Gå til innhold

Hva slags musikk liker du?


Anbefalte innlegg

Jeg hører på utrolig mye forskjellig, men favorittbandet mitt er og har vært Iron Maiden en god stund. Det tror jeg også holder seg, for jeg faller alltid tilbake på dette fantastiske bandet. Ellers går det i alt mulig, fra Pink Floyd og Led Zeppelin til MGMT, Cut Copy eller Kasabian.

 

Det jeg holder meg langt unna er samlebånds-hip-hop / R&B, forferdelig techno eller popmusikk i retning Sugababes eller noe sånt.

 

Band jeg hører mye på for tiden er Opeth, MGMT, Fair to Midland, The Raconteurs, In Flames, Cut Copy, Oasis, Familjen, Arctic Monkeys, men nå gidder jeg ikke å skrive flere. Mye variert altså, jeg liker indie - gjerne tyngre saker, jeg liker electro og jeg liker det blanda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slikt har man Last.fm til ;)

 

Sitat Sveer'n (Jeg er såpass amatør at jeg klarte å fjerne den sitatboksen - sorry Sveer'n! :blush: )

 

Last.fm er knall! Der får man en oversikt over hva man hører på selv og hva andre hører på. Så finner man gode tips til ny musikk på grunnlag av hvilken musikk du hører på. Anbefales for musikknysgjerrige!

Endret av Fryda
Lenke til kommentar
Slikt har man Last.fm til ;)

 

Sitat Sveer'n (Jeg er såpass amatør at jeg klarte å fjerne den sitatboksen - sorry Sveer'n! :blush: )

 

Last.fm er knall! Der får man en oversikt over hva man hører på selv og hva andre hører på. Så finner man gode tips til ny musikk på grunnlag av hvilken musikk du hører på. Anbefales for musikknysgjerrige!

 

ADVARSEL

Hvis du er en som bare gidder å lese korte og gode innlegg, anbefaler jeg deg å styre unna dette kjedelige lesestoffet.

 

 

Jeg er helt enig, men jeg ser fremdeles på diskusjon.no/forumer i generellt som et godt tidsfordriv, sammen med andre gode folk å snakke og prate om musikk liksom. Jeg liker denne tråden allerede, fordi jeg selv gidder aldri å lete etter folk, profil etter profil for å sjekke om de har last.fm og dermed en lignende musikksmak som meg. Det jo selfølgelig helt ålreit å ha folk samlet på et lett lite topic som denne og også kunne ta seg smaken til å diskutere med andre hvis det kommer passende inn. Det er jo ekstra krydder i hva man kan si til side for bandene/artistene, så hvorfor ikke? It's all in good fun. :)

Faktumet er at jeg ikke er for lat til å skrive inn navnene til mine favoritt band. Jeg nyter det fint jeg. (Men jeg har ikke gjort det her ennå, så jeg får bare starte, haha)

 

 

Denslags musikk jeg liker er det med utfordring. Siden jeg er trommis selv, liker jeg å høre band med trommiser som viser seg frem på en god måte. Prøver å skille seg ut fra de gamle dagene hvor mange trommiser var preget av å sitte på ræva si, røyke og holde kjeft - Generellt sett ikke noe å komme med enn å spille noe kjedelig enkelt i så fall.

Ett av mine favorittband som beskrives enkelt som Meshuggah, fordi Thomas Haake, som er trommisen i bandet skriver 60% tekstene selv og de vises til å inneholde interessante temaer og veldig gode innsikt på forskjellige ting jeg finner litt viktig med utrolig lyrikk. Bare les teksten på sangen New Millenium Cyanide Christ. Til side for at sangen er mektig og tung, kommer teksten fram som et helt individuellt spesiellt tema som blandes inni musikken helt fantastisk.

Faktumet at jeg snakker mer om tekstene til Thomas Haake enn hvordan han spiller tromme er et mysterium :p

Thomas Haake spiller trommer på ikke bare en rafinert måte, men med reflekser som styrer unna alle andre trommiser i hele verden. Teknikken hans går på polirytmi, synkoper og det meste under 4/4 takt, ffs. Det vil si at alt går helt amokk, men på en helt systematisk måte. Det jeg, som en trommis liker ved denne type musikk er utfordringen til å tro at jeg kan klare dette også, hvis jeg trener opp til dette.

Og offtopicen kan gå lengre vekk into the final frontier. XD

 

La oss bare liste opp kule band... alfabetisk! and we're done!

 

Amorphis

Black Debbath

Burnt By The Sun

Dillinger Escape Plan

Down

Dream Theater

Dunderbeist

Eagles Of Death Metal

El Caco

The End

Fear Factory

High On Fire

Insense

Iron Maiden

Isis

Judas Priest

Korn

Marilyn Manson

The Mars Volta

Mastodon

Megadeth

Meshuggah

Metallica

Muse

Neurosis

Next Life

Pantera

Pig Destroyer

Pink Floyd

Queens Of The Stoneage

Radiohead

Rage Against The Machine

Roger Waters

Rush

Slayer

Slipknot

Susperia

Tool

Turboneger

Yes

Zeke

 

Nå er det opp til deg å se på hvilken plass disse artistene ligger på min Last.fm konto :p

http://www.last.fm/user/Darth_Georg/

Lenke til kommentar

Joda, jeg leste alt... :)

 

Helt enig i at dette er en bra tråd! Men når det gjelder at det er slitsomt å orientere seg i last er jeg ikke helt enig. Bruker "naboene" mine og ser hva de hører på eller søker opp bandet/artisten. Blir selvfølgelig mer slit hvis du skal sjekke om folka her har last, da. Ser den. Men jeg tenkte mer på last som "musikkrådgiving" sånn generelt.

 

Kikka på profilen din på last ;) Ser jo at Mastodon troner på topp - kongeband! Så dem på Hove i fjor :D Ja, nå skal jeg beherske meg fra å kommentere videre nedover lista, selv om det frister - sikkert ikke veldig interessant for andre å lese. Men mye bra!!

Lenke til kommentar

Hmm, hvor skal jeg begynne?

Hører på alt fra The Roots til Meshuggah, men liker progressiv rock/metal aller best. Da er det band som Tool, Porcupine Tree, A Perfect Circle, Opeth, Dream Theater, Spocks Beard, Led Zeppelin, og ikke minst Pink Floyd det går i.

Liker litt mer pusete musikk også. Antony and the Johnsons er jo til å begynne å gråte av. Katie Melua, Thomas Dybdahl, Madrugada (til dels) ligeså.

 

Har også begynt å få øynene opp for jazz i det siste. John Scofield, Pat Metheny, Manu Katché, Miles Davis, John Coltrane, Joshua Redman og mange fler spilles titt og ofte over anlegget for tiden.

 

Er utrolig mye mer jeg hører på, jeg kan jo nevne noe. Alan Jackson, The Beatles, Blackfield, Black Label Society, Bob Marley (og de andre Marleygutta), Bruce Springsteen, Curtis Marley, Deep Purple, The Doors, Dredg, The Eagles, Clapton, Zappa, Gojira, Iggy Pop, Iron Maiden, Jimi Hendrix, Johnny Cash, Judas Priest, Lamb of God, Metallica, Mötley Crüe, Nirvana, Pantera, R.E.M., R.H.C.P, Rush, Steely Dan, Turbonegro osvosv ...

Lenke til kommentar

Det går vel mest i musikk som har sitt utspring/utgangspunkt i punk, dvs. britisk punk, hardcore punk, ska-punk, punk-pop, poppunk, skatepunk, emo, hardcore, punk-metal, punk revival, third wave ska revival, post-hardcore, new wave, surf punk, etc. etc!

