Gå til innhold

Jeg hater måker

Anbefalte innlegg

8-10 måker bygget i fjor reder i nabolaget, og er tilbake for fullt i år. Skrikingen starter i 04.30-tida hver morgen og de holder det gående til sene kvelden. De setter "spor" etter seg på biler, hagemøbler og klesvask. Hadde dette vært villkatter, hadde kommunen fjernet dem forlengst. :roll:

Er det lov å skyte måker når de ikke lenger ruger?

Har dere noen gode forslag for å få bort disse måkene?

Og: Dette er midt i byen, langt fra måkenes naturlige habitat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hihi.

Jeg har et godt forslag... fang måkene dine og send de til tyskland hvor jeg bor. Her er så lite måkene.

Jeg gleder meg på de - de er så flott. :yes:

Jeg har ingen bedre idè.

unnskyld for min dårlig norsk ... jeg lære ennå. :blush:

vennlig hilsen fra Tyskland

Lenke til kommentar
Hihi.

Jeg har et godt forslag... fang måkene dine og send de til tyskland hvor jeg bor. Her er så lite måkene.

Jeg gleder meg på de - de er så flott. :yes:

Jeg har ingen bedre idè.

unnskyld for min dårlig norsk ... jeg lære ennå. :blush:

vennlig hilsen fra Tyskland

Sånn sier bare en som ikke har 8-10 måker utenfor soveroms-vinduet sitt kl. 04.30..

Hm, Sie hätten ja selber hierher kommen können, um die zu holen. Ich würde die alle gleich weggeben

(-schmeissen)!!!

Aber kommen Sie bitte sofort. Ich kann das Schreien fast nicht mehr aushalten.

Übrigens: Din norsk er ikke dårlig! :thumbup:

Vennlig hilsen fra Norge.

(Jeg har ikke gitt opp håpet om at noen av dere har gode anti-måke-ideer!)

Endret av snusmumrika
Lenke til kommentar

Du kan bare vere glad at det starter 04,30 hos deg. Her skriker dei ofte heile natta, det er fleire netter eg ikkje har sove pga at dei skriker noko inst i helvete. Skaff deg ein airgun og knus egga, her på landet så skyter vi dei året rundt med det vi har :D

Lenke til kommentar

Jeg ble vettskremt en gang, bodde på hybel i 2. etasje i et hus, med en veranda utenfor vinduet. Hadde uheldigvis satt en full søplesekk ut på verandaen, og gjett om jeg bråvåkna kl 04 på natta med full fest der ute. Det hørtes ut som masse svære mannfolk dundra og trampa ute på verandaen. De er dritstore på nært hold og.

Også hadde vi trøbbel hjemme hvert år med en gjeng måker som hadde fast rede på taket i pipa. For det måtte jo alltid skje at en liten baby ramla ned i gresset, og da satte måkejævlene opp vaktposter på lyktestolper og taket, som stupbomba ned på alle som kom inn oppkjørselen vår. De sneiet nesten hodet på folk. Pappa måtte tilslutt innse at eneste muligheten var å gå opp på taket og hive redet så fort de dro fra redet..etter det kom de ikke tilbake.

Lenke til kommentar

Et lite hint er før måkeeggene klekker, bør du punktere dem. Klatre opp i treet(hvis de hekker der) og stikk et lite hull i egget. Da vil ikke ungene klekkes og måkene vil tro ingenting er galt. Dermed kan det bli færre måker fordi de får ikke fram unger og prøver å flytte. Et tips til neste år.

En annen ting er at måkejakta starter 21.08(gråmåke og fiskemåke). Skaff deg hagle/salongrifle med lyddemper og plaff dem ned!

Veit ikke om noen av forslagene funker, men de er kanskje vært et forsøk?

Lykke til!:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...