Gå til innhold

17X17 cm hovedkort fra VIA

ArneMoe

Anbefalte innlegg

Et hovedkort i denne størrelsen har jeg ventet lenge på. Kortet er vel ikke egnet for de største spill etusiaster, men for en som vil spille MP3 eller surfe i stua er jo denne midt i blinken. Den lager lite støy og tar liten plass. Dessuten kan den bygges inn i det meste. Mye bedre enn en stor og grå boks i stua iallefall!

Hovedkortet inneholder:

USB 2.0, Firewire, nettverkskort, 5.1 Surround, 6-kanals AC3, og S-Video samt RCA TV-utgang, pluss en ekstra PCI-kortplass for eget bruk. Kortet har plass til 1 stk. DDR266 SDRAM minnekort, på maksimalt 1 gigabyte.

Les mer her

Jeg bestiller den i dag og kommer tilbake med tilbakemelding når jeg har installert og testet den.

Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo ikke akkurat noe nytt da, har jo til og med vært på forsiden på hw.no....

Men det er flott det, men ville nok ha valgt noe annet som PC1 Men til surfing og MP3 duger den nok i massevis. Om du kjøper et pcriser kort og TV kort kan den jo bli i fin tv/divx maskin også ;)

Lenke til kommentar

Ingen grunn til kritikk mot ArneMoe, selv om kortene har eksistert en stund i forskjelligge utgaver, så kan jeg ikke si jeg har hørt om særlig mange på forumet her som har skrevet om egne erfaringer om mini-ITX.

Hvilket av disse kortene bestilte du da ArneMoe? Har du funnet noe kult kabinett å putte dette i? Jeg har lest om mange kreative steder å plassere disse små kortene, brødboks fra Ikea, fjernstyrt bil etc...

Lenke til kommentar
Ingen grunn til kritikk mot ArneMoe, selv om kortene har eksistert en stund i forskjelligge utgaver, så kan jeg ikke si jeg har hørt om særlig mange på forumet her som har skrevet om egne erfaringer om mini-ITX.

Takk for det :)

Jeg kjøpte

VIA EPIA-M mini-ITX C3-933MHz+Fläkt 1PCI 1DDR-DIMM VGA TV-Ut LAN 6CH-Audio ITX mATX-kompatibelt (17x17cm)

.

Har tenkt å bygge den inni noe som tar seg godt ut i stua. Vet ikke helt hva enda. Noen som har forslag?

Så hvis noen på dette forumet er interessert i å få tilbakemedling her om hvordan dette prosjektet går, kan jeg god gjøre det, hvis ikke dette er et altfor gammelt tema da :wink:

Lenke til kommentar

Hva med den videospiller, røsk ut innmaten og du har plass til alt. Litt modding må jo til, men den vil jo se ut som en vanlig videopspiller.

Det er iaffall det jeg hadde tenkt å gjøre, før jeg fikk meg Xbox med hensikt å gjøre den om til noe annet en bare spillmaskin.

Telcontar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...