han/henne slik at dere kan bytte/låne spill med/av verandre Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 ca 3500,- for PS3 i Prisguiden. Er det rundt der det ligger? Ikke så mange som hadde den inne. Følger det med alt man trenger i den pakken? ligger på det ja.. du får med trådløs kontroll med ladekabel. Du må kjøpe hdmi kabel utenom. hd-filmene ligger på 4-20gb ja, avhengig av kvaliteten du gidder å laste dem i.. så 40gb disken bør jo byttes ut om du skal bruke den til det, men dette er billig, 500kr for 250gb. Når det gjelder spill har jo begge konsollene kjempebra spill, og på dette punktet angrer en selvsagt.. selv har jeg sinnsykt lyst på gears of war 2, men jeg ville aldri i verden ha gått glipp av mgs4 eller final fantasy.. vanskelige valg Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Barnslige kommentarer fjernet. Anbefaler også denne tråden for mer info: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=953252 Endret 7. juli 2008 av TCi Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 hvis PS3 i tillegg spiller av HD og Blu-Ray Spiller PS3 av HD-DVD'er? Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det han mener er filmer i HD-kvalitet Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 viss du har noen venner eller kjente som har ein av maskinane så tror eg eg ville gå for den samme maskinen som Han/henne slik at dere kan bytte/låne spill med/av verandre Ikkje minst spille online med hverandre Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Micosoft skal jo få hd-filmer som du kan laste ned på live, og xbox har mye flere gøye spill da, eneste gøy ps3 har er Metal gear 4, som mange liker men jeg har aldrig likt MGS serien. men hadde jeg verdt deg hadde jeg gått for de vennene dine har for å spille sammen med de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå