Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Laptop slår seg av under bruk

Anbefalte innlegg

Hei

Laptopen min har begynt å slå seg av under bruk, helt tilfeldig. Jeg tror det kan ha sammenheng med at den fikk vann over seg under en taklekasje for noen måneder siden, selv om den har fungert frem til nå. Er det vanlig at vann på laptoper har slike ettervirkninger eller kan det være noe annet? Jeg har ikke så mye å føye til det at maskina slår seg av når den brukes. Det er helt tilfeldig når det skjer og det er ikke noe tung bruk på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Er den varm? sånn at du kjenner at du kan steke egg på den?

Bruker du den på en pult? i senga? er vifte hullene fulle av støv?

Du kan sjekke om tempraturene er for høye everest er et greit program for og sjekke tempraturer med

Everest!

Lenke til kommentar

Sannsynligvis er pcen din for varm. Dette skjer hos meg titt og ofte, og det er rett og slett et signal om at pcen din blir for varm inni. Prøv å legge noe under den, for eksempel er par blyanter. Dette gjør at den får slippe ut litt damp. ;) I tilleg anbefaler jeg deg å ta ut strømmen i et kvarters tid hver 1,5 time for å kjøle den litt ned.

Lenke til kommentar

Fant problemet her. Egentlig er PCen søstern min sin, og siden hun ikke følger så godt med så tok det tid før hun opplyste meg om at en av viftene hadde stoppa. :p Så det var derfor den overopphetet og slo seg av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hehe ekke lett med søsken, noen ganger er de bare i veien og skaper hodebry.

Hadde vært greit om hun hadde nevnt at vifta hadde stoppet.

Hadde det nok blitt fikset ganske fort.

Du får gå til innkjøp av en ny vifte, med mindre du vil ta det på garantien eller noe sånt da. Vet ikke hvor smart det er og bytte viften selv så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...