Hvorfor jeg liker denne musikken her? Nei, det har jeg spurt meg sjøl mang en gang tidligere, og det er fortsatt veldig vanskelig å svare på. Har vel konkludert med at det er noe med punkens energi og enkelthet som treffer meg. Ut over det, blir det vanskelig.

Anyways, band? Vel top 3 er ihvertfall: The Clash (musikalsk nytelse), The Adolescents og Jimmy Eat World. Men ser at mange lister opp veldig mange band, så kan vel slenge på en del til: Mighty Mighty Bosstones, Rise Against, Cadillac Blindside, The Travoltas, Mae, The Ramones, Iggy Pop, Bad Religion, The Aller Værste, The Aquabats, The Arcade Fire, As Friends Rust, The Beatsteaks, BEDlight for blueEYES, Black Flag, Brand New, Brandtson, Dead Kennedys, Death Cab for Cutie, The Early November, Gang Green, Green Day, H2O, Madness, The Misfits, My Chemical Romance, Neutral Milk Hotel, NoFX, Operation Ivy, Sex Pistols, Rancid, Randy, SamfunnsHelvete, Weezer, Youth Group.

Det var en del, det!

Lenke til kommentar

Jeg liker funk, acid jazz og drum'n bass (samt chill out musikk)

hører jeg en sang med skkelig utfordrende bass linjer, da koser jeg meg :love:

 

Noen av artistene jeg hører på for tiden:

 

-Jamiroquai

-4hero

-Nuspirit Helsinki

-Minus 8

- AIR (digger mer du japon :yes: )

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar

Liker hoved sakelig metal men kan fint høre på det meste bortsett fra hip-hop/rap og de mest kommerse pop låtene.

Er ikke veldig allsidig det musikksmaken jeg har nå, men jobber med saken:P

 

Metal (tilfeldig rekkefølge):

Origin - Dream Theater

Children Of Bodom - Kamelot

Decrepit Birth - Suffocation

Spawn Of Possession - Devildriver

Job For A Cowboy - Death Angel

1349 - Pantera

Anaal Nathrakh - Sepultura

Nile - Marduk

Behemoth - Keep Of Kalessin

Decapitated - Emperor

Immortal - Taake

Darkthrone - Summoning

Kreator - Aura Noir

Mayhem - Anthrax

Dark Funeral - At The Gates

Blood Red Throne - Arch Enemy

Bloodbath - All That Remains

Metallica (Eldre) - Korpiklaani

Iron Maiden - Carcass

Belphegor - Amorphis

Rotting Christ - Enslaved

Morbid Angel - Dying Fetus

Death - Testament

Vader - Vomitory

Napalm Death - Necrophagist

Dimmu Borgir - Dragonforce

Impaled Nazarene - Black Dahlia Murder

Slayer - Suffocation

Cryptopsy (Har sikkert plaget dere nok med lista mi nå:p)

 

Annet:

Skid Row

Armin Van Buuren

Front Line Assembly

Tool

Pink Floyd

Guns N Roses

Ramones

Misfits

Slipknot

Turbonergro

Rage Against The Machine

Jokke

Alter Bridge

Endret av andyboy92
Lenke til kommentar
Nesten alt blir tatt imot av meg, bare det er laget på en skikkelig måte, istedet for noen svette nerder som sitter og mikser sammen 5 ord, og 50 000 rytmer, der alt blir sagt opp igjen og opp igjen og opp igjen og opp igjen.. Ja, du skjønner hva jeg mener..

Nei, jeg skjønner ikke. Det jeg skjønner derimot er at du er idiot.

Lenke til kommentar

Jeg er relativt altetende.

 

De tingene jeg ikke tåler er; alt av trance/techno-relatert( :sick: (ok, ett unntak; Skymarshall), boyband/girlband(westlife, a1, spicegirls etc), ALT produsert av Timbaland, klisslistepop og den delen av metal-sjangeren hvor vokal går over i trollbrøling.

Endret av edge
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...