Gå til innhold

To Skjermer? en ting på hver skjerm.. hvordan?

Anbefalte innlegg

Sitter her nå med to skjermer, og er ikke særlig flink med dette.

Har sett flere som har kunnet f.eks se én film på den ene skjermen (i full screen), og se en annen film, eller gjøre noe annet (f.eks IRC på den andre)

Noen som vet hvordan man gjør dette, evt hvilket program man bør bruke?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket skjermkort har du?

Nvidia har nview som gjør at alle filmene du ser kommer på en skjerm, og da kan du bruke den andre skjermen til hva som helst.

Eller så kan du jo bare bruke vanlig extends... så skjermen din blir dobbel så stor og du kan dra ting fram og tilbake.

Trykk høyre museknapp på desktopen også properties...

Vet ikke hvor bra det går å se to filmer samtidig da...

Lenke til kommentar
Sett innstillingene til kloning, og skjerm 2til å kjøre fullscreen video på.

Da får du video i ett lite vindu på den ene skjermen, og full på den andre...

Det hørtes ganske fornuftig ut, men hvor velger jeg at skjerm2 skal kjøre fullscreen video? :oops:

edit: tror jeg fant det ut nå :D

Lenke til kommentar

i Avanserte egenskaper for skjerm kortet har du en funksjon som heter "full skjerm enhet" sett denne til Auto eller velg skjerm du vil film skal vises på.

Denne funksjonen finner du under "innstilinger for Overlappingsfarge"

Ang oppsett av skjerm "Display Properties" ser du begge skjermene dine, på skjerm 2 haker du av for "Extend my WIndows desktop onto this monitor" selv kjører jeg lik oppløsning på begge skjermene 1280*1024-32@85Mhz :)

Resultat Skjerm1 = hovedskjerm med windows startlinje og alle ikoner og systray og alle andre programer som jeg vil ha der.

Resultat skjerm2 = alt jeg trekker over som F.eks Irc. DC. Osv og ingen startlinje med Systray :) helt rein skjerm helt til du trekker over det du vil ha der.

Sist men Ikke minst full skjerm video på skjerm 2 :) mens du kan herje så mye du vil på skjerm1.

Lenke til kommentar

@win_xp: ok, fikk til det meste nå :D ! takk for alle svar!

men det er fortsatt en liten ting til jeg har lyst til å få til :p

når jeg maksimerer vinduer på den skjermen jeg ikke kjører full screen film på, så blir det liksom maksimert utover begge skjermene likevel, uten at det synes på skjermen med film.. dette er litt ekkelt.. (hvis dere skjønner forklaringen)!

@caturbo: jeg får ikke noe sånn lite vindu på den ene skjermen når jeg kjører dette.. menmen, DET er ikke så viktig vel :)

Lenke til kommentar
@win_xp: ok, fikk til det meste nå :D ! takk for alle svar!

men det er fortsatt en liten ting til jeg har lyst til å få til :p

når jeg maksimerer vinduer på den skjermen jeg ikke kjører full screen film på, så blir det liksom maksimert utover begge skjermene likevel, uten at det synes på skjermen med film.. dette er litt ekkelt.. (hvis dere skjønner forklaringen)!

@caturbo: jeg får ikke noe sånn lite vindu på den ene skjermen når jeg kjører dette.. menmen, DET er ikke så viktig vel :)

Her er det en instilling i nWiew hvor du kan besteme om bildene skal kunne overlappe skjermene, husker ikke akuratt hvor det ligger men skal se senere.

nWiew er nøkelordet i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Her er det en instilling i nWiew hvor du kan besteme om bildene skal kunne overlappe skjermene, husker ikke akuratt hvor det ligger men skal se senere.

nWiew er nøkelordet i dette tilfellet.

Ok :)

Skal se om jeg finner det, lete litt :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...