Jo Are Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hei Jeg har aldri vært i et fly før, og jeg har bestandig hatt flyskrekk. I sommer har det seg slik at jeg desverre må ta fly fra Sandnessjøen til trondheim, som er en en og en halv timer tur med en liten stopp i Brønnøysund. Som sagt har jeg ikke reist med fly før og jeg gruer meg, er det noe spesielt jeg kan gjøre for at skrekken skal bli minder? Lurer også på om jeg kan bruke ipod i et widerø fly? Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Du kan bruke Ipod så mye du vil, men ikke under start og landing, slikt sier dem ifra om over høyttaleren Ellers kan du prøve å sove, prøve å forstå hvordan et fly fungerer, hva kapteinen gjør under start og landing, osv. Bare tenk på noe annet. Eller snakk med sidemann, lat som om du kjører buss med veldig god aksellerasjon eller noe annet Lenke til kommentar
Camron Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Sitt så langt frem i flyet som du kan, det bråker og rister mindre der. Og ja, du bør kunne bruke iPod. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Flypersonalet er sikkert også opplært til å takle folk med flyskrekk, de kan sikkert hjelpe deg Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Takker for tipsene, skal ta med ipod da. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Nå beklager jeg hvis jeg høres veldig kynisk ut her, men jeg blei utrolig nysgjerrig på roten til dette problemet. Altså hvorfor du har flyskrekk når du aldri har flydd? Det har seg nemlig slik at det kun er 2 fobier man kan bli født med, flyskrekk er ikke en av de (tar jeg ikke feil er det klaustrofobi og høydeskrekk). Jeg er i alle fall typen som tidligere har hatt fobier, og jobbet med de på akkurat denne måten, bryte de ned til det latterlige og logiske Om det fungerer for andre har jeg ingen anelse om, men det har hjulpet meg. Hvis du er mer typen som tror på matten og statistikker er jo flyreise den tryggeste måten å forflytte seg på, så det skulle vel heller ikke være det som stopper deg Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jo Are, hva slags flytype skal du fly? Dette avgjørende for hvor du vil sitte ombord (med tanke på støy og turbulensnivå). Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Vet faktisk ikke hyvorfor jeg har flyskrekk, tanken på og sitte i et rør med vinger på 10000m over bakken høres bare litt skremmende ut. Vet at fly er den tryggeste måten og reise på ja Men vet også at hvis det skulle skje noe galt er fly det vertse du kan sitte Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hvis det skulle gå noe galt er fly fortsatt det sikreste alternativet Det finnes så mange backup-løsninger i forhold til f.eks bil, nettopp pga skadene når noe først skjer galt. Prøv å snakk med deg selv hvorfor du har flyskrekk. Antakeligvis er det media, så da vet ikke jeg hva du kan få gjort med det dessverre Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Jo Are, hva slags flytype skal du fly? Dette avgjørende for hvor du vil sitte ombord (med tanke på støy og turbulensnivå). Skal fly et lite widerøe proppel fly. Har faktisk fått flyskrekken min fra media ja, når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå