TheClown Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Heisann. Jeg har en MySQL server og bruker vanligvis phpMyAdmin til å redigere, slette og endre i den, men nå ser det ut som om betalinga for hosten har gått ut, så jeg har ikke tilgang til den lenger. Det rare er at siden forsatt er oppe, så derfor griper jeg den lille tiden jeg har igjen for å lage backup slik at jeg ikke mister det jeg har der inne, men jeg har et problem. Åssen kan jeg lage backup av databasen som jeg kan importere i en annen MySQL database uten å gå inn i phpMyAdmin? Er det en eller annen funksjon som kan gjøre dette for meg? - På Forhånd, takkor Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hei, Spørs helt på hosten din, men hvis du har mulighet til å ssh'e til serveren og har tilgang til programmet mysqldump kan du bruke dette. Eks: mysqldump databasenavn > db_backup.sql Så kan du overføre den filen til pcen din ved hjelp av ftp. Sjekk man mysqldump for mer informasjon. Det enkleste er selvsagt export funksjonaliteten i phpmyadmin og lagre rett på disk endog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå