bahir Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Jeg har et Abit-bp6 hoved kort med 2 celeron 500mhz cpu. Jeg har lenge prukt vifte styring på prosessorene for og få ned støy nivået litt. Kjøpte 2 nyedyre viter heromdagen og installerte dem. Tok samtidig en reinstallasjon av win2000. Etter at alt var ferdig og jeg skulle sette ned hastigheten på viftene finnes de ikke (i software). Jeg sjekka biosen..... og hele den sida som viser cpu temp, volt spenning, og vifte hastighetene er VEKK? helt borte...ingen feilmelding bare vekk Er chippen som styrer dette død...eller kan det være noe annet? (viftene jeg kjøpte har SEFF viftestyring:) Kan noen hjelpe? Fredrik Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Hvilke vifter er det du har, ettersom du kan styre de i BIOS Lenke til kommentar
bahir Skrevet 14. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2002 Noise control http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC1808 men menyen i bios skal jo ikke forsvinne bare fordi jeg bytter vifter.....jeg skal jo kunne se volten til cpu uten og ha spesielle vifter Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 si meg... sier du her at du kan styre viftehastighetene via dette hovedkortet? - s Lenke til kommentar
bahir Skrevet 14. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2002 selvfølgelig bruker jeg software i windows... men ja jeg kan styre viftehastighetene...la dem følge grafer i forhold til cpu tempen foreksempel.... men dette funker ikke lengre bruker programmer som motherboard monitor, Speedfan, bp6fsb osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå