Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[løst] Windows låser seg, muspeker og tastatur kan ikke beveges

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

1 Du har prøvd og re innstalere alt med en fullstendig reformatering?

Og det hjalp ikke vis jeg leste alt riktig.

2 Du testet med linux og da fungerte Tuchpad musen og tastaturet som er på pc-en og det fungerte riktig?

3 Du kan prøve og ta en formatering men istede for hurtig formatering ta en vanlig sakte formatering og se om det hjelper.

4 har du slått/mistet pc-en i bakken på noen måte så tastaturet kan ha fått seg litt skade.

Men siden det funger under linux uten problemer så burde det være i orden.

Har du prøvd og innstalere formatere med linux cd-en? og så sette inn xp cd-en og formatere med xp cd-en?

Jeg hadde problemer med at xp ikke ville innstaleres skikkelig. men etter og ha formatert først med linux og så med xp cd-en så gikk det bra.

Lenke til kommentar

Dette er et ganske vanlig problem med acere... Måtte selv ut med 900 kroner for å bytte ut tastaturet, men det viste seg at det var batteriet som førte til at tastaturet \ touchpad ikke virket.. Når jeg fikk krangla til meg et nytt batteri på garantien fungerte tastaturet perfekt, noe det gjør enda nå 6 måneder senere.

Tror du har samme problem som jeg hadde, da det også er en aspire 3000 jeg har.. Der fungerte tastaturet noen ganger, andre ganger ikke.. En kjapp nødløsning når det ikke funker var å skru den av igjen, ta ut batteriet, og bruke kabelen....

Lenke til kommentar
1 Du har prøvd og re innstalere alt med en fullstendig reformatering?

Og det hjalp ikke vis jeg leste alt riktig.

2 Du testet med linux og da fungerte Tuchpad musen og tastaturet som er på pc-en og det fungerte riktig?

3 Du kan prøve og ta en formatering men istede for hurtig formatering ta en vanlig sakte formatering og se om det hjelper.

4 har du slått/mistet pc-en i bakken på noen måte så tastaturet kan ha fått seg litt skade.

Men siden det funger under linux uten problemer så burde det være i orden.

Har du prøvd og innstalere formatere med linux cd-en? og så sette inn xp cd-en og formatere med xp cd-en?

Jeg hadde problemer med at xp ikke ville innstaleres skikkelig. men etter og ha formatert først med linux og så med xp cd-en så gikk det bra.

1. Nei, jeg har bare brukt hurtig formatering. Skal forsøke med en full formatering, selv om jeg ikke helt forstår hvorfor dette skulle hjelpe.

2. Jeg testet med linux fra CD (bootet og kjørte det hele fra CD-rom), og ja, det fungerte utmerket på både tastatur og mus.

3. Skal teste dette i morgen kveld.

4. PC har ikke vært slått i bakken, men den gamle DVD spilleren fikk seg en kakk som gjorde at skinnene som spilleren skulle benytte for å gli inn og ut falt ut av den, og spilleren klarte etter dette ikke lese plater. Det har skjedd mens den lå i en sekk, og støtet kan ikke ha vært hardt. Tastatur og muspad fungere som sagt 100% i linux, så jeg forstår ikke hvorfor Windows ikke vil godkjenne det.

Skal forsøke med fullformat i morgen kveld.

Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Dette er et ganske vanlig problem med acere... Måtte selv ut med 900 kroner for å bytte ut tastaturet, men det viste seg at det var batteriet som førte til at tastaturet \ touchpad ikke virket.. Når jeg fikk krangla til meg et nytt batteri på garantien fungerte tastaturet perfekt, noe det gjør enda nå 6 måneder senere.

Tror du har samme problem som jeg hadde, da det også er en aspire 3000 jeg har.. Der fungerte tastaturet noen ganger, andre ganger ikke.. En kjapp nødløsning når det ikke funker var å skru den av igjen, ta ut batteriet, og bruke kabelen....

Batteriet er ødelagt og har vært det lenge. Må kjøre på strøm hele tiden, napper jeg ut strømkabel, så er pcen uten strøm etter bare 20-30 minutter. Forsøkte å krangle meg til nytt batteri hos Elkjøp, men det nyttet ikke.

Mus og tastatur har fungert fint, og fungerer også utmerket i linux fremdeles.

Må jeg ta ut batteriet når jeg skal bruke kabel? Nå står batteri inne i pc og jeg kjører på kabel.

Lenke til kommentar

Jeg måtte ta ut \ inn igjen batteriet eller la det være ute hele tiden om jeg ikke husker helt feil, er rundt 1 år siden jeg hadde denne feilen, men det løste seg når jeg fikk et nytt batteri i det minste.. Prøv google, MANGE som har hatt samme problem med Acer laptops....

Lenke til kommentar
Jeg måtte ta ut \ inn igjen batteriet eller la det være ute hele tiden om jeg ikke husker helt feil, er rundt 1 år siden jeg hadde denne feilen, men det løste seg når jeg fikk et nytt batteri i det minste.. Prøv google, MANGE som har hatt samme problem med Acer laptops....

Når jeg nappet ut batteriet, så fungerte både tastatur og mus helt prikkfritt.. herregud for et opplegg.

Har sittet og googlet nettet og funnet en plass de selger batteri til denne for 699, men ser jeg får samme batteriet i fra USA til bare 48 dollar (med dagens kurs på 5,5 kr pr dollar, så blir det bare 264 kroner + frakt på rundt 80 kroner.

Batteriene er jo produsert i taiwan eller noe slikt uansett, så det kan jo ikke spille noen rolle hvor jeg kjøper det fra?

Tusen takk for tipset, det var absolutt ikke noe jeg selv ville tenkt var feilen.

Setter jeg inn batteriet, så låser hele maskinen seg.

Snakk om møkk...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

er den innenfor garantien?

vis batteriet er under 2 og et halvt år så skal du fortsatt ha garanti for at det ikke skal slutte og fungere.

jeg ringte Dell angående mitt batteri men pc-en var jo 4 år gammel hehe. men jeg fikk splitter ny dvd brenner gratis siden den var ødelagt også.

Men de sa at det var 2 og et halvt år på batteriet bare.

Lenke til kommentar
er den innenfor garantien?

vis batteriet er under 2 og et halvt år så skal du fortsatt ha garanti for at det ikke skal slutte og fungere.

jeg ringte Dell angående mitt batteri men pc-en var jo 4 år gammel hehe. men jeg fikk splitter ny dvd brenner gratis siden den var ødelagt også.

Men de sa at det var 2 og et halvt år på batteriet bare.

Den er nok utenfor garanti tiden er jeg redd. :-(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

så dumt :( du kan jo prøve og ringe dem, kanskje de er snille med deg. Spørs hvem du støter på da. Er jo verdt en sjangse for det er jo penger spart og krever bare 1 tlf samtale.

Lenke til kommentar

Acer ER møkk.... på min egen har jeg bytta ut: Tastatur, touchpad, batteri, skjerm etter at den selvantente og hovedkort... Merkelig at jeg ikke bare fikk en ny laptop av den, hadde blitt billigere for dem det, enn å betale for alt det der bortsett fra tastaturet som jeg måtte gi 900 kroner for, når det var batteriet som var feilen..

Lenke til kommentar
så dumt :( du kan jo prøve og ringe dem, kanskje de er snille med deg. Spørs hvem du støter på da. Er jo verdt en sjangse for det er jo penger spart og krever bare 1 tlf samtale.

Jeg var innom og spurte, men det var ikke noe å hente der. De slo opp på dataen, og så at dato for garati var ugått, og det var det.

Har bestilt nytt batteri her

699 ble det for batteri også kom frakt i tillegg.

Orket ikke styret med å bestille fra usa, for da kommer toll og alt mulig dill dall...

Acer ER møkk.... på min egen har jeg bytta ut: Tastatur, touchpad, batteri, skjerm etter at den selvantente og hovedkort... Merkelig at jeg ikke bare fikk en ny laptop av den, hadde blitt billigere for dem det, enn å betale for alt det der bortsett fra tastaturet som jeg måtte gi 900 kroner for, når det var batteriet som var feilen..

Jeg er helt enig med deg jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...