Gå til innhold

Hva slags musikk liker du?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-161766

Tatt fra Nettby,

 

Jeg har et veldig stort hjerte for musikk, og da går det stort sett bare i elektronisk musikk. Sjangrene (Progressive - Tech - Minimal - Deep - Electro) & vanlig House, Hardstyle, Nu-Style, Jumpstyle, (Gabber - UK, Happy) & vanlig Hardcore, (Progressive - Dream - Psy) & vanlig Trance osv. :dribble:

 

 

Favoritter innen musikken,

 

Noisecontrollers, (NORSKE) Da Tweekaz, D-Block & S-Te-Fan, Dj Zany, Technoboy, A-Lusion, The Pitcher, Headhunterz, Brennan Heart, Wildstylez, Zatox, Activator, Armin van Buuren, Ferry Corsten, Paul van Dyk, Angerfist, Dj Neophyte, Dj Luna, Dj Dana, Korsakoff, Dj Outblast, The Prophet, Showtek, Frontliner, Abject, Antifact, Alpha2 aka. Alpha Twins, Stephy, Patrick Jumpen, Evil Activities, Blademasterz, JDX, Marcel Woods, Donkey Rollers, Scope Dj, Dutch Master, Zanza Labs, Dj Duro, SMD, Blutonium Boy, Deepack, Dj Pavo, Scott Project, Dj Isaac, Tatanka, Tat & Zat, Hyperdrive, Builder, B-Front, Mindkillerz, Tuneboy, Johan Gielen, Dj Endymion, The Viper, Nosferatu, Promo, Alex M.O.R.P.H., Sasha and the list goes on and on. :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Har ikke så veldig variert musikksmak, men prøver hele tiden å utvikle den. Artister jerg liker er Pink Floyd, Jokke, The Doors, U2, Popium, Pogo Pops, Eels, Kent, Bruce Springsteen, Tool, Opeth, Metallica, Rage Against The Machine, King Crimson, Van der Graaf Generator, R.E.M., Eva Cassidy, The Clash, og mye annet. De siste årene har jeg virkelig fått opp øynene for jazz og klassisk, men har dessverre ikke blitt særlig kjent med noen av delene enda.

Lenke til kommentar

Hører stort sett på death-metal. Hører aldri/sjeldent på pop, trance, techno osv. frivillig.

 

Ramser opp de bandene jeg hører mest på:

 

Dark Tranquillity

Killswitch

Soilwork

Opeth

Disturbed

Dimmu Borgir

In Flames

Iron Maiden

Dead By April

Children of Bodom

Slipknot

Metallica

Trivium

Deftones

Sonic Syndicate

Soil

 

edit: skrev et band to ganger

Endret av -OleChristian-
Lenke til kommentar
Hører stort sett på death-metal. Hører aldri/sjeldent på pop, trance, techno osv. frivillig.

 

Ramser opp de bandene jeg hører mest på:

 

Dark Tranquillity

Killswitch

Soilwork

Opeth

Disturbed

Dimmu Borgir

In Flames

Iron Maiden

Dead By April

Children of Bodom

Slipknot

Metallica

Trivium

Deftones

Sonic Syndicate

Soil

 

edit: skrev et band to ganger

 

Det er ikke et skikkelig dødmetal band her! Bare Dark Tranquility og In Flames Som er Melodeath, og Opeth som Prog death

 

Peace

Endret av andyboy92
Lenke til kommentar
Hører stort sett på death-metal. Hører aldri/sjeldent på pop, trance, techno osv. frivillig.

 

Ramser opp de bandene jeg hører mest på:

 

Dark Tranquillity

Killswitch

Soilwork

Opeth

Disturbed

Dimmu Borgir

In Flames

Iron Maiden

Dead By April

Children of Bodom

Slipknot

Metallica

Trivium

Deftones

Sonic Syndicate

Soil

 

edit: skrev et band to ganger

 

Det er ikke et skikkelig dødmetal band her! Bare Dark Tranquility og In Flames Som er Melodeath, og Opeth som Prog death

 

Peace

 

Det skulle stått Melodisk Death-metal ja.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i anime-soundtracks.

 

Spesielt Kumiko Noma. Aldri klart å finne sjangeren dog. Mulig en form for Gregorian chorale eller Classic Opra.

 

Aural vampire - Darkwave, Electropop, Synthpop, Dark Techno, Industrial.

 

Kate Bush - Alternative rock, art rock, pop rock

 

Cieko Kawabe - Japanese Pop, pop rock

 

Mikuni Shimokawa - J-pop

 

Er også veldig glad i Female fronted Metal. Slik som After Forever, Lunatica, Edenbridge og Xandria.

Endret av Luciana
Lenke til kommentar

Vel, for å si det sånn, det er svært sjelden VG-lista (eksisterer den ennå? :)) og jeg har noe til felles.

 

Det er går mye i tungt og metallisk. Hovedtyngden ligger nok i svartmetall, både ekte norsk og mer melodiøse varianter. Liker også finsk humpa og en del svensk death. I perioder er jeg mottakelig for techno, men er kresen og holder meg helst til den industrielle sorten som egentlig ikke er så ulik svartmetall. :laugh: Har også sansen for litt mere sarte og melankolske lydbilder.

 

Gidder ikke sortere, men et lite knippe iaf:

 

Satyricon, Darkthrone, Dimmu, Finntroll, Korpiklaani, Arch Enemy Madrugada, Kaizer's, Seigmen, Jimmi Hendrix, B.Sabbath, Rammstein, Turboneger, Samael, tidlig Metallica, tidlig Theatre of Tragedy etc etc.

 

Og et par jeg ikke hører andre nevne så ofte, så kan fremheve de litt:

 

Ljå - God tradisjonell svartmetall med litt selvironi.

Summoning - Episk svartmetal inspirert av tolkien (lenge før filmene kom, takk).

Erik Satie - Tidenes beste pianokomponist?

Lenke til kommentar

Hører på det meste. Har alt fra deathmetal til klassisk. Hører mest på:

 

Rage Against The Machine

Gatas Parlament

Toy Dolls

Korn

Eminem

Ali Farka Toure

M.I.A

Bob Marley

Misfits

Leftover Crack

Xzibit

System Of A Down

Deepack

Safri Duo

Pendulum

Daft Punk

Endret av fatcrap
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
*jeg er en særing* :D

 

nei.

Ikke?

 

 

 

 

Nesten alt blir tatt imot av meg, bare det er laget på en skikkelig måte, istedet for noen svette nerder som sitter og mikser sammen 5 ord, og 50 000 rytmer, der alt blir sagt opp igjen og opp igjen og opp igjen og opp igjen.. Ja, du skjønner hva jeg mener..

Nei, jeg skjønner ikke. Det jeg skjønner derimot er at du er idiot.

 

http://www.youtube.com/watch?v=q90yx8s8wkc

 

Hør på den du.. Nå fant jeg bare en tilfeldig en, og jeg klarte ikke å høre hele før jeg (seriøst) begynte å brekke meg.. Slikt et hat har jeg mot techno, "schø".

 

*frysninger*

Lenke til kommentar

Judas Priest

Ramones

Daft Punk

Dimmu Borgir

Skream

Nick Drake

Neil Young

Dead Boys

Röyksopp

Dream Theater

Dizzee Rascal

Jimi Hendrix

Behemoth

MF DOOM

David Bowie

Emperor

Joe Satriani

RJD2

Immortal

Motörhead

 

Et lite knippe med ulike band jeg hører på, oppsummerer musikksmaken ganske godt (har last.fm! se i signaturen).

Lenke til kommentar
MEN favorittbandet er uten tvil RADIOHEAD.

kjøpte OK Computer på impuls uten å ha hørt noe om eller fra bandet.. et kjøp jeg var veldig misfornøyd med ettersom jeg syntes det hørtes helt forferdelig ut.. etter et halvt år gravde jeg fram skiva igjen og bestemte meg for å høre på den mer grundig... og sakte men sikkert så begynte låtene å feste seg til hjernebarken. NYDELIG! har ennå ikke blitt skuffet av et eneste radiohead album!

 

favorittalbum at the moment: train of thought - dream theater !

 

 

RADIOHEAD :love:

Lenke til kommentar

Rock, classic rock, rock'n roll, alternative rock, punk rock, punk, hard rock, southern rock, post-grunge, metal, NU metal, power metal, heavy metal, melodic metal , thrash metal, industrial metal.

 

Var dette jeg kom på nå iallefall, kan forsåvidt nevne noen av artistene jeg hører på. Jeg kommer ikke til å ramse opp alt da det kommer til å ta lang tid. :)

 

-Anthrax

-Foo Fighters

-Iron Maiden

-Judas Priest

-Metallica

-Masterplan

-Rage Against The Machine

-KoRn

-AC/DC

-Rob Zombie

-Red Hot Chili Peppers

-Yellowcard

-Span

-Sonata Arctica

-Pantera

-Hammerfall

-Freedom Call

-Dragoforce

-Dire Straits

-Creedence Clearwater Revival

+++

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...