balaba6 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hvis jeg ønsker å bytte ut alt på pc,en utenom harddisken hvil jeg da beholde operativ systemet og alt som er gjort på det? jeg snakker da om å bytte ut kabinett, hovedkort, prosessor, ram, skjermkort, strømforsyning osv..bare ikke harddisken Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 ja, men det kan jo hende at det ikke funker, skjedde meg at xp ikke funka på maskinen og måtte innstalere vista Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 ja, men det kan jo hende at det ikke funker, skjedde meg at xp ikke funka på maskinen og måtte innstalere vista For XP eller Win2K så er det bare å kjøre kommandoen SYSPREP (må evt lastes ned fra MS) som det siste du gjør før du skrur av PCen for bytte deler. Da starter det opp som om det er i sluttfasen av en ny-installasjon etterpå (husk å ha lisenskoden klar) Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Kan nesten sverge på at det ikke kommer til å fungere. Dersom du har filer på HD som du vil beholde, bør du partisjonere HD i 2 deler for å se legge over filene du vil beholde på den nye partisjonen. På så måte vil du kunne innstalere OS på C:\ partisjonen. Du kan også gjøre som Chrichton sier, men jeg har erfaring av at det blir plunder i etterkant uansett. Endret 7. juli 2008 av TOMpsy Lenke til kommentar
balaba6 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 det var synd..jeg har vista på harddisken og når jeg kjøpte pc,en så fikk jeg ikke med noen vista cd. og det ville vært så mye lettere om det hadde funket, for da hadde jeg ikke trengt å installere programmer og konfigurere i "bios". da blir jeg kanskje nødt til å kjøpe ett nytt eksemplar av vista? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det blir du nok uansett. Du har en OEM lisens, og så fort du har samlet opp 25 endringspoeng må lisensen aktiveres på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå