Gå til innhold

8800gts (g92) vs HD4850

fflex

Anbefalte innlegg

Har lest diverse tester, og det virker som at HD4850 yter veldig godt.

Har for tiden et 8800gts 512, og har muligheten til å erstatte det med et HD4850.

Er varmeproblemene såpass ille med HD4850? Enkelt å fikse med XML fix?

Er alltid keen på å prøve noe nytt, derfor jeg spør. Regner ikke med noe veldig stort ytelseshopp i utgangspunktet.

Hva ville folket gjort?

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hva sier lommeboken? sier den at du har lyst på et bytte?

Det er jo selvsagt nyere og vil gi deg kraft som et nytt kort.

varme vil alle kortene avgi, forskjellen i tempratur er kabinett avhengig, og hvor mange vifter du har i kabinettet ditt rom tempratur.

Du kan alltids stille viftene opp høyere vis du føler at kortet blir for varmt for din smak.

Vis du har lyst på noe nytt så er det jo bare og forlate Nvidia båten og besøke ATI sin.

Jeg ville gjerne byttet, selv har jeg 3870x2 og håper og få byttet til 4870x2 når det kommer ut.

Lenke til kommentar

Hehe takk for svar.

Er snakk om et rent bytte i dette tilfellet, så lommeboken holder kjeft. Regner med at det nye kortet vil varme opp kassen en god del i forhold til 8800gts. Ikke lett dette her ;)

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis du frykter varmen så kan du jo støvsuge kabinettet og innvistere i 1 eller 2 ekstra vifter til og kjøle ned kortet med vis du føler at du trenger det.

Tempraturene på gpu og resten av pc-en er avhengig av kabinette, hvor varmt rommet ditt er, hvor mye som er i pc-en som kan avgi varme, antall vifter/vannkjøling.

Men for vanlige dødelige som ikke har 5-7 harddisker og stappfull pc med alt mulig rart og hybelkaniner opp etter ørene så skal det jo gå fint.

Blir jo levert med vifte som skal klare og holde kortet kjølig, men om det er kjølig nok for deg er jo en annen sak;) noen blir ikke fornøyd før de leser minus grader på alle data delene hehe.

Lenke til kommentar

Noen her som har kjøpt HD4850 som har lyst til å si noe om evt varmeproblemer? Leste testen på hw.no, med blant annet svidd plastikk + kobber. Skal mekke en maskin til en nabo, jeg vil ikke ende opp som support for de resten av livet. Derfor jeg vurderer å ta ATI kortet selv, og sette inn et 8800gts i stedet. Jeg kan alltids klare å fikse drivere eller montere på en 3.parts kjøler selv, skulle det bli nødvendig.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

12k poeng i 3dmark06?

Du må nesten vurdere om du synes du har for dårlig ytelse, i crysis foreksempel er det 3,8 fps i forskjell!

På oppløsning 1900x1200 men likevel, avhenger litt om du spiller spill som er verified for Nvidia og sånt. Personlig ville jeg ikke gjort en sånn liten oppgradering for 1300,-

Lenke til kommentar

jeg ville heller valgt et 4870, da har du iallefall fått et fint ytelses hopp, jeg tror ikke 4850 gir deg så mye mer at det er hverd pengene og oppgradere, og hvis lommeboken holder kjeft syns jeg du heller burde gå for et 4870, det har også bedre kjørling og blåser lufta ut av kabinettet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Med tanke på at de sitter per i dag på en HP maskin fra 2005 med x1300 skjermkort, singel core og 1gb minne, så regner ikke jeg med at de vil skrike veldig høyt over å få et 8800gts i maskinen fremfor et HD4850. De kan lite eller ingenting om data, men guttungen ønsker å spille AoC. Med tanke på at 8800gts kjører kaldere og per i dag er bedre i AoC - pga nVIDIA drivere. Så har jeg ingen problemer med å rettferdiggjøre det, pluss at jeg bygger pcn gratis for de.

Tenker mest på for min egen del, om det er verdt det faktisk. Jeg vil ikke risikere å få 10 grader høyere cpu temp osv.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Noen her som har kjøpt HD4850 som har lyst til å si noe om evt varmeproblemer? Leste testen på hw.no, med blant annet svidd plastikk + kobber. Skal mekke en maskin til en nabo, jeg vil ikke ende opp som support for de resten av livet. Derfor jeg vurderer å ta ATI kortet selv, og sette inn et 8800gts i stedet. Jeg kan alltids klare å fikse drivere eller montere på en 3.parts kjøler selv, skulle det bli nødvendig.

Har akkurat bygd en pc for en fyr nå, med bla et Sapphire Radeon 4850.

Har en 120mm stillegående innsug vifte og en 120mm + psu ut. I rommet er det 23 grader, og kortet hadde makstemp på 81 grader load. Fikk rundt 12200p i standard oppløsning. Da med en E7200 cpu klokket til 3.6GHz. Den er nok litt cache begrenset med sine 3mb. ville nok fått litt høyere score med en E8400 på samme klokk.

Nå er vel HD4xxx serien en dårlig 3DMark racer som gjør det mye bedre i spill, i motsetning til HD3xxx serien.

Ingen svidd plast her ihverfall :!:

Lenke til kommentar

Bestemte meg for å beholde 8800gts kortet. Skal gi han pakkeliste osv, så like greit at det ikke blir noe tull skulle det skje noe.

Kjørte 3dmark06 på pcn hans til sum 5700 kr fra netshop.no: 11680 poeng @ stock.. ikke dumt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...