Weir Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Før dere leser videre bør dere vite att eg ikke er flink med sånt, men håper å bli flinkt til det en dag Hvordan gjør eg så en knapp blir en "Avbryt" knapp? Koden for knappen (virker ikke): Public Class Form1 Private Sub SetCancelButton Me.CancelButton = CancelButton End Sub End Class Eg vil gjerne vite hvordan eg lager "OK" og "Fullfør" knapp Endret 7. juli 2008 av morten8035 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Gå i Desineren, trykk på knappen, og sett DialogResult til Cancel Velg deretter formen, og sett CancelButton lik knappen din. Og du er ferdig ingen kode nødvedig. Måten du bruker den etterpå da, er ved å kalle [Form1].ShowDialog() f.eks. Dim ask As New Form1() If ask.ShowDialog() = DialogResult.OK Then ' OK Kode her Else ' Cancel kode her End If Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det virker ikke :S Bra feilmelding! Hvordan har du tenkt at vi skal gjette oss til hva som ikke virker/skjer? Lenke til kommentar
Weir Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Det skjer ingenting når eg trykker på knappen. Uansett om eg velger OK, Yes, Abort eller Cancel på DialogResult. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Bruker du .ShowDialog? Lim inn koden din så vi ser hva du prøver å gjøre... Lenke til kommentar
Weir Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Eg skal lage en knapp som lukker programmet: Public Class Form1 Private Sub SetCancelButton() End Sub Private Sub CancelButton_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) End Sub Private Sub Button4_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button4.Click AboutBox1.ShowDialog() End Sub Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click End Sub End Class Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Eg skal lage en knapp som lukker programmet: CancelButton virker, som GeirGrusom skrev, kun på dialogbokser. Hvis du skal lukke programmet kan du heller bruke Application.Exit() i koden til knappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå