miobell Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Takk for svar. Føler jo at jeg igrunnen vet svarene selv men bare ønsker å forhøre meg med dere Får bli mindre nølende.. Er jo det som gjorde jeg kom over streken. Der burde jeg ideelt sett sikkert fortsatt å kjøre og sagt til sensor : jeg fikk med meg at jeg kjørte på gult lys, men i og med jeg hadde den hastigheten jeg hadde ville jeg ikke klart å stoppe bakenfor linjen på en behagelig måte. Ville blitt en kraftig brems, noe som bør unngås (da også med tanke på de som kommer bak). Bremseberedskap er jo viktig før hvert lyskryss (kryss generelt). Å ha fot vekk fra gass og over på brems i tilfelle for å spare inn på reaksjonstid og videre bremselengd om nødvendig. En annen ting, gjorde ikke feil der men tenker tilbake : var inni en rundkjøring. Skulle til venstre og i følge skilt kunne jeg da ligge både til høyre(ytterst) og venstre (innerst). Kom fra vei som gikk inn på venstrefil og hadde biler i høyrefila, så valgte derfor å legge meg innerst selvsagt. Men når vi så skulle ut av rundkjøringen, da var det bare ut på en felles vei. Dvs. jeg ville hatt vikeplikt for bilen i høyre fil på slutten av rundkjøringen da vi begge skulle tatt av (kom ingen bil der nå da men..) Tenkt på det i ettertid. om nødvendig må jeg da altså stoppe for å slippe bilen forbi (inni rundkjøringen).. Er en duste-rundkjøring dette, har jeg alltid synes. Om noen er kjent : ved sinsen. Stor rundkjøring (like ved Maxbo). Lenke til kommentar
BoBo_ Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Det er greit å være kjent i rundkjøringene, og vite i hvilket felt du skal/bør ligge for å komme best mulig ut av rundkjøringen Det dummeste du kan gjøre er å spille dum, og nekte på at du var over streken. Da er det bedre å legge alle kortene på bordet og si at du gjorde feil, men at du gjorde det "fordi..." Men jeg syns ikke du skal tenke så fryktelig mye på det..etter oppkjøringen min tenkte jeg meg om, og kom fram til at det ikke var noe å være fryktelig nervøs for. Det viktigste du kan gjøre er å slappe av, ta det med ro, og lese trafikken langt framover Lenke til kommentar
miobell Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Sant det! Godt jeg kjenner den rundkjøringen nå i allefall, men oslo er jo full av dumme dumme rundkjøringer Greit nok de der det går trikk mellom men så er det sånne som den ved Sinsen (Maxbo) og også en ekkel jeg vet om ved oslo bussterminal, uff.. er så mange ekle Men jeg skal nok klare meg!!! Er jo litt godt at jeg gjør småfeil nå tenker jeg, så memorerer jeg disse og unngår dette under oppkjøring, forhåpentligvis... Å kjøre på gult er ikke "ulovelig", om det andre alternativet hadde vært å bråbremse foran/like over streken?!.. Slik jeg hadde kjørt om jeg kjørte alene. Selvsagt skal man helst unngå kjøre på gult .. aldri gasse på før lyskryss, men ha en fot klar på bremsen (bort fra gass) i tilfelle.. Bremseberedskap som i mange andre situasjoner, men om en likevel kjører på gult.... Gu jeg er spent før tirsdag. Driver aktiv nedtelling her Gleder meg jo også veldig på en måte da! Å vise hva jeg er god for. Men er så ekkelt nå som læreren viser meg gjennom alle disse såkalte "stryk fare områdene" er jo BRA, men blir jo redd også.. Blir kjent med områdene og håper at hjernen funker bra tirsdag. Lenke til kommentar
BoBo_ Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Det er bare å øvelseskjøre! Man lærer som kjent av sine feil, og det er ikke farlig å være forberedt Lenke til kommentar
miobell Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 jepp, og jeg øvekjører så jeg holder på å bli gal og tenker ikke på annet utenom heller.. Skal bli så herlig å få dette overstått. Kjørte rundt i Oslo sentrum igår ( Bogstadveien, Bislett, St.Hanshaugen, nasjonalteateret) Og alt det der går heeeelt strålende. Så bykjøring våger jeg å si at jeg mestrer ok. Misliker av og på ring 3 - E6 og lignende. Følge skilting (bytte felt), masse biler, høyrere fart men skal jommen klare det også!!! Skal ut med en venninne og øvekjøre nå etterpå (hun er 26 år og har hatt lappen siden hun var 19), men våger si jeg er bedre kjent med bykjøring/storveiskjøring enn henne.. hihi.. men må jo ha henne der og L på bilen for å gjøre dette lovlig så da.... åååå så jeg misunner dere som er ferdig med oppkjøringen. Må være himmelsk!!! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hurra!Jeg bestod!!!!! Er virkelig lykkelig nå altså. skikkelig letta og sprudlende glad. Fikk en hyggelig sensor, søt rolig dame. Men fy jeg er glad jeg slipper gjøre det der igjen altså.. fysj, så ekkelt med de nervene... hehe... Grattis :-) Håper jeg også består da det er min tur, enda en bitteliten stund til uansett. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Hurra!Jeg bestod!!!!! Er virkelig lykkelig nå altså. skikkelig letta og sprudlende glad. Fikk en hyggelig sensor, søt rolig dame. Men fy jeg er glad jeg slipper gjøre det der igjen altså.. fysj, så ekkelt med de nervene... hehe... Grattis :-) Håper jeg også består da det er min tur, enda en bitteliten stund til uansett. Ja, kjør lovlig nå så slipper du å gjøre det der om igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå