Gå til innhold

grensevakt i finnmark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GSV har ingenting med vadsø å gjøre. Selve leiren ligger i Kirkenes, noen mil fra grensen. Grensetjenesten foregår mye nærmere grenselinja. Ikke ta videoene du finner på youtube altfor seriøst, linken din funka ikke for meg, men det var kanskje "med øyet mot øst"? Mange blir overrasket over hvor dårlig form man faktisk kan være i ved innrykk og likevel komme gjennom "nåløyet". Særlig de siste årene har det blitt en del lettere rent fysisk. Man bruker å si at på GSV kvalifiserer man soldatene istedet for å selektere dem.

Men for all del, tunge stunder vil det bli, og er motivasjonen i orden går det nok fint. Noen kan nok finne tjenesten svært kjedelig til stunder, men personlig kunne jeg ikke hatt det bedre. Snøscooter og friluftsliv i fantastiske Pasvik, med rein, bjørn og annet vilt. Til og med mørketiden satte jeg stor pris på grunnet det utrolige lyset som var de få timene på dagtid. Likte meg så godt at jeg skal opp igjen til høsten og traske/telte i gammel teig!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er tilfeldigvis ikke til vadsø du skal? Fra der skal man kunne se over til russland. Over varangerfjorden tror jeg det heter.

vist du ska se til russland ma du ha 4x eller 6x optisk zom på netthinna.som en anna hær sa har vadsø fint lite med gsv å gjøre.

ellers er det kjempe tjeneste ,har selv jobbet dær som sjt og er dær ca 4-6 gang i året i fårbindelse med forsvaret.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...