Gå til innhold

9500 til 9800 ! med Cat 3.2


Orak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HVORFOR I #@£#"¤"! får jeg SÅ SINNSYKT DÅRLIG!!!! :shrug::shrug::shrug::shrug::shrug::shrug::shrug:

 

3500!! det er elendig... ser andre som får 5000!! med samme specs...

 

vet om tweaking.. men ser mad onion... så sammeliner jeg.. så har de andre like bra... eldre drivere... dårligere klokkefrekvens.. alt sammen!!!

men alikavel får de bedre... :evil::evil:

 

hvorfor!? :grumpy:

 

får bare 100 poeng mer enn da jeg hadde 1800+ med pc2100 ram.. :(

 

har alt på performance :roll:

Lenke til kommentar
Hvis du sjekker openGL.. så står det smoothvision 2.1 :D:D

 

det er ny versjon... før var den 2.0 :wink:

 

må vel skifte på underskriften... har 9800 jeg å nå

 

Nei det har du ikke. Det står smoothvision 2.1 fordi du bruker en driver som er ment for R9800, det betyr ikke at du har F-buffer, mer optimalisert minne kontroller eller hyper-z optimalisering for stencil data. Dette er arkitektur messige forbedringer.

De ytelse forbedringene som ble funnet under utviklingen av R9800 driverene kommer også for R9700 med catalyst 3.3, men det betyr ikke at man magisk får et R9800 kort med cat3.3.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Skjønner ikke hva oppstyret er her...

9800 kjører 380MHz og 680MHz minne (340x2).

Dette kan man gjøre med hvilket som helst 9700Pro, eller annet kort som har 2,86ns minnebrikker. RAMen har da grense på 350MHz...

Men, du får ikke den nye F-bufferen, nye vertex instruksjoner, displacement mapping via hardware, etc.

Det eneste dere gjør er å overklokke et R300 kort til 9800 hastighet, også forandrer den hacka driveren navnet til 9800... Dette er veldig langt fra å ha en 9800, som er R350 til og med...

Så, da kan man bare si at man har en overklokket 9700Pro/9700/9500Pro/9500 til større hastighet... Det blir ikke 9800 bare fordi det står det på skjerminnstillingene...

Herregud... Ta det litt rolig og slutt å ta amfetamin...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
En liten ting, dere har klokket og moddet kortene deres til å kjøre så godt som likt som R350, men dere har ikke R350 :p Man kan jo klokke et R350 kort mye mer enn det man kan med et 9500...

 

Jaja, uansett, dette er ekstremt festlig, og ATI har tabbet seg ut noe massivt - de har ikke laget noe nytt kort, bare nye drivere til den gamle kjernen.

 

Jaha...Derrick?? :lol:

Lenke til kommentar
Jaja, uansett, dette er ekstremt festlig, og ATI har tabbet seg ut noe massivt - de har ikke laget noe nytt kort, bare nye drivere til den gamle kjernen.

 

Hvorfor kan vi ikke klokke likt, og hvorfor står det "R350" PÅ 9800's kjerne, og hvorfor er kortet både lengre og slår 9700 med de samme driverene på samme klokkefrekvens? :roll:

Lenke til kommentar
Får man kjøpt moddbare radeon kort per i dag noen plasser?

9500/9500pro evt? som går å modde til 9800?

 

:lol:

 

og det gjelder hele gjengen.

 

Det gjelder hele gjengen? Hva mener du?

Får jeg kjøpt et moddbar 9500kort per i dag eller ei? Vil 9500være mere moddbar/overklokkingsvenlig?

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke innstallert drivern fra maxdownloads, derfor fant jeg ikke mappa. Har funnet den nå da.. men jeg får det ikke til :shrug: Jeg laster ned "ati2mtag" fila, og setter den inn i "2KXP_INFBX_xxx" mappa, og sletter den originale ati2mtag samtidig. Så oppgraderer jeg driveren slik det er beskrevet på siden. Men etter restarten er ingenting forandret... hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar

Jeg vet hvor man får tak i den rette typen radeon 9500 np L-memory ;)

Så at en fyr på ebay solgte url til webshopper som fremdeles har den rette typen, for $5, så hvorfor ikke?

50 kr så deler jeg hemmeligheten min med deg :D

Har 2 stk liggende jeg skal teste så snart jeg får pc å teste med.

Det ene er fra connect3d og det andre er fra sapphire, men de er dønn make.

 

radeon9500.jpg

Lenke til kommentar
Får man kjøpt moddbare radeon kort per i dag noen plasser?

9500/9500pro evt? som går å modde til 9800?

 

:lol:

 

og det gjelder hele gjengen.

 

Det gjelder hele gjengen? Hva mener du?

Får jeg kjøpt et moddbar 9500kort per i dag eller ei? Vil 9500være mere moddbar/overklokkingsvenlig?

 

Modde et 9500 kort til 9800?? Hallo? Tror dere virkelig at dette er virkelig?? Du klarer sikkert å lure drivern/windows til å tro at det er et 9800 kort, men det er og blir et 9500 kort. Noe overklokket kanskje, men dog.

 

Blir som at

"Øhy!!? Hvor får jeg kjøpt et sånn dærre GeForce4 4200 kort som jeg kan mådde til GeForceFX 5800???" latterlig. :woot:

Lenke til kommentar

Velleh, vis du sjekka det så var det folk som hadde gått opp flere "tusen" i 3d mark 01SE og drøyt over 1000 kanskje 1500 i 03. Så ja, jeg synes det er verdt det. Det er ingen her som hadde sakt at det blir like bra som et 9800 kort. Men folk vil jo ha mest for penga. Er det så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Velleh, vis du sjekka det så var det folk som hadde gått opp flere "tusen" i 3d mark 01SE og drøyt over 1000 kanskje 1500 i 03. Så ja, jeg synes det er verdt det. Det er ingen her som hadde sakt at det blir like bra som et 9800 kort. Men folk vil jo ha mest for penga. Er det så vanskelig å forstå?

 

Vanskelig å forstå...? :roll:

Selvfølgelig får de høyere score. De overklokker jo i samme slengen. Ser det er flere som er skuffa også? Du kan tvike og herje med 9500 kortet ditt og få mye høyere score enn originalt, men å kalle 9500 korte ditt for et 9800... da sitter du ganske langt utpå sjøen og hyler. Solstikk kanskje?

 

Enkelte påstår tilogmed at ATi har driti seg ut? Det er vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